Reklam kuşağının ‘Geniş Aile’si

Güncelleme Tarihi:

Reklam kuşağının ‘Geniş Aile’si
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2010 01:00

“Geniş Aile” dizisinin oyuncuları, reklam kuşağında da boy göstermeye başladı. “Geniş ailelerin geniş arabası” sloganından yola çıkan Fiat Doblo reklamının yaratıcısı TBWA/İstanbul’un Marka Grubu Ajans Başkan Yardımcısı Burcu Özdemir, “Dizinin geniş bir izleyici kitlesi var. Ve o kitle şimdi ‘Reklam filmi yayınlansın da kaçırdığımız esprileri yakalayalım’ diye ekran başında” diyor.

Haberin Devamı

“Geniş Aile”nin oyuncularını reklam filminde oynatma fikri nasıl doğdu?         

- Yeni Fiat Doblo’da iç hacim genişledi, konfor arttı. Böylece daha aile hayatına yönelik bir araç olması sağlandı. Biz de toplantı sırasında Fiat Doblo’yu “geniş aile” konseptine konumlandırdık. O toplantıda müşterimiz “Aa! Böyle bir dizi var” deyince dizi oyuncularıyla çalışmanın çok iyi olacağına karar verdik. Senaryoyu yazdıktan sonra D Yapım’la görüştük. Bize çok yardımcı oldular. Film fikrini beğendiler.
 
Bu reklam filminde oyuncular ve ürün birbiriyle örtüşmüş görünüyor...

- Aynen öyle. Hatta dizinin senaristleri geldi, “Senaryoyu ne kadar iyi yazmışsınız. Aynen bizim dilimiz gibi” dediler. Bu da yazar ekibimizin çok hoşuna gitti.  

“Geniş Aile”nin yazar kadrosunun karikatürist olduğunu duymuştum. Çok farklı bir dilleri var ve doğal olarak çok iyi mizah yapıyorlar. Reklam filmini de onların yazdığını düşünmüştüm...

- Hayır, tamamını bizim ekip yazdı. 

Bu durumda belki bundan sonra sizin ekip de dizi film senaryosu yazmaya başlar.  

- Biz de düşünmüyor değiliz! D Yapım’a özendik doğrusu! şaka bir yana gerçekten de ekip çok yetenekli. Çünkü biz onlara, “ısterseniz dizinin yazar kadrosundan destek alalım” önerisinde bulunduk. Çünkü dizinin akışını bozmamamız gerekiyordu. Kullandığımız her kelimenin onların dilinden olması gerekiyordu. Bizimkilerse “Yok biz izledik zaten birkaç bölüm. Hakimiz olaya, biz yazarız” diye karşılık verdiler. Sonunda da Emre Kaplan ve ekibi çok iyi bir iş çıkardı.

İnsanların reklama tepkileri nasıl? 

- Bir kere dizinin geniş bir izleyici kitlesi var. Yılbaşı gecesi bile en çok izlenen program olmuş. şimdi insanlar “Reklam filmi yayınlansın da bir daha izleyelim. Kaçırdığımız esprileri yakalayalım” diyorlar. Hem bize, hem müşterimize gelen tepkiler çok pozitif. Özellikle bayiler çok sevmiş.

Ne kadar sürede çekildi bu reklam filmi?

- O süreç çok sancılı gerçekleşti. Çünkü bu bir açık hava filmi. ıki ay önceki hava koşulları berbattı. Sürekli kar yağıyor, hava kapalı. Yaklaşık 2,5 hafta uygun çekim tarihini bekledik. Devamlı erteledik. Sonunda gittik, Adana’da çektik.

Neden Adana? 

- Çünkü orası mevki gereği yağmur almayan, daha kuru bir bölge. Dizinin orijinal mekanında çekmek istiyorduk ama kısmetimize Adana’da da öyle bir yer bulduk. Dokusu dizidekine benzedi. Sadece yol planlarını İstanbul’da çektik.

Dizinin senaristlerine ekstra bir ücret ödendi mi? Sonuçta reklam filminde onların yarattığı karakterler yer aldı.

- Evet. D Yapım’a bir ödeme yapıldı. Sonuçta ortada bir emek var. Onların bulduğu bir değeri kullandık biz...

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!