Perde koltuğa uyar mı korkusuna son

Güncelleme Tarihi:

Perde koltuğa uyar mı korkusuna son
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2006 00:00

Koltuğunuzun rengine uygun perdeyi, duvarınızla uyumlu halıyı, nevresim takımınızın renk ve deseninin yatak odanızdaki berjere uyup uymayacağını mı merak ediyorsunuz? O zaman içinde Seray, Marshall gibi tanınmış markaların da yer aldığı, internetteki Ev Döşe dekorasyon merkezine bir göz atın.

Dokuzbine yakın ürün, desen ve renk seçeneğinden faydalanarak yaratıcılığınızı konuşturun. Tercih ettiğiniz ürün, seçtiğiniz renk ve desenleri sanal ortamda bir arada görün, uyumunu değerlendirin, hayal ettiğiniz mekana kavuşun. Üstelik tüm bunları yaparken koltuğunuzdan bile kalkmanıza gerek yok. Geçin bilgisayarınızın karşısına ve tıklayın: www.evdose.com

"İnsanların, yaratıcılıklarını ortaya çıkarabildikleri mekanlarda yaşamalarını amaçlıyoruz." Ev Döşe’nin kurucusu ve fikir sahibi İnci Yalçınöz, sanal dekorasyonu bu cümleyle özetliyor.

Türkiye’nin en çok rağbet gören dekorasyon sitesinin yaratıcısı, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Bölümü mezunu. Yıllarını IBM, Netaş, Alcatel gibi önemli firmalarda yazılım üzerine çalışarak geçiren Yalçınöz, daha sonra yazılım firması İRİS’i kurmuş. Dekorasyon ise "asla vazgeçemeyeceği" hobisi.

Sanal dekorasyon kavramıyla Milano’daki bir mobilya fuarında tanıştığını söyleyen Yalçınöz, internet sitesini Türkiye’de oluşturma fikrinin nasıl ortaya çıktığını şöyle anlatıyor:

"Dekorasyona ilgim eskiden beri vardı. Ofislerimi, evimi tamamen kendim dekore etmiştim. Ama o zamanlar dekorasyonla ilgili bir bilgiye veya fikre ulaşmak için o ay çıkan dekorasyon dergilerinden başka bir alternatif yoktu. İnternette bir bilgi bankası oluşturup, benim gibi meraklılara yardımcı olmak istedim."

AYDA 250 BİN ZİYARETÇİ

Önceleri İRİS’in ürettiği sanal dekorasyon yazılımlarının vitrini olarak kullanılan Ev Döşe, bu senenin şubat ayından beri ücretsiz kullanılabilen bir web sitesine dönüşmüş. Site sadece "trend" birkaç renk ve desen önerisinden ibaret değil. Sayfalarında, dekorasyonla ilgili sayısız faydalı bilgi ve kitap bulmak mümkün. Seri ilanlar ücretsiz yayımlanıyor. İç mimari ve sanat içerikli fuar, sergi benzeri etkinlik haberleri veriliyor. Ayrıca herhangi bir ücret talep etmeden renk, parke, havuz ve sauna danışmanlığı yapıyor.

Yalçınöz, kapsamlı çalışmasının ödülünü 2002 yılında Dünya Gazetesi’nin verdiği "En Başarılı Kadın Girişimci Ödülü"yle almış. Bu ödül onu çok mutlu etse de asıl gururu, sitenin aylık ziyaretçi sayısı. Deneyimli yazılımcı, 69 binle başlayıp birkaç ayda 250 bin’de sabitlenen ziyaretçi sayısını eğlence içerikli bir site olmamalarına bağlıyor: "Evdöşe’de sohbet, oyun, forum gibi konu dışında kollar yok. Anlık meraka hitap eden, zamanla etkisini yitirecek bir site değiliz. İhtiyaçlara karşılık veriyoruz."

Ev Döşe’nin, özelikle de sanal dekorasyon bölümünün ziyaretçileri 25-40 yaş aralığında. Bu rakamın tabanını evlilik hazırlığı yapan gençler, tavanını da dekorasyonu artık bir zevk olarak görebilen, emekli olmaya hazır internet kullanıcıları oluşturuyor.

İnci Yalçınöz, kadın ve erkek ziyaretçi sayısı arasında çok büyük bir fark olmadığına dikkat çekiyor: "Erkekler
/images/100/0x0/55ea24aef018fbb8f86dd7e3
perdeciye gitmeyi pek sevmez. Genellikle kadınlar ellerinde 3 santimetrekarelik bir kumaş parçasıyla kocalarını ikna etmeye çalışır. Sanal dekorasyon sayesinde, kadın zevkine göre dekore ettiği odayı gösterip fikir alabiliyor." Sitedeki "arkadaşına gönder" seçeneğiyle, sanal ortamda yaptığınız bir dekorasyonu tanıdıklarınıza yollayarak fikir alabiliyorsunuz.

Yalçınöz’ün söylediğine göre, özellikle evliliğe hazırlanan gençler bu yolla ortak yaşam alanlarına daha rahat karar veriyorlarmış.

FİRMALARDAN KOMİSYON ALMIYOR

Sanal dekorasyon sayesinde, önünüze konulanla yetinmeyip "kişiye özel ürün" alternatifinden de faydalanabiliyorsunuz. İnternet ortamında yapılan kaplamalarla gerçek hayatta denenmeye bile cesaret edilemeyecek renk ve desenler bir arada kullanılarak çok şık bir hava yaratılabiliyor. Yalçınöz, ziyaretçilerin daha çok zıt renkleri tercih ettiğini söylüyor: "Sanal dekorasyon, tüketicinin hayal kırıklıklarını büyük oranda oradan kalkıyor. Çok beğendiğiniz bir desen, koltukta güzel durmayabiliyor çünkü. Gerçek hayatta böyle hatalar ya düzeltilemiyor ya da yeniden masrafa giriliyor. Sitemiz sayesinde, ziyaretçilerimiz zıt renkleri ve ’eski - yeni’ kombinasyonunu gönüllerince deneyip, beğenebiliyor."

Sanal dekorasyon bölümünde kullanılan markalar, Seray, Marshall, Ekt, Epengle, Küçükçalık, Persan, Fabrik, Ulusal ve Ceys. Markalar aynı zamanda Ev Döşe’nin sponsorları. Sitenin işletim giderlerini üstleniyorlar. Bu bağlantı, sitede sponsor markaların dışındaki firmaların ürünlerine yer verilmesine engel değil. Örneğin Marshall’ın desteklediği sitede, Filliboya’nın ürünleri de yer alıyor. Ziyaretçi ürünü seçtiğinde Ev Döşe devre dışı kalıyor. Müşteriyi firmaya yönlendiriyor. Firmalardan komisyon almadıklarına dikkat çeken İnci Yalçınöz, "Yaşanabilecek problemle prestij kaybına uğramamak için bu yolu seçtik" diyor.

YENİ WEB SİTESİ DEKOPAZAR YOLDA

Sanal ortamdaki dekorasyon denemesinin, gerçek hayatta birebir aynı sonucu verip vermediğini soruyoruz. Yalçınöz’e göre renk ve desenler en az yüzde 85 oranında birbirini tutuyor. Geriye kalan yüzde 15’lik yanılma, üç boyutla iki boyut arasındaki gerçeklik farkından kaynaklanıyormuş. Ama bu oran büyük hayal kırıklıkları yaşanmasına sebep olacak boyutta değilmiş.

Önümüzdeki haftalarda Ev Döşe’den bağımsız olarak, "Dekopazar" adlı yeni bir site açacaklarını söylüyor Yalçınöz: "Sitemizdeki en büyük eksik satın alma imkanının olmamasıydı. Ev Döşe hálá bu sistemle devam edecek, eksikliği Dekopazar ile kapatacağız. Sitemiz aracılığıyla ev-yapı malzemeleri, her çeşit dekorasyon eşyası, banyo-mutfak aletleri gibi evleri güzelleştiren ve ihtiyaç duyulan tüm ürünlere yer vereceğiz."

EVİM’DE BU AY...

Aylık dekorasyon dergisi Evim’in Ağustos sayısında birçok farklı konu bir arada. "Başka ne işe yarar" başlıklı dosyada, birçok ürünü görmeye alıştığımızdan farklı olarak nasıl değerlendirebileceğinizin ipuçlarını bulacaksınız. Metal süzgeçten lamba, kek kalıbından saat, ahşap kaşıklardan askı, ölçekten saksı... Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış. Derginin diğer konuları arasında artık Evim’in bir klasiği olan; bir mekanı birbirine tıpatıp benzeyen mobilya ve objelerle ama üçte biri fiyatına nasıl dekore edeceğinizi gösteren "Bütçe" sayfaları, Feng Shui uzmanı Esra Koyuncu’nun "Doğru-Yanlış" önerileri, Ev Doktoru ve Türkiye’nin farklı şehirlerindeki evler var. Evim, 2,90 YTL.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!