Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2011 00:00
Sizi iki yeni Kolombiyalı bikini markasıyla tanıştıracağız. Biri teknoloji, el işi ve renkleri neşeyle karıştıran kutsal su anlamına gelen Agua Bentita, diğeri cennet anlamına gelen ve cennetten ilham alınarak tasarlanan Paradizia. Bu sezon başında Türkiye pazarına girdiler. Mayo ve bikini hakkındaki bütün kalıpları yıkıyorlar. “Bu da mayo mu yahu” ya da “Bu mayoysa bugüne kadar giydiklerimiz neydi” dedirtiyorlar. İşte Style Venue (Stil Arenası) sloganıyla tanınan Carnevale mağazalarında satılan; mayo tasarımında detayın önemini kanıtlayan Paradizia ve Agua Bendita
Cennetten ilham alıyorlar
PARADIZIA
Paradizia dünyayı daha seksi bir hale getirmek amacıyla 2008’de Kolombiya’da kuruldu. Genç ve cesur kumaşları, iddialı renklerle harmanlıyorlar. Müşterilerine yenilik, farklılık ve seçkinlik sunuyorlar. Adı üstünde cenneti anımsatıyorlar. “Biz renklerin, dokuların ve karışımların cennetiyiz” diyorlar. Kimler bu markayı tercih ediyor? Ortak noktaları sıradanlığa savaş açmış olmak. Bu yüzden, dokusu düzensiz kesimler, danteller, kıvrımlar, şeritler, tezat dikişler, aksesuvarlar, nakışlar, kumaşlar, çiçekler, düğmelerin işçiliğiyle zenginleşen ve güçlenen her detay onlara ilaç gibi geliyor. Özenle seçilen malzemeler her bir müşterinin kimliğini, zevklerini ve ilgi alanlarını yakalıyor.
Bir taraftan fonksiyonel ve sportif kalmayı başarırken diğer yandan ipli, mayokini, straples, tek omuz, ayarlanabilen üçgen altlarla seksi tarzı olan ürünler sunuyorlar. Mayonun dışında tamamlayıcı ürünler de tasarlıyorlar. Elbiseler, kimonolar, pantolonlar bikinileri bir anda plaj partisine uygun hale getiriyor.
Paradizia’nın merkezi Medellin, Kolombiya’da... Ama buradan Amerika, Venezüella, Bolivya, Kosta Rika, Meksika, Avustralya, İspanya, Arjantin, Paraguay, Kanada ve Jamaika gibi birçok ülkeye ihracat yapıyorlar.
Anlamı ‘kutsal su’
AGUA BENDİTA Agua Bendita 2003’te Kolombiya’da Catalina Álvarez and Mariana Hinestroza adlı iki tasarımcı tarafından kuruldu. Sadece sekiz yıl içerisinde dünyanın en hızlı büyüyen mayo markalarından biri oldu. Engelleri aşan, olmazı olur yapan bir tasarım anlayışları var. Şirketin kuruluş hikayesi iki tasarımcının Colegiatura Kolombiya Üniversitesi’nde Moda Tasarımı Bölümü’nde öğrenci olduğu yıllara dayanıyor. Alvarez anlatıyor: “İlk koleksiyon ve üretim bizlere verilen kumaş parçaları ve malzeme artıklarıyla yapıldı ve en başından beri çok ayrıntılıydı. Bu üretim ilk olarak arkadaşlar arasında satıldı ve ürüne olan ilgiyi gördüğümüzde resmi ve istikrarlı bir şirket yaratma fikrini düşünmeye başladık.”
Marka adı yine o zaman hatta ilk 20 mayoyu tasarlayıp sattıklarında akıllarına gelmiş. Mayo suyla ilgili bir ürün olduğu için ‘agua’ (su), tasarladıkları mayolara dini simgeler iliştirdikleri için de ‘bendita’ (kutsal) kelimelerini düşünmüşler.
“Mayolardan bahsettiğimiz için su önemliydi. ‘Bendita’ ya da kutsal; dini ve pozitif bir enerji yayıyor hissi yaratıyor. Ayrıca bir şeyi vaftiz etmenin en iyi yolu ‘Agua Bendita’ yani ‘Kutsal Su’dur” diyorlar.
Marka sekiz yıl içinde gitgide modern bir tasarım çizgisine oturdu. Özellikle lazer kesimli kombinasyonları çok beğenildi. Seçkin ve gösterişli ürünleriyle genç ve mutluluk empoze eden bir marka olmayı hedefliyorlar. Teknoloji, el işleri ve renkleri neşeyle karıştırıyorlar. Takdir edilmek ve dikkat çekmek isteyen kadınları tavlıyorlar.
Colombiamoda, The Swimshow (Miami), Mode City (Paris), Intermoda (Guadalajara) ve Project (Las Vegas) gibi uluslararası fuarlara giren marka; Custo Barcelona ve Silvia Tcherassi ile aynı podyumu paylaştı. Bu şüphesiz ki uluslararası market kapılarını açtı ve Kuzey Amerikayı’da kapsayacak şekilde ihracata başlandı. Sports Ilustrated, Maxim, Vogue and Glamour gibi dergilerin kapağını süsledi.
SEVİLEN GENÇ MARKALAR BURADA Moda ve genç giyim kulvarında marka & mağaza konseptini başlatan Carnevale Mağazaları’nda bu iki mayo markasının dışında başta Energie ve Miss Sixty olmak üzere; Killah, Custo Barcelona, Silvian Heach, Antony Morato ve Lavand gibi markalar da satılıyor.