Güncelleme Tarihi:
Konserden kareler / Foto Galeri
Eros Ramazzotti / Foto Galeri
Birkaç gündür Roma’dayız.
Tarihle iç içe, Avrupa kültürüyle burun buruna...
Yoğun geçen dört günlük program ve son günümüz...
I-Phone’larımızı çıkarıp “Concerts” uygulamasını açtık.
Lokasyonumuzu otomatik olarak belirleyip civardaki konserlerin listesini çıkardı.
İstanbul’da dinleyemediğimiz biri olsun istedik.
Ve bulduk.
İtalya’nın sembol isimlerinden Eros Ramazzotti’nin son 4 günlük konser serisinin sonuncusu...
Biletlerimizi aldık,
Son gecemiz, artık her şey hazırdı, direksiyona hakimdik,
Şoför koltuğundaydık.
Harika bir uluslar arası duygu vardı.
Sanki yaptığımız seçimlerin hepsi doğruymuş ve hep biz kazanıyormuşuz gibiydi.
Akşam saatlerinde İskender Baydar’ın önerdiği Salotto 42’de’ warm-up’,
Sonrasında metro ve karşımızda konserin verileceği mekan,
Pala Lottomatica stadyumu,
Görkemli, 10 numara 5 yıldız bir görüntü.
Dikkatimizi çeken ilk şey, Türkiye’dekilerin aksine konsere gelenlerin büyük bir bölümünün kızlardan oluşması.
Alışmışız İstanbul’da askerlik şubesi gibi görüntülere, garipsedik.
Ve konser başladı,
Önce belirtelim Eros Ramazzotti 46 yaşında,
Hafiften kilo almış,
Bir süperstar edası yok, sıradan bir kot, gömlek, kişisel görsel şovu vasat.
Atletik bir yapı, dans figürleri gibi unsurlar yok.
Aslına bakarsanız izleyicinin öyle bir beklentisi de yok.
Gece, dekor ve arka vokallerle, animasyonlarla desteklenmiş.
Ama Eros’un hakkı Eros’a,
Hakikaten güçlü bir vokal, elektronik ortamlarda desteklenen GDO’lu seslerden değil,
Aksan çok keskin.
İtalyanlar şarkıları ezbere biliyor,duygusal parçalar daha çok tutuluyor.
İzleyici sayısı yaklaşık 20 bin,
Her yaştan insan,
Üniversiteliler, ailecek gelenler, genç, çocuklu çiftler, orta yaşlılar...
Parçaların arasında seyirciyle muhabbet geleneği yok.
“Nasıl gidiyor, eğleniyor musunuz”, şarkılara devam...
Dünya arenasına oynayan şarkıcılar için bir eşik vardır, o da Amerika’da yer edinmedir.
Robbie Williams’ın yıllardır çözemediği sorunu Eros da çözemiyor.
Amerika’da albümleri satmıyor. Anastasia’yla yapılan düetler de buna yetmedi.
Tina Turner’la yaptığı parça ses getirdi ama kökleşemedi.
Konserin sonlarına doğru dünya çapında 35 milyon albüm satan bir İtalyan efsanesinin halkın kültürüyle nasıl entegre olduğunu gördük,
Böyle bir ilişkide bize eksik gelen tarafların onlar için önemini yitirdiğini farkettik.
İnsanların bu şarkılarla büyüdüğünü, anılarının olduğunu yüzlerinden anladık.
Ve şu sonuçta birleştik,
Eros’un yeri İtalya ve onu en iyi İtalyanlar anlayabilir.