Rusya’ya dergi lisansı satmaya hazırlanıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Rusya’ya dergi lisansı satmaya hazırlanıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2007 00:00

Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama CEO’su Mehmet Yılmaz, sektörde Türkiye için bir ilki gerçekleştirmek üzere olduklarını belirterek, "Bugüne kadar yabancı markaların dergi lisansını biz alıyorduk. Şimdi yurtdışına biz lisans satmaya hazırlanıyoruz. Yacth Türkiye’yi Rusça yayınlayacağız" dedi.

BUGÜNE kadar yerel markaların yanısıra yabancı markaların lisansını da alan Türk dergi sektörü, artık yurtdışına lisans vermeye başlıyor. Doğan Burda Dergi, ikinci yılına giren yerel markası ’Yacth Türkiye’nin Rusya’da lisansını verecek. Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama CEO’su Mehmet Yılmaz, "Yurtdışına lisans satmaya hazırlanıyoruz. Bu Türkiye için bir ilk olacak. Yerel markamız Yacth Türkiye’yi Rusça olarak yayınlayacağız" dedi. Rusya’da yayıncı olarak değil, lisansör olarak bulunmayı hedeflediklerini söyleyen Mehmet Yılmaz, "Yerel markalarımızdan Haftasonu 40, Elele 30 yıldır çıkıyor. Artık yılların getirdiği birikimin sonucunda yerli markalarımızın lisansını da satabilir duruma geldik" diye konuştu.

TÜRK DERGİCİLİĞİNDE ÖNEMLİ ADIM: Türkiye’nin daha önce dergicilikte hiç lisans satan bir ülke olmadığını hatırlatan Yılmaz, şunları söyledi: "Biz bugüne kadar hep lisans aldık. Bence yerel markalarımızın lisanslarını satmak Türkiye dergiciliği için en önemli adım olur diye düşünüyorum. Yacht Türkiye’yi daha sonra başka yerel markalarımız da izleyebilir. Dekorasyon dergilerimizle ilgili hazırlıklarımız da sürüyor."

BAŞARIRSAK DEVAMI GELİR: Rusya dışında lisans vermek için şu anda herhangi bir girişimlerinin olmadığını söyleyen Yılmaz, "Bu ilk denememiz olacak. Lisans almayı öğrenmek kadar satmayı da öğrenmek lazım. Bu yıl bunu başarırsak tahmin ediyorum bize yakın coğrafya, Körfez ülkeleri, eski Sovyet Cumhuriyetleri bizim için iyi bir pazar olabilir diye düşünüyorum" dedi.

KUVVETLİ YEREL MARKALAR: Doğan Burda’nın 9’u lisanslı olmak üzere toplam 56 dergi yayınladığını belirten Mehmet Yılmaz, "Lisanslı dergilerimizin yanında bizim çok kuvvetli yerel markalarımız da var. Kuvvetlerini de şuradan ölçüyoruz, karşılarına gelen lisanslı ürünlerden daha çok satabiliyorlar" dedi.

ASYA’NIN İLERİSİNDEYİZ: Türk dergi sektörünün dünyadaki yerini değerlendiren Mehmet Yılmaz, şunları söyledi: "Türk dergi sektörünü Avrupa ile kıyasladığımızda bulunduğumuz yer çok geri. Avrupa’da yazılı basına giden reklamın büyük bölümünü dergiler alır. Bu da dergilerin editoryal kalitesini yükselten ve gazetelerden daha fazla satmasını sağlayan bir sonuç yaratır. Bizde öyle bir şey yok. Reklam payımız hálá küçük olduğu için dergilerimizin çok azı gazete tirajıyla yarışabilir durumda. Doğuya döndüğümüzde ise Japonya hariç diğer ülkelere göre çok daha iyi durumdayız. Daha iyi yerel markalarımız var. Yerel markalarımız lisanslı benzerleriyle rekabet gücüne sahip."

Dergilerin reklamveren yelpazesini genişlettik

2005’in ikinci yarısından itibaren Doğan Burda’da stratejik bir değişiklik başlattıklarını hatırlatan Mehmet Yılmaz, "Ucuz kapak fiyatıyla çok geniş bir kitleye erişim sağlamaya odaklandık. Hedef, bir taraftan okuyucu sayısını arttırırken bir taraftan da dergi reklamveren yelpazesini genişletmekti" dedi. Yılmaz şöyle konuştu: "Böylece bu dönemden başlanarak var olan Tempo, Lezzet gibi dergilerde yeniden yapılandırmalar gerçekleştirilirken, bir taraftan da Seda Magazin, Yacht Türkiye, Evim gibi yeni dergiler yayınlandı. Bu strateji piyasadaki diğer oyuncularca da uygulanmaya başlandığında 2004 yılında reklam alan dergilerin tahminen 20.8 milyon adet civarında olan satışları, 2005’de yüzde 40 büyüyerek 29.2 milyon adete, 2006’da yüzde 11 büyümeyle 32.5 milyon adete ulaştı. Doğan Burda Dergi ise aynı dönemde yüzde 46 büyüyerek 7.4 milyon adetten 10.8 milyon adede, 2006’da yüzde 17 büyüyerek 12.6 milyon adede yükseldi. Pazar payı da yüzde 36’lardan yüzde 39’lara ulaştı. 2007’de reklam alan dergilerin toplam satışı tahmini 25 milyon adet olacak. Bunun 8.5 milyon adedi, yani yüzde 34’ü Doğan Burda’nın dergileri olacak."

9 aylık gelirimiz 59.4 milyon YTL

DOĞAN Burda’nın üretim ve faaliyet giderlerinde geçen yılın aynı dönemine göre toplam 4.1 milyon YTY tasarruf sağlandığını belirten Mehmet Yılmaz, "Bu yıl 9 aylık dönemde vergi ve amortisman öncesi kár 6.3 milyon YTL’ye ulaştı. 9 aylık net gelirin yüzde 5 artarak 56.8 milyon YTL’den 59.4 milyon YTL’ye yükselmesi reklam gelirlerindeki artıştan kaynaklandı" diye konuştu. Aynı dönemde reklam gelirlerinin yüzde 14 artarak 29.2 milyon YTL’den 33.3 milyon YTL’ye yükseldiğine işaret eden Yılmaz, şunları söyledi: "Bu artış Türkiye reklam sektöründeki yüzde 11’lik ve dergi reklam sektöründeki yüzde 13’lük büyümenin üzerinde. Dergi reklam sektöründeki pazar payı da yüzde 37’lerden yüzde 43’lere yükseldi."

Doğan Burda dergileri

HAFTALIK YAYINLAR: Tempo, Ekonomist, Auto Show, Hello, Haftasonu, Seda Magazin.

AYLIK YAYINLAR: Capital, Elle, Maison Française, Elele, Atlas, Blue Jean, Lezzet, Hey Girl, Yacth Türkiye, İstanbul Life, Elle Decor, Evim, Evbahçe, Form Sante, Burda, Dr. Kuşhan’la Diyet, PC Net, Chip, Level, Seninle, Güncel Hukuk.

DÖNEMSEL YAYINLAR: Yeşil Atlas, Foto Atlas, Atlas Tatil, Arkeo Atlas, Şımartan Tatlar, Burda Hobi, Burda Örgü, Elle on the Beach, Elle Luxe, Auto Show Test Yıllığı, Oyuncu, PC Digital, Maison Française Banyo-Mutfak, Maison Française Emlak-Yaşam, İş Fikirleri, Bride’s, Chip Oyun, Seninle Kolay Ziyafet Sofraları, Seninle Özel Diyet, Seninle Zinde ve Güzel, Seninle Zinde ve Güzel Kış, Seninle Romantik Aşk Hikayeleri, Seninle Özel Cinsel Yaşam ve çeşitli haritalar.

KURUMSAL YAYINLAR: Doğan Burda, Pegasus ve D-Smart başta olmak üzere birçok kurumsal dergi de hazırlıyor.

Erkekler kapağa göre dergi değiştiriyor

DERGİLERİN yarısına yakınının İstanbul, İzmir ve Ankara’da satıldığını söyleyen Mehmet Yılmaz, kalan yarısının da Anadolu’da satıldığını belirterek, şöyle konuştu: "Dergi okurlarının çoğunluğu kadın. Erkeklere yönelik dergilerin sayısının az olmasının bir nedeni de erkek okuyucuların sadık olmaması. Erkekler kapağa göre dergi değiştirebiliyor."

2008’de pazarın yarısına yaklaşırız

"2008’de büyüme beklentimiz daha da iyi" diyen Mehmet Yılmaz, şöyle konuştu: "Bu yılki stratejimiz mevcut dergilerimizi korumak, ayrıca daha özel ilgi alanlarına yönelik dergi yayınlamak ve böylece reklam gelirini yüzde 15 dolayında artırmak. Bu yıl dergilerimizin editoryal kalitesini daha da yükseltip forma sayılarını artırarak, okuyucuya daha doyurucu bir içerik verebilmek istiyoruz. Sayfa sayıları artacağı için personelde artış olacak. Bu yıl sonunda devraldığımız Chip ve Level dergileriyle beraber gelecek yıl pazarın yarısına yaklaşmış oluruz diye düşünüyorum."

Lisanslı dergilere yenileri eklenecek

MEHMET Yılmaz, halen mevcut dergi markalarına yenilerini eklemek istediklerini, bunun için de görüşmelerin sürdüğünü söyledi. Yılmaz, yayınlanması düşünülen yeni dergilerin daha çok özel ilgi alanlarına yönelik olacağını belirtti. Yılmaz, "Tahmin ediyorum, bu yıl yerli veya lisanslı en az 4 yeni markamız daha olur. Bu yıl ayrıca 17 ülkede yayınlanan Hello dergisinin reklam geliştirme ödülünü biz kazandık. Türkiye’de yayınlanan Hello, 2006’da dünyadaki Hello’lar içinde en fazla reklam sayfa sayısına ve reklam gelirine ulaşan dergi oldu" diye konuştu.

Satışımızın yarısı zincir mağazalarda

ALIŞVERİŞ merkezlerinin ve zincir mağazaların sayısının artmasının dergi sektörünü olumlu etkilediğini belirten Mehmet Yılmaz, "İki yıldır Doğan Burda dergilerinin yarısı alışveriş merkezleri ve zincir mağazalarda satılıyor" dedi. Yılmaz, şunları söyledi: "Bu durum bizi zincir mağazalarda satılan diğer hızlı tüketim ürünleri gibi pazarlama faaliyetlerine yöneltiyor. Bir yandan markanın kalıcılığı ve değeri için geleneksel yöntemleri kullanırken, bir yandan da hızlı tüketim ürünleri gibi pazarlamaya yöneliyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!