OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 19, 2004 00:00
Pera Palas Oteli’nde esrarengiz
film ya da şaka gibi bir dizi olay yaşandı. Ressam Engin Varol’un bir zamanlar otelde konaklayan ünlü polisiye yazarı Agatha Christie ile aynı odada kalması ve ruhuyla bağlantı kurduğunu iddia etmesiyle başlayan olaylar, çatı arasında yıllardır gizli kalmış bir kürtaj takımının bulunmasıyla devam etti. Agatha Christie’nin kayıp anı defteri uğruna duvarlar bile delindi. Av, bir resim sergisiyle nihayet buldu.Her şey ressam Engin Varol’un mayısın ilk günlerinde gördüğü rüyayla başladı.
Rüya onu, 17 Åžubat 1926’ya, Tepebaşı’ndaki Pera Palas Oteli’ne götürmüştü. Ãœnlü Ä°ngiliz polisiye roman yazarı Agatha Christie’yle tanıştı. Bugünlerde sık sık erkeklerin rüyalara giren Britney Spears gibi alımlı deÄŸilse de sadık bir ziyaretçiydi Agatha. O günden sonra uykusunda sık sık ziyaretine geldi Engin Bey’in. Sonunda Engin Bey, Pera Palas’ın yolunu tuttu. Ä°lk kez bu otele geliyordu. Ani bir kararla resepsiyona gitti. Agatha Christie’nin odasında gecelemek istediÄŸini söyledi. Görevli o odayı müşterilere açmadıklarını söyledi. O sırada tesadüfen otelin iÅŸletme sahibi Kemal Süzer yanlarına geldi. ‘Size baÅŸka bir oda verelim, ama gelin ben size Agatha’nın odasını gezdireyim’ diye yumuÅŸatmayı denedi gergin ortamı.BU ODA ONUNKÄ° DEĞİL!Asansörde, Varol ile Süzer arasında tuhaf bir diyalog oldu. Varol ‘Galiba 4. katta, uzun bir koridoru geçince solda, koridora iki kapı açılıyor’ dedi. ‘Daha önce bu odayı gördünüz mü?’ diye sordu Süzer. ‘Dün gece rüyamda ruhum geldi, bedenim ilk kez geliyor’ diye cevap verdi Varol.Agatha Christie’nin odasına girdiklerinde bir baÅŸka garip olay yaÅŸandı. Varol ‘Bu onun odası deÄŸil’ dedi. ‘Yatağın baÅŸucu diÄŸer duvara dayalı olmalıydı, ÅŸu andaki duvarın yerinde de banyo bulunmalıydı.’ Diz çöküp duvarları incelemeye baÅŸladı. Bu sırada emektar otel görevlisi karıştı söze: ‘Evet, uzun yıllar önce bu taraftaki odaların, banyoların yeri deÄŸiÅŸikmiÅŸ...’Süzer ÅŸaşırdı bu iÅŸe, ailesi yıllardır bu oteli iÅŸletiyordu ve deÄŸiÅŸikliÄŸi duymamıştı. ‘Agatha’nın odasına böyle esrarengiz müşteriler yakışır’ diyerek Varol’un bir gece odada ücretsiz konaklaması için talimat verdi. TeÅŸekkür etti Varol, bir de teklifte bulundu: ‘Ressamım, bu akÅŸam odada resim yapacağım. Sabah beÄŸendiÄŸiniz olursa size hediye ederim.’ Ertesi gün kahvaltıya indiÄŸinde Varol’un elleri boya içindeydi. Süzer’e rastladı. ‘Dün gece 102 resim yaptım’ diyerek Süzer’i ÅŸoka uÄŸrattı. ‘Gece 12.00’den sabah 05.00’e kadar resim yaptım, Agatha ile ÅŸarap içtik...’Şarap içmekle kalmamış, sohbet de etmiÅŸlerdi. 1976’da Amerikalı bir medyumun giriÅŸimiyle, odadaki döşemenin altında bulunan anahtardan sonra baÅŸka sırların olduÄŸu çıkmıştı ortaya. Agatha Christie’nin Pera Palas’ta kaldığı süre içinde 11 gün odasından hiç çıkmamasının nedeni kürtaj olmasıydı, bu arada anılarını yazmış, otelde bırakmıştı. Varol yaptığı resimlerin bir günlüğüne otelde sergilenebileceÄŸini, ama satmayacağını belirtti.Agatha’nın kürtaj yaptırdığına dair kanıtlar olduÄŸunu söylüyordu Varol. ‘Üstelik bunlar otelde’ diyordu. Süzer’i ikna etmesi zor oldu. Sonunda izni kopardı. Ä°ki görevliyle çatıya çıkıp, eski eÅŸyaları inceledi. Tozlar içinde bir doktor çantası buldular. İçinden iki metal cihaz çıktı. Bir doktora sordular. Cevap Varol’u destekliyordu: ‘Bunlar iki farklı tür spekulum, vajinayı açmakta kullanılır...’OTELÄ°N DUVARLARI DELÄ°NÄ°YORAnı defterini de bulmak mümkündü. Engin Varol’un tek isteÄŸi vardı: Agatha’nın odasında 11 gece daha kalmak. Sonra defterin yerini noter tasdikli bir belgeyle otel yöneticilerine teslim edecekti. Bu arada Süzer’e geçmiÅŸiyle ilgili bazı bilgiler verip, onu bir kez daha ÅŸaşırtmıştı. Talebi kabul edildi. Aynı odada 11 gece daha kaldı. 11 Haziran sabahı odadan çıktı. Bir günlük resim sergisinde yer alacak eserlerini yerlerine yerleÅŸtirdi. AkÅŸam 21.00’de günlüğün bulunması muhtemel iki yeri otel görevlilerine tarif etti. Bunlardan biri 5. kattaki servis kapısının yanındaki duvardaydı. Ä°lk darbelerden sonra görevliler umutla seslendi: ‘Arkada bir boÅŸluk var.’ Heyecan artmış, nefesler tutulmuÅŸtu. Duvarın arkasındaki odadan küçük bir delik daha açıldı. Engin Varol ‘Biraz sonra tarihe tanıklık edeceksiniz’ derken duvarın boÅŸ olduÄŸu anlaşıldı. Agatha’nın odasındaki resimlerden birinin arkasına bakıldı daha sonra. ‘Otel mimarisi deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ, rüyamda gördüğüm yerlerden emin olamıyorum’ diyordu Varol. Ä°ki yer daha önerdi. Fakat bu kadar tecrübe yetmiÅŸti. Arama faaliyeti durduruldu, Pera Palas Oteli böylece ‘Kevgir Palas’ olmaktan kurtuldu.RESSAM ENGÄ°N VAROLMedyum deÄŸilim Engin Varol (56) evli bir çocuk sahibi. Muhasebecilik yaptı, otobüs yedek parçaları satan bir maÄŸaza, daha sonra KasımpaÅŸa’da Varol Sanat Galerisi adıyla bir atölye açtı. Azerbaycan’dan getirttiÄŸi ressamlara burada resimler yaptırdı. Dört yıl önce resim yapmaya baÅŸladı. ‘Sihirbaz ya da medyum deÄŸilim. Sadece bazı güçlerim var. BaÅŸka kiÅŸilerin hayatını yaşıyorum’ diyor.PERA PALAS’IN Ä°ÅžLETMECÄ°SÄ° KEMAL SÃœZERDoÄŸaüstü güçlere inanırımEngin Varol’un bizden farklı olduÄŸuna kanaat getirdim. DoÄŸum aletlerini onun söylediÄŸi gibi, çatıdaki depoda bulduk. 411 numaralı odanın banyosundaki deÄŸiÅŸikliÄŸi söyledi. O küçük hatıra defterini bulacağım, diye tutturunca düşündüm: Ne kaybımız olurdu ki? Önce para sızdırmayı mı planlıyor, diye düşünmüştüm. Birkaç sefer para önerdim. Reddetti.Â
button