Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2001 00:00
Ressam Acar Başkut, ``İstanbul İstanbul`` adlı sergisini 16 Kasım Cuma günü Japonya`da açıyor. Başkut`un, Tokyo`da geçen yıl gerçekleşen ve Prens Mikasa tarafından da ziyaret edilen resim sergisinin gördüğü büyük ilgi, bu yıl da mavi takaları, Boğaziçi sahilhanelerini, dar İstanbul sokaklarını ve pazar yerlerini uzak bir yolculuğa çıkarıyor. Ressamın ``İstanbul İstanbul`` adını verdiği sergi, yarın (15 Kasım) Japon sanatseverlerin katılacağı resepsiyonla tanıtılacak. Sergi, 16 Kasım`da Türkiye`nin Tokyo Büyükelçiliği`nde açılacak ve 18 Kasım tarihine kadar sürecek.  Türkiye`den genç sanatçıların da tablolarıyla katılacakları sergide yer alacak Başkut`un eserlerinden bazıları şunlar:  Emirgan Çınaraltı, Mavi Haliç, Vaniköy Vapur İskelesi, Süleymaniye`de Sabah, Kırmızı Yelkenli, Balıkçı Tekneleri, Güneşe Yelken Açanlar, Köprü ve Beylerbeyi, Yeni Camii Eminönü, Haliç`te Kum Çekenler ve Palamut Sevdalısı İstanbul Sandalları.       YAŞAYAN İSTANBUL'U TABLOLARINDA YANSITIYOR       İstanbul`da 1935 yılında doğan Başkut, resme kendi yorumuyla
Galatasaray Lisesi`nde baÅŸladı. 1959 yılında Almanya`ya giden sanatçı, Münih Güzel Sanatlar Akademisi`nde eÄŸitim gördü. 1966 yılında yurda dönen ve çeÅŸitli tiyatrolarda dekor yapan BaÅŸkut, Güzel Sanatlar Akademisi`nden gelen öneri üzerine ``opera dekoru`` dalında öğretim üyeliÄŸinde bulundu.  Pek çok Türk ve yabancı koleksiyoncuda tabloları bulunan Acar BaÅŸkut`un ``Ana ve Çocuk`` adlı tablosu, UNICEF`in 1995 takviminde ve 1999 ajandasında yer aldı.  Resim çalışmalarında, yaÅŸamının büyük bölümünün geçtiÄŸi ``YaÅŸayan Ä°stanbul``u tuvaline aktaran sanatçı, post-impresyonist resimlerinde doÄŸayı, denizi, bacasından dumanlar çıkan çatanaları, Galata Köprüsü`nü, BoÄŸaziçi`ni, ahÅŸap yalıları, balıkçıları, sandalları ve martıları, seyyar zerzevatçıyı, bütünüyle Ä°stanbul`u fırçasından yansıtıyor.  Yurtiçinde ve Almanya, Rusya, Japonya gibi ülkelerde pek çok sergisi açılan BaÅŸkut, baÅŸta Ä°stanbul Opera ve Balesi olmak üzere çok sayıda opera ve tiyatronun sahne tasarımını gerçekleÅŸtirdi.  Sanatçının, ressam ve dekoratör olarak anılarını yazdığı ``Üç Kalas, Ä°ki Ä°nsan, Bir Heves`` adında retrospektif bir kitabı da bulunuyor. Â
button