Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2005 01:05
Gizia öyle bir marka ki Hillary Clinton ve Harrison Ford, Gizia’nın Beverly Hills mağazasından alışveriş yapıyor. John Bon Jovi evinde vereceği özel parti için 50 parça kıyafet siparişi veriyor. Sadece Rusya’da 30 tane Gizia mağazası var.
Rus kadınlarının zevklerinin gittikçe gelişmesine tanık olan Gizia, başka ülkelerin piyasalarına da girdi. Şu anda dünyada 300 noktada satılıyorlar. Belçika’da, İspanya’da, ABD’de, Dubai’de mağaza açtılar. İki yılda dünyadaki mağaza sayısını 100’e çıkarmayı planlıyorlar. Gizia lüksü seven kadınlara hitap ediyor.
Gizia hepi topu bir yıllık bir marka. Ama arkasında 20 yıllık bir tekstil tecrübesi var. Sahibi İsmail Kutlu mesleği manifaturacılık yapan babasından devralmış. ‘Biz Beyazıt kökenliyiz. Yıllardır ihracat yapıyoruz. Çeşitli ortaklarla, çeşitli markalar kurdum. Gizia markasıyla bir yıldır tek başıma hareket ediyorum.’
Gizia Rusya başta olmak üzere İspanya, Belçika, Arap ülkeleri, Bulgaristan, Romanya, ABD ve İngiltere’de satılıyor. İsmail Kutlu, Rus pazarında nasıl başarılı olduklarını şöyle anlatıyor: ‘Müşterinin ne istediğini biliyoruz. Sovyetler Birliği dağıldığı ilk günden beri Ruslarla ticaret yapıyoruz. Rusya çok geniş ve ürüne aç bir pazar. Bütün dünya markaları Rusya’ya önem veriyor. İstanbul’da Dolce Gabbana yok, Rusya’da var.’
Gizia’nın tasarım ekibinin başında iki kişi var. Erkan Demiroğlu ve Nilgün Mirza yıllarca çeşitli hazır giyim firmalarında çalıştıktan sonra Gizia’da buluşmuşlar. Yaptıkları işi lüks hazır giyim olarak tanımlıyorlar. Abiye kıyafet tasarlıyorlar. Gündüz giyilsin diye tasarladıkları jeanlerin üzerinde bile altın sarısı aksesuvarlar, pırlanta benzeri taşlar var. Erkan Demiroğlu lüks çizgiyi yansıtmak için kaliteli hammaddeler kullandıklarını söylüyor. ‘Kumaşlarımızın yüzde 90’ı ithal. Aksesuvarlar bizim için özel üretiliyor. Mükemmel kalıpları yakalamak için uğraşıyoruz. Gerçek deri, gerçek kürk, gerçek ipek kullanıyoruz.’
Nilgün Mizra, Gizia mağazalarının Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, Prada gibi dünya markaları ile yan yana açıldığını söylüyor. ‘Bir pantolonu 800 dolara, bir ceketi 1500 dolara satıyoruz. Malzeme ve işçilik birinci sınıf olunca maliyetler ve etiket fiyatları yükseliyor. Rus kadınının en büyük zaafı Swarovski kristalleri olduğu için koleksiyonun büyük bölümünde bu değerli taşlar kullanılıyor.’
Erkan Demiroğlu Rus kadınların eskiden gösterişi satın aldıklarını günümüzde ise kaliteye ve işçiliğe de önem verdiklerini söylüyor. ‘Dünya markaları Moskova’daki yerini aldıkça Rus tüketiciler daha da bilinçlendi ve seçici olmaya başladılar. Yan mağazanızda Armani nasıl bir mağazacılık ve hizmet sunuyorsa sizden de bunu bekliyorlar. Türk teksil firmalarının arasından sıyrılmamızın sebeplerinden biri de bu zaten. Rus kadınının gün geçtikçe gelişen beğenilerine uygun koleksiyon hazırlıyoruz.’
Gizia özellikle Rusya’da çok iyi noktalarda mağaza açıyor. Bir yandan da sıkı bir reklam ve halkla ilişkiler faaliyeti yürütüyor. Voge, Harpers Baazar gibi dergilere ilanlar veriyor. Markanın henüz Türkiye’de mağazası yok. Doğru zamanı bekleyip, piyasaya iyi bir giriş yapmayı hedefliyorlar.
TÜRKİYE GÜZELİ’NE ÖZEL KOLEKSİYON
2005 Türkiye Güzeli Hande Subaşı, 10 Aralık’ta Çin’de düzenlenecek Dünya Güzellik Yarışması’na Gizia tarafından hazırlanan özel bir koleksiyonla katılacak. Koleksiyon 150 parçadan oluşuyor. Subaşı’nın günün her saatinde giyebileceği kıyafetleri, davetlerde kullanacağı abiye kıyafetleri var. Gizia’nın tasarımcılarından Nilgün Mizra koleksiyonu hazırlarken Türkiye güzeline en çok yakışan renkleri kullanmaya özen göstermiş. Petrol mavisi, fuşya, kemik, mor ve siyah hakimiyeti göze çarpıyor.