Ramazan Bingöl / Restoran İşletmelerinde İşçi-İşveren İlişkileri

Güncelleme Tarihi:

Ramazan Bingöl / Restoran İşletmelerinde İşçi-İşveren İlişkileri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2012 15:50

Ramazan Bingöl’ün restoran işletmeciliği konusunda ülkemizde yayınlanmış ilk kitap olan Restoran İşletmeciliği – Restoranlar ve Lokantalar Nasıl Yönetilir adlı kitabı, restoran sektörüne yatırım yapmak isteyenler için vazgeçilmez bir başvuru kaynağı oldu.

Haberin Devamı

İlk olarak 2005 yılında yayınlanmış olan kitabın aradan geçen 7 yılda 5 defa tekrar basımı yapıldı.  Yönetim ve organizasyon konularında eğitim ve seminerler vermeye devam eden Ramazan Bingöl, restoran işletmeciliğindeki deneyim ve tecrübelerini okurlarıyla paylaşmaya ikinci kitabıyla devam ediyor. Şeyh Edebali’nin Ertuğrul Gazi’ye verdiği, “insanı yaşat ki, devlet yaşasın!” öğüdünü, personel yönetiminde kendine ilke edinen Ramazan Bingöl, Restoran İşletmeciliğinde İşçi-İşveren İlişkileri adlı kitabında, personel yönetimi konusunda yaşanan sorunların hangi yöntemlerle çözümleneceğini, sahibi olduğu işletmenin yönetim politikalarından örnekler vererek açıklıyor. Bir işletmenin başarısındaki en önemli sebep, mutlu ve verimli personele sahip olmasıdır. Çalışanların, çalıştığı işletmenin başarısına katkı yapacak biçimde özverili olmasının ön koşulu ise çalışanın haklarının işletme tarafından korunmasıdır. Her hakkı korunan, emeğinin karşılığını tam olarak alabilen bir işçi, çalışmakta olduğu işletmeyi kendi işyeri gibi hissetmeye başlar. Uyum içine çalışan bir ekip oluşturulduktan sonra hizmet kalitesini arttırmak, işletmenin başarılı olması için yeterli olacaktır. Kentleşmenin ilerlemesi, kadınların çalışma sahasında her geçen gün daha fazla yer almaları, toplumumuzda evden dışarıda yeme alışkanlığının yaygınlaşmasına yol açıyor. Alış veriş merkezlerinin öncülüğünde hızla yaygınlaşan restoran ve fast-food zincirleri, dışarıda yeme alışkanlığımızın artmakta olduğunun en somut göstergesi. Yemek sektöründeki işletmeler sadece yiyecek satmıyorlar; menüde yer alan yiyeceklerin kalitesi ve lezzetinin yanında sunulan hizmet, başarılı işletmelerin en çok dikkat ettikleri konular arasında yer alıyor. Kalite standardını koruyabilen işletmeler müşteri kaybı yaşamadan büyümeye devam ediyorlar.Restoran işletmeciliği, yapısı gereği sosyal bir iş, dolayısıyla toplumun farklı kesimlerine açık olmak, insan ilişkilerinde ketum olmamak, aksine girişken olmak gerekiyor. Sosyal bir kişilik olmak, başarılı olmak için yeter koşul değil. Restoran işletmek istiyorsanız ciddi anlamda işletmecilik bilgisine de ihtiyacınız olacak.Yönetici pozisyonundaki bir kişi; kendini ne kadar iyi geliştirmiş olursa olsun, eğer iyi bir ekip kuramamışsa, başarılı olma şansı da yoktur. Dolayısıyla, yöneticilik faaliyetleri arasında, personel seçimi ve personel yönetimi önem sırasında öncelik talep ediyor. Başarılı bir yönetici, çalıştırdığı işletmeyi, sektörün gözde elemanları için cazip bir hale getirmelidir. Başka işletmelerde çalışan yetenekli elemanları takip ederken kendi bünyesinde çalışmakta olan başarılı personelini de memnun etmeyi bilmeli. Yetenekli personelin motivasyonunu yüksek tutmak için gerekli planlamaları yapmalı. Düşük maliyetli personeline de gerekli eğitimleri vererek, restoranın sürekli olarak sağlaması gereken hizmet standardını korumalıdır.Kitabın içinde yer alan; Ramazan Bingöl Et Lokantası Personel Bilgilendirme El Kitapçığı başlıklı bölümde, Ramazan Bingöl’ün, sahibi olduğu restoranda uygulanmakta olan standartları görmek mümkün.   Ülkemiz insanlarının yeme alışkanlıklarındaki değişimleri takip ederek, yaptığı girişimlerle restoran işletmeciliğinin saygın isimleri arasında anılan Ramazan Bingöl, restoran işletmeciliğinin yanında, Hepsi Lahmacun adıyla, yerel bir fast-foot konsepti üzerinde çalışmalarına devam ediyor. Yaptığı işlerle ilgili konferanslar vererek akademik anlamda restoran işletmeciliğinin gelişimine katkılar yapan Ramazan Bingöl, restoran işletmeciliği hakkında yazdığı kitaplarla sektördeki eksiklikleri gidermeye ve kalite standardını yükseltmeye çalışıyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!