Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 00:00
Laguna Coupe 7 saniyede 100 km’ye çıkıp imaj yapıyor
Renault tarafından Autoshow ile birlikte Türkiye’de satışa sunulacak bir diğer model ise yeni Laguna’nın Coupe versiyonu olacak. Duru, şık ve akıcı bir tasarıma sahip olan Laguna Coupe, tasarımıyla dikkat çekiyor. Yeni Laguna’nın GT versiyonunda beğeni kazanan ’Active Drive’ şasi dışında yepyeni iki motor da bu yeni imaj modelinde ilk kez kullanılıyor.
Performans ve keyif yönlerinden marka için geleceğin referansı olacağı açıklanan ’V6 dCi dizel motor,’ 235 beygir, benzinli ’3.5 litre V6 motor’ ise 240 beygir üretiyor. Laguna Coupe, 0’dan 100 km/s hıza 7 saniyenin altında ulaşıyor. İlk kez 2 Ekim’de başlayan Paris Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtılan Laguna Coupe, marka tarafından ’saf performans, heyecan ve keyfin birleşimi’ olarak tanımlanıyor.
Yeni Megane, ’Coupe Concept’ ile fuarda yüzünü gösteriyor
Renault’nun başarılı modeli Megane, yenilenerek üçüncü nesline kavuştu. Fransız üretici, İstanbul Autoshow Fuarı’nda ise Megane’nın yeni yüzünü bir anlamda Coupe Concept ile gösterecek. Uluslararası Paris Otomobil Fuarı’nda sedan versiyonu hariç dünya lansmanı gerçekleştirilen Megane’nın Türkiye pazarına ise 2009 yılında sunulması bekleniyor.
Renault, geleceğin Coupe Megane modelinin habercisi olan konsept otomobilde, bagaj kapısının öteleme ve döndürme hareketiyle açılması da kapıların benzersiz açılma kinematiğine gönderme yapıyor. Yan kapıların her biri iki bölümden oluşuyor; alt bölümde kaportayla bütünleşen kapı, üst bölümde ise bağımsız camlı alan. Kapı açıldığında, iki bölüm şık ve zarif bir şekilde, kelebek kanatlarını hatırlatan bağımsız bir hareketle açılıyorlar. Megane Coupe Concept 200 beygirlik benzinli 2.0 Turbo motor ile donatıldı. 2600 d/d’da 280 Nm tork ve 5800 d/d’da 200 beygir güç üreten bu motor, tüm devirlerde canlılık ve esneklik sunarken, Megane Coupe Concept’in 0’dan 100 km/s hıza sadece 7.2 saniyede ulaşmasını sağlıyor. 6 ileri manuel vites kutusu ile birleşen bu motor aynı zamanda 100 kilometrede ortalama 6.5 litrelik düşük yakıt ile dikkat çekiyor.
Yeni Symbol, 23 bin 630 YTL’ye Autoshow’la piyasaya sunuluyor
Türkiye’nin ’en çok satan otomobili’ unvanın elinde bulunduran Renault’nun B segmentindeki temsilcisi Symbol, yeni yüzüyle Autoshow Fuarı’nda Türkiye yollarına çıkıyor. Şık bir sedan görünümüne kavuşan yeni Symbol, özellikle aileleri hedefliyor. Oyak Renault tarafından Bursa’da üretilen yeni Symbol’ün 23 bin 630 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Prestijli ön yüzü ve çekici profili ile yeni Symbol son derece şık bir sedan görünümüne kavuştu. Ön farların tasarımı aracın ön yüzünün prestijli karakterini güçlendiriyor. Aracın sağlam ve göz alıcı arka tasarımı sedan görünümünü kuvvetlendiren en önemli özellik olarak dikkat çekiyor.
Ters dalga tasarımlı Sandero
Renault bünyesinde yer alan Dacia, B segmentindeki yeni hatchback modeli Sandero ile Autoshow Fuarı’nda yerini alıyor. Dacia, kısa bir süre önce Türkiye’de 19 bin 400 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunduğu kompakt hatchback Sandero ile ürün gamını genişletmeye devam ediyor. 5 kapılı Dacia Sandero, 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 90 beygir benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra ’Ambiance’ ve ’Laureate’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesine sahip.
Hem dinamizmi hem de sağlamlığı çağrıştıran çekici bir tasarıma sahip modern bir hatchback olarak geliştirilen Dacia Sandero’nun ön yüzü, son derece özgün ve modern optik elemanlarıyla ve karosere entegre olan tampon ve panjur grubuyla dikkat çekiyor. Kasanın ’ters dalga’ şeklindeki deseni ve yanlardaki geniş koruma çubukları aracın sağlamlık izlenimini güçlendiriyor.
YENİ LOGAN DA FUARDA
Dacia’nın B segmentindeki başarılı temsilcisi Logan da yeni nesliyle fuarda sergileniyor. Büyüyen boyutları ve modern tasarımıyla dikkat çeken yeni Logan, 16 bin 800 YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuluyor. Yeni Logan’da 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 90 beygir benzinli motorların yanı sıra 1.5 dCi 70 beygir ve 85 beygir olmak üzere iki adet de dizel motor seçeneği bulunuyor. Yeni Logan’ın tasarımında modern çizgiler öne çıkıyor. Aracın ön tarafında, ilk olarak Dacia’nın Sandero modelinde kullanılan ön panjur, büyütülerek yeni Logan’da yer aldı. Üzerinde markanın yeni logosu konumlandırılan yeni ön tampon aracın görünümüyle tam bir uyum sağlıyor.
Koleos’la 4X4’te ben de varım diyor
Fransız Renault, İstanbul Autoshow’da 3 yeni modelin Türkiye lansmanını gerçekleştirirken, bir de konsept modeli ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Fuarla birlikte Türkiye yollarına çıkacak araçlardan ilki, Renault’nun ilk 4X4 Crossover modeli olma özelliği taşıyan Koleos. Renault’un lansmanını yaptığı diğer modeller ise yeni Symbol ve Laguna Coupe.
Tüketicilerin ihtiyaçlarındaki değişimler ve çevre konusunda toplumun bilinçlenmesi sonucunda üreticiler, keyif ve eğlence amaçlı otomobiller geliştirmeye özen gösteriyor. Bu bilgiler ışığında yepyeni bir Crossover yaratan Renault, uzun yıllardır hayalini kurduğu 4X4 modeli Koleos’u yaratmayı başardı. Tasarımı Renault’ya, geliştirilmesi Nissan’a ait olan Koleos, sahibine gerek şehir içinde, gerekse şehirlerarası yollarda veya otoyolda ya da off-road kullanımda aynı huzur ve güven duygusunu vermeyi hedefliyor. Koleos, bir hatchback otomobil kadar konforlu ve kompakt MPV’lerde olduğu gibi esnek bir kabine sahip. Renault’nun sürekli 4X4 çekiş sistemini kullanan ilk model olan Koleos, zemin durumuna bağlı olarak ön ve arka aks arasında üretilen gücü dağıtabiliyor. Sert arazi koşullarında ise tork, her iki çekiş arasında yüzde 50 düzeyinde dağıtılıyor. Bu aktarma elemanı Nissan tarafından yeni X-Trail için geliştirilmiş olan son nesil ’All mode 4X4-i’ sistemi ile yönetiliyor.
ÜÇ FARKLI MOTOR
Koleos’un bagaj kapısı iki bölüm halinde açılıp, arka koltuklar otomatik olarak katlanabiliyor. 4X4 aktarma sistemli, 2.0 dCi dizel motorun 150 ve 175 beygir güç üreten iki versiyonu ile 170 beygirlik 2.5 litre benzinli motor seçeneği de bulunuyor. Aktif ve pasif güvenlik donanımlarını içeren Renault Koleos’ta yer alan otomatik dört tekerlekten çekiş sistemi, ESP’nin devreye girmesinden önce tutunma kayıplarını düzelterek, aktif güvenliğe katkı sağlıyor. Renault Koleos’ta yer alan Rampada Kalkış Yardım Sistemi, eğim açısı yüzde 10’un üzerinde olan rampalarda aracın geri kaçmasını önlüyor. Arazi kullanımlarında güvenliği güçlendiren İnişte Hız Kontrol Sistemi de, sürücülerin rampalardan frene müdahale etmeden saatte 7 kilometrelik sabit hızla inmesini sağlıyor. Bu özellik, eğimli, karlı ve buzlu yollarda güvenli inişe imkan tanıyor.
KONFORA ÖNEM VERİYOR
Özellikle her tür arazide kullanıma sunulan araçların aksine, Renault Koleos’ta eller serbest kart sistemi, ön ve arka park sensörü, çift bölgeli otomatik klima gibi çok sayıda konfor donanımı sunuluyor. İki bölüm halinde açılabilen bagaj kapısı, otomatik katlanan arka koltuklar ve 70 litre hacimli eşya yerleştirme gözleri Koleos’un sahip olduğu modülerlik ve pratiklik özelliklerinden birkaçı. Renault Koleos, markanın üst gam modelleri gibi 3 yıl veya 150 bin kilometre garantili.