Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de ayda ortalama 3.6 milyon litre olan rakı tüketimi yılbaşı kutlamaları nedeniyle yılın son günü iki katına çıkıyor. Aralık ayı tüketimi yaklaşık 7.2 milyon litreye ulaşırken, en çok rakı satışı gerçekleşen dönemde rakı üreticileri arasındaki rekabet de kızışıyor. Yeni Rakı, Efe Rakı, Beylerbeyi Rakı ve Burgaz Rakı gibi Türkiye’nin önde gelen rakı markaları en çok rakı satışı gerçekleşen yılın son haftasında gazete reklamlarıyla paylarını artırmaya çalışıyor. Rakı üreticilerinin reklam harcamaları da aralıkta, önceki aylara kıyasla yüzde 20-70 arası artış gösteriyor.
REKLAM YÜZDE 60 ARTIYOR: Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu en çok rakı tüketiminin gerçekleştiği yılbaşı döneminde, reklam harcamalarının yüzde 60 arttığını söyledi. Reklamda sürekliliğe inandıkları için bütün yıl tüketiciyle iletişime devam ettiklerini anlatan Yorgancıoğlu, "Bu yılbaşında tüketimin çok artmasını bekliyoruz. Bu yıl evde tüketim daha çok olacak çünkü ev partileri moda oldu. Ayrıca hemen her markanın promosyonu var. Bu da tüketici açısından ev kutlamasını cazip kılıyor" diye konuştu.
YILIN EN PARLAK GÜNÜ: Mey İçki Pazarlama Direktörü Cihan Kırımlı ise Türkiye’de rakı tüketiminin yılbaşında yüzde 70 civarında arttığını belirterek, hem tüketimin hem de kanalların çektiği içki oranının çoğaldığını söyledi. Rakının en çok tüketildiği günün yılbaşının karşılandığı yılın son günü olduğunu dile getiren Kırımlı "Yeni Rakı’nın yüzde 83 pazar payı var. Rakiplerin reklam kanallarını çok kullandığı bir dönemde lider olarak görünürlükten vazgeçemeyiz" dedi.
6 AYLIK BEYLERBEYİ: Sarper İçecek’in 6 ay önce piyasaya sunduğu Beylerbeyi Rakı’nın satışları önceki aylara kıyasla Aralık ayında yüzde 65 arttı. Sarper İçecek Genel Müdürü Ali Gök "Tekel zamanında Türkiye’de rakı tüketimi aylık 100 ise, Ramazan’da 30’a geriler, yılbaşlarında 180-200’e çıkardı. Çoklu piyasada da şirketler Aralık ayında satışlarını yüzde 50-65 arası artırıyor" dedi.
DANSÖZ OYNATTILAR: Yılbaşı kampanyaları çerçevesinde Efe Rakı ilginç bir uygulamaya imza atarak caloynasın.com sitesini devreye soktu. Sting’le dans eden dansöz Nuran Sultan’ın kullanıldığı ve 3 Aralık’ta başlayan oyun şu ana kadar 1 milyon 413 kez oynandı. Efe Rakı da yılbaşı döneminde diğer şirketlerle benzer satış artışına sahip.
Yılbaşında artsa da rakı tüketimi azalıyor
YILBAŞLARINDA tüketim artsada genel olarak Türkiye’de rakı tüketimi son beş yılda yüzde 40’ın üzerinde azalma gösterdi. 2000 yılında 80 milyon litre olan tüketim 2006’da 47 milyon litre’ye geriledi. Gerilemede en büyük etken olarak yüksek vergiler gösteriliyor. Ayrıca bar kültürüyle birlikte bira tüketinin artması, kalbe iyi geldiği için kırmızı şarap tüketiminde rekor yaşanması, kısıtlı reklam harcamaları ve sahte rakıların endişe yaratması da rakı tüketimini düşürdü.
Şampanya satışı 6 katına çıktı
DÜNYANIN en çok satan şampanyalarından Mumm’ın ve Chivas Regal, Beefeater, Havana Club gibi içkilerin sahibi Fransız Pernod Ricard da Türkiye’de yılbaşı dönemi satışlarını ciddi anlamda artırıyor. Pernod Ricard Türkiye Pazarlama Direktörü Serpil Kılıçlı "Yılbaşı dönemi en çok satış yapılan zaman. Satışlarımızı yüzde 50-70 arası artırıyoruz. Döneme özel promosyonlar ve paketler hazırladık. Bir kaç gün önce bu özel paketler tükendi. Türkiye’de şampanya ise çoğunlukla yılbaşında içiliyor. Şampanya satışlarımız aralıkta önceki aylara kıyasla 6 kat artıyor" dedi.