Reklam izleyen çocuk daha obez oluyor

Güncelleme Tarihi:

Reklam izleyen çocuk daha obez oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2016 15:33

Tüketici yaşının çocuklara kadar indiği bir gerçek… Artık reklamların yayına giriş zamanları, seyredenlerin yaşları ve ait oldukları tüketici gruplarına göre belirleniyor. Reklamların ticari boyutunu algılayamayan çocuklar gıda reklamlarında gördükleri zararlı yiyecek ve içecekleri istiyorlar, hatta tutturuyorlar. Peki çözüm ne? Çocuğu tamamen televizyondan uzaklaştırmak, onu bu zararlı besinlerden uzak tutabilir mi?

Haberin Devamı

Çocukların izlediği programların arasına giren reklamların çoğunluğu ise; maalesef gıda reklamları oluyor. Bazen markette sizin hiç tanımadığınız bir ürünü, çocuğunuzun elinde görmüşsünüzdür. Tabii ki bunu alıp, almamak sizin tercihiniz ancak, çocukların en ilgisini çeken besinlerin de sağlıksız besinler olduğu unutulmamalı.

Özellikle okul öncesi hareketsiz çocuklarda görülen aşırı kilolu olma durumu ve obezite, son zamanlarda ülkemizde de artış gösteriyor. Okula başladığında ise bu kilolar hemen verilemiyor ve özellikle kız çocuklarında büyük bir özgüven eksikliği baş gösteriyor.

REKLAMLARA DİKKAT EDİN

Çocuk mucize bir varlık, tamamen dış algılara açık olan beyni sayesinde seyrettiği her reklamı hatırlıyor. Bir de bu reklamların içerisinde “subliminal mesaj” denilen bilinçaltı mesajların olduğu da düşünülürse sorunun büyüklüğü anlaşılır sanırız. Ülkemizde bu tip reklamlar, 2011 yılında çıkartılan 6112 sayılı RTÜK kanunuyla yasaklanmış durumda, ancak kontrol mekanizmasının ne kadar kuvvetli çalıştığı bilinmiyor.

Haberin Devamı

Reklamlar zaten subliminal mesajlar olmasa da çok ikna edici olabiliyor. Özellikle de karşısındaki mecranın bilincinin henüz oluşmadığı düşünülürse, reklamların inandırma ve etkileme gücü nedeniyle çocuklar gıda reklamlarından sağlık açısından olumsuz yönde etkileniyor.

TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR İLE FAZLA VAKİT HARCAMAYIN

Yapılan araştırmalar, televizyon seyretme, bilgisayar oyunu oynama ile obezite arasında pozitif bir ilişki olduğunu bize söylüyor. Ayrıca yine araştırmalara göre, hiç reklam seyretmeyen çocuklara oranla, reklam seyredenlerin çok daha fazla şekerli gıdalar tükettiği belirtiliyor. Bu nedenle 0-2 yaş arası çocukların hiç televizyon izlememesi, 2 yaş üstü çocukların ise kontrollü programlar seyrettirilerek günde iki saatten fazla televizyon başında kalmamaları öneriliyor.

Ebeveynlere ise bu konuda büyük görevler düşüyor. Çünkü anne-baba çocukta bir rol modeli oluşturuyor. Sizin de abur-cubur dediğimiz sağlıksız besinlerle beslenmeniz ve çocuğun o müthiş zekasıyla bunu hemen fark etmesi, ters tepkiye yol açar ve söylediklerinizin veya yaptıklarınızın bir önemi kalmaz. Dolayısıyla en iyisi eve sağlıksız besinleri sokmamak ve markette çocukları bu bölümlerden uzak tutmak. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!