OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 27, 2005 00:00
Gizia öyle bir marka ki Hillary Clinton ve Harrison Ford, Gizia’nın Beverly Hills maÄŸazasından alışveriÅŸ yapıyor. John Bon Jovi evinde vereceÄŸi özel parti için 50 parça kıyafet sipariÅŸi veriyor. Sadece Rusya’da 30 tane Gizia maÄŸazası var.Rus kadınlarının zevklerinin gittikçe geliÅŸmesine tanık olan Gizia, baÅŸka ülkelerin piyasalarına da girdi. Åžu anda dünyada 300 noktada satılıyorlar. Belçika’da, Ä°spanya’da, ABD’de, Dubai’de maÄŸaza açtılar. Ä°ki yılda dünyadaki maÄŸaza sayısını 100’e çıkarmayı planlıyorlar. Gizia lüksü seven kadınlara hitap ediyor. Gizia hepi topu bir yıllık bir marka. Ama arkasında 20 yıllık bir tekstil tecrübesi var. Sahibi Ä°smail Kutlu mesleÄŸi manifaturacılık yapan babasından devralmış. ‘Biz Beyazıt kökenliyiz. Yıllardır ihracat yapıyoruz. ÇeÅŸitli ortaklarla, çeÅŸitli markalar kurdum. Gizia markasıyla bir yıldır tek başıma hareket ediyorum.’ Gizia Rusya baÅŸta olmak üzere Ä°spanya, Belçika, Arap ülkeleri, Bulgaristan, Romanya, ABD ve Ä°ngiltere’de satılıyor. Ä°smail Kutlu, Rus pazarında nasıl baÅŸarılı olduklarını şöyle anlatıyor: ‘Müşterinin ne istediÄŸini biliyoruz. Sovyetler BirliÄŸi dağıldığı ilk günden beri Ruslarla ticaret yapıyoruz. Rusya çok geniÅŸ ve ürüne aç bir pazar. Bütün dünya markaları Rusya’ya önem veriyor. Ä°stanbul’da Dolce Gabbana yok, Rusya’da var.’ Gizia’nın tasarım ekibinin başında iki kiÅŸi var. Erkan DemiroÄŸlu ve Nilgün Mirza yıllarca çeÅŸitli hazır giyim firmalarında çalıştıktan sonra Gizia’da buluÅŸmuÅŸlar. Yaptıkları iÅŸi lüks hazır giyim olarak tanımlıyorlar. Abiye kıyafet tasarlıyorlar. Gündüz giyilsin diye tasarladıkları jeanlerin üzerinde bile altın sarısı aksesuvarlar, pırlanta benzeri taÅŸlar var. Erkan DemiroÄŸlu lüks çizgiyi yansıtmak için kaliteli hammaddeler kullandıklarını söylüyor. ‘KumaÅŸlarımızın yüzde 90’ı ithal. Aksesuvarlar bizim için özel üretiliyor. Mükemmel kalıpları yakalamak için uÄŸraşıyoruz. Gerçek deri, gerçek kürk, gerçek ipek kullanıyoruz.’ Nilgün Mizra, Gizia maÄŸazalarının Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, Prada gibi dünya markaları ile yan yana açıldığını söylüyor. ‘Bir pantolonu 800 dolara, bir ceketi 1500 dolara satıyoruz. Malzeme ve işçilik birinci sınıf olunca maliyetler ve etiket fiyatları yükseliyor. Rus kadınının en büyük zaafı Swarovski kristalleri olduÄŸu için koleksiyonun büyük bölümünde bu deÄŸerli taÅŸlar kullanılıyor.’ Erkan DemiroÄŸlu Rus kadınların eskiden gösteriÅŸi satın aldıklarını günümüzde ise kaliteye ve işçiliÄŸe de önem verdiklerini söylüyor. ‘Dünya markaları Moskova’daki yerini aldıkça Rus tüketiciler daha da bilinçlendi ve seçici olmaya baÅŸladılar. Yan maÄŸazanızda Armani nasıl bir maÄŸazacılık ve hizmet sunuyorsa sizden de bunu bekliyorlar. Türk teksil firmalarının arasından sıyrılmamızın sebeplerinden biri de bu zaten. Rus kadınının gün geçtikçe geliÅŸen beÄŸenilerine uygun koleksiyon hazırlıyoruz.’ Gizia özellikle Rusya’da çok iyi noktalarda maÄŸaza açıyor. Bir yandan da sıkı bir reklam ve halkla iliÅŸkiler faaliyeti yürütüyor. Voge, Harpers Baazar gibi dergilere ilanlar veriyor. Markanın henüz Türkiye’de maÄŸazası yok. DoÄŸru zamanı bekleyip, piyasaya iyi bir giriÅŸ yapmayı hedefliyorlar. TÃœRKÄ°YE GÃœZELİ’NE ÖZEL KOLEKSÄ°YON 2005 Türkiye Güzeli Hande Subaşı, 10 Aralık’ta Çin’de düzenlenecek Dünya Güzellik Yarışması’na Gizia tarafından hazırlanan özel bir koleksiyonla katılacak. Koleksiyon 150 parçadan oluÅŸuyor. Subaşı’nın günün her saatinde giyebileceÄŸi kıyafetleri, davetlerde kullanacağı abiye kıyafetleri var. Gizia’nın tasarımcılarından Nilgün Mizra koleksiyonu hazırlarken Türkiye güzeline en çok yakışan renkleri kullanmaya özen göstermiÅŸ. Petrol mavisi, fuÅŸya, kemik, mor ve siyah hakimiyeti göze çarpıyor. Â
button