Popo sallamak, benzin sattırır mı?

Güncelleme Tarihi:

Popo sallamak, benzin sattırır mı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2004 14:47

Bir dostumdan gelen telefon: “Arabamın benzini bitince, en yakındaki benzin istasyonuna gider, depomu doldururum. Tabii eğer bir hilesini hurdasını duymamışsam o istasyonun... Yoksa bana zeytinyağı satacak değiller ya!” Peki, dedim, bana bunu niye söylüyorsun? “Hülya Avşar poposunu salladı diye, Türkpetrol’e giden olacak mı acaba, onu merak ediyorum da...”

- İnsanlar ya yol üzerindeki en yakın benzinciye giderler, ya da ayaklarının alıştığı istasyona. Değil mi? Hakikaten merak ettiğim için soruyorum, herhalde Türkpetrol bu reklam için Hülya Avşar’a iyi bir para vermiştir, televizyon kanallarına da büyük paralar ödüyordur, acaba Hülya Avşar, hani o bir Latin şarkıcı var göbek atıp şarkı söylüyor (Jennifer Lopez’i kastediyor), onun gibi poposunu salladı diye, benzincisini değiştiren, yahut Türkpetrol’den benzin almaya başlayan çıkar mı?

- O reklamın sloganı “Türkiye’nin en meşhur şapkası”... Acaba “Türkiye’nin en meşhur poposu” ile bir ilinti mi kurmaya çalıştılar?

- Bir defa, Türkiye’nin en meşhur poposu o değildir efendim!

Konunun uzmanıdır kendisi, zaten atışmaya gelmez, saygıyla sustum!

Ama mantıklı bir cevap da veremedim.

Onun yerine, Ali Atıf Bir’in (Hürriyet, 31 Ekim) aşağıdaki yazısını faksladım:

*

Hülya Lopez!

TÜRKPETROL’ün kafası oldukça karışık.

Olmasa çok kısa süre içinde üç farklı reklam yoluyla karşımıza gelir miydi?. Gazanfer Özcan’ın rol aldığı ilk yolda, "şapkanın değeri’ üzerine gidildi.

Sonra Hülya Avşar’ın magazin basınından intikam aldığı, ‘Oktay ve Oktan’ esprili reklamı yayına girdi.

Şimdi de Hülya Avşar, "Jennifer Lopez" rolünde!

İnanmıyorsanız Türkpetrol’ün son reklamı ile Jennifer Lopez’in klibini karşılaştırın.

Avşar’ın reklamda Lopez’in her şeyini taklit ettiği çok açık. Hülya Avşar reklamda arkadan biraz etine dolgun görünüyor ama Hülya Avşar’a etine dolgunluğu yakıştıran, ‘O ne biçim kalça hareketi’ diyen gitsin Lopez’e baksın!

Türkpetrol tabii ki Hülya Avşar’ı reklamlarında, ‘Avşar’ın kalçaları konuşulsun’ diye kullanmıyor. Peki niye kullanıyor?

1- Ekranın altında yazan bir sürü mesajı vermek için kullanıyor. Bu mesajları gören var mı? Hülya Avşar reklamın ortasında zincirlerle dans ederken kim reklamdaki diğer mesajlara bakar ki?

2- O ünlü Türkpetrol şapkasına bir sembolik anlam katmaya çalışıyor. Türkpetrol şapkasını görünce Hülya Avşar’ı anımsayacağız. Peki anımsayacağız da ne olacak? Ne aklımıza gelecek? Kaya Çilingiroğlu mu? Hülya Avşar’lı her reklam ilgi çeker ama Türkpetrol’ün ilgi çekmekten öte tercih değiştirici başka mesajlara gereksinimi var. Türkpetrol’ün ünlü stratejisi çok yanlış.

3- Hülya Avşar’ın Türkpetrol’ün şapkasına katacağı hiçbir değer Türkpetrol’ün Hülya Avşar’a verdiği YTL’lere değmez! Yani, benzinin ya da benzincinin güzeli bir anlam ifade eder mi? (...)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!