Güncelleme Tarihi:
BULUTSUZLUK 20 YAŞINDA BULUTSUZLUK ÖZLEMİ
DMC
Fikri takip meftunu köşe yazarı misali her fırsatta yazıyoruz Türk Rock’ında ‘80’li yılların bir kara delik olduğunu, ‘60’larda başlayıp ‘70’lerde şahlanan geleneğin bu yıllarda silindiğini ve tekrar ancak ‘90’ların ortasında ayakları üzerine dikilebildiğini. Ama her şeyin olduğu gibi bu durumun da bir istisnası var ve adı Bulutsuzluk Özlemi.
Yine de bana göre sesin soluğun kesildiği bir dönemin tek ses getiren savaşçısı olmaktan daha önemli bir misyonu var Nejat Yavaşoğulları ve arkadaşlarının rock tarihimizde: İlk kez onlar, o güne kadar Anadolu Rock adıyla anılan ve bu isimden de anlaşılabileceği gibi yapısal açıdan etnik vurguya rock vurgusundan daha yakın olan müziğimizde terazinin diğer kefesine ağırlık verdiler. Bu her bakımdan bir devrimdi ve büyük oranda Yavaşoğulları’nın nev-i şahsına münhasır şarkı yazarlığı sayesinde mümkün olabildi. Yavaşoğulları, her iyi şarkı yazarının alamet-i farikası olan kendi tarzını yaratma olmazsa olmazıyla yetinmeyip, normalde dilin fonetiğinden öyle ya da böyle etkilenen müzikal yapıda da en az tavizi verdi ve rock’n’ roll’u Türkçe’ye değil Türkçe’yi rock’n roll’a uydurdu.
Şimdi, ilk albümün çıkışından 20 yıl sonra, bu önemli tarihe not düşmek için yapılan bir anma konserinin CD ve DVD’si ile grup dinleyicisi ile yine buluşuyor. Adı geçen konser geçen yıl Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’nda grubun kadrosunda başından itibaren yer alan hemen bütün müzisyenler ve konuk sanatçıların katılımıyla gerçekleşti. Burada da bir parantez açmak lazım, çünkü Bulutsuzluk her daim enstrümanlarının en iyileri olan müzisyenlerin uğrak noktası oldu Türk rock’unda. Demirhan Baylan, Akın Eldes, Serdar Öztop, Filip Sümbülkaya, Utku Ünal, Sunay Özgür ve daha pek yok yetenekli müzisyen Bulutsuzluk kadrosunda yaratıcılıklarının en güzel örneklerinden bazılarını sergilediler.
Ve iki cd 26 parçadan oluşan bu konser kaydının konukları: Aylin Aslım ‘Yüzünde Yaşam İzleri Vardı’, Mor ve Ötesi ‘Şili’ye Özgürlük’, Redd ‘Mekanik Fanatik’, Duman ‘Uçtu Uçtu’, Şebnem Ferah ‘Sözlerimi Geri Alamam’, Zuhal Olcay ‘Tepedeki Çimenlik’...
Lafı toparlamaya yakın üzerinde durulması gereken önemli bir nokta da ilk kez bir konser DVD’si yayınlayan grubun buradaki özel röportajları, arşiv görüntüleri ve fotoğrafları. DVD ve CD içerisindeki özel kitapçıkta ise grubun bugüne kadar yayınlanmış tüm şarkı sözleri mevcut.
STILL THE SAME... ROD STEWART
SONY BMG
Albümün tam adı “Stil The Same... Great Rock Classics of Our Time”. Sanatçı, tüm zamanların en büyük rock vokallerinden Rod Stewart. Büyük sükse yapan “The Great American Songbook” serisinden sonra bir konsept albümle daha karşımızda Stewart. Bence en doğru olanı yapıyor ve bir yandan o nadir sesiyle bize hoşuna giden şarkıları dinletirken, bir beste albümü yapsa ulaşacağı tirajlardan da çok daha fazlasına ulaşıyor. Albümde yer alan şarkılardan birkaçının ve orijinal yorumcularının adını vererek bitirelim: ‘Have You Ever Seen The Rain’ John Fogerty, ‘Fooled Around And Feel In Love’ Evlin Bishop, ‘I’ll Stand By You’ The Pretenders, ‘Still The Same’ Bob Seger, ‘It’s a Heartache’ Bonnie Tyler, ‘Father & Son’ Cat Stevens, ‘Love Hurts’ Nazareth.
40 AŞK ŞARKISI
ÇEŞİTLİ
DMC
Adıyla kendini özetleyen bir derleme. Türk pop ve rock müziğinin tanınmış sanatçı ve gruplarının şarkılarıyla katkıda bulundukları 3 cd’den oluşan albümde, yeni ve eski pek çok hit aşk şarkısı mevcut. Buraya sığdırabildiğimiz kadarını sayalım, gerisini siz albümü edinip dinleyin: MFÖ ‘Sarı Laleler’, ‘Vurgun Yedim’, Sezen Aksu ‘Keskin Bıçak’, ‘İstanbul İstanbul Olalı’, Ferhat Göçer ‘Aşkların En Güzeli’, ‘Sevgisiz Olmaz’, Kenan Doğulu ‘Tutamıyorum Zamanı’, ‘Dön Gel’, Bulutsuzluk Özlemi ‘Sözlerimi Geri Alamam’, Mirkelam ‘Unutulmaz’, ‘Sevgi Tanecikleri’, Yüksek Sadakat ‘Pervane’, ‘Döneceksin Diye Söz Ver’, Alpay ‘Eylül’de Gel’, Nükhet Duru ‘Melankoli’, Hande Yener ‘Senden İbaret’, ‘Güvenemiyorum’, Ajda Pekkan ‘Sevdalı Başım’, ‘Mucize’.
REVOLUCION
RAUL PAZ
A.K. MÜZİK
“Revolucion”, Kübalı şarkı yazarı ve yorumcu Raul Paz’ın 2005 tarihli albümü. Küba’da klasik müzik eğitimi aldıktan sonra festivaller aracılığıyla dünyaya açılan ve ardından Fransa’ya yerleşen Paz, burada 1999 yılında çıkardığı ilk albümü ‘Cuba Libre’ ile solo kariyerini başlattı. Takip eden 2003 tarihli “Mulata”, onu ‘French Cuban’ tarzının yaratıcısı ve temsilcisi haline getirdi; şöhreti Fransa sınırlarını aşarak Avrupa’ya yayıldı. Tanıtmakta olduğumuz üçüncü albüm “Revolucion”, Paz’ın geleneksel Küba müziğinden yola çıkarak yarattığı popüler tarzın en dikkat çekici şarkılarından bazılarını barındıran çalışması. Türkiye’de iki yıl gecikmeyle yayınlanan bu albümün ardından çıkan 2006 tarihli “En Casa”nın da en kısa zamanda yayınlanmasını umuyorum.