Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2005 00:00
Bir yılda beş kat büyüyerek 6 milyon 500 bin dolarlık hacme ulaşan ekmek makinesi pazarı küçük ev aletleri üreticilerinin iştahını kabartıyor. Yıllık satış rakamları 56 bine ulaşan sektöre Sinbo, Simtel, Severin, Art ve Kenwood’un ardından şimdi de Arçelik başta olmak üzere Fakir ve Moulinex de girme kararı aldı. Ekmeğin yanı sıra çorba, reçel, kek ve pilavın da pişirilmesini sağlayan bu makinelerin fiyatları 100 YTL’den başlayıp, 320 YTL’ye kadar çıkabiliyor.KENDİ ekmeğini kendi yapmak isteyenler için üretilen ekmek makinelerinin satışları, son bir yılda 5 kat birden artarak, 6 milyon 500 bin dolarlık (9 milyon YTL) hacme ulaştı. Yıllık satış rakkamlarının bir anda 56 bin adede çıkması, küçük ev aletleri üreten firmaların da iştahını kabarttı. Sinbo, Simtel, Severin, Art ve Kenwood’un ardından şimdi de Arçelik başta olmak üzere Fakir ve Moulinex de pazara girme kararı aldı. Ekmeğin yanı sıra çorba, reçel, kek ve pilavın da pişirilmesini sağlayan bu makinelerin fiyatları 100 YTL’den başlayıp, 320 YTL’ye kadar çıkabiliyor. Türk tüketicilerinin ilk kez bundan 6 yıl önce banka hediye kataloglarında tanıdığı ekmek makineleri artık, market raflarında bile yer alıyor. Cevizlisinden zeytinlisine, kepeklisinden sarımsaklısına kadar her çeşit ekmeğin evde yapılmasına imkan sağlayan bu makineler, kurutulmuş meyve, sebze üretiminde de kullanılabiliyor.Bir seferde 900 ile 1600 gram arasında ekmek pişirebilen bu makinelerde pişirelecek ekmeğin malzemeleri akşamdan hazırlanıyor. Zaman ayarlı programlama özelliği sayesinde, ekmekler kahvaltıya hazır hale geliyor. makine, hamuru yoğurup, mayalandırıyor. Belli bir süre dinlendirdikten sonra da, pişirme işlemine başlıyor. Kek, kepek ya da normal ekmek, reçel, çorba gibi farklı programlama seçenekleri de bulunuyor. Ekmek pişirme süresi, 40 dakika ile 3 saat arasında değişiyor.PAZAR PAYLARI: Otomatik ekmek makine pazarı, şu anda 5 farklı marka arasında paylaşılıyor. Simtel, yüzde 28’lik payla ilk sırada yer alıyor. Simtel’i, yüzde 24 payla pazara ilk giren Severin izliyor. Sinbo’nun yüzde 23, Kenwood’un yüzde 16, Art’ın da yüzde 9 payı bulunuyor.Pazarın bir yıl gibi kısa sürede 56 bin adetlik satış rakkamlarına ulaşması, Arçelik, Fakir ve Moulinex’i de harekete geçirdi. Bu üç firma, önümüzdeki eylül ayından itibaren Türkiye’de pazarladıkları küçük ev aletleri arasına ekmek makinesini de katacak. Böylece, yeni giren firmalarla pazardaki marka sayısı, 8’e ulaşacak. Pazarın hızla büyümesi, Metro gibi büyük market zincirlerini de harekete geçirdi. Fason ürettirdikleri ekmek makinelerini, kendi markalarıyla raflarına koymaya başladı.TARİFE UYMAK ŞART: Kenwood’un ithalatçısı Ertek Genel Müdürü Güldal Akaltın, ‘Bu makenelerde kendi ekmeğini pişirmek isteyenlerin makineyle birlikte verilen tariflere harfiyen uyması gerekiyor. Aksi taktirde, ya ekmek yeterince pişmiyor, ya da fazla kabarıp, makinenin bozulmasına yol açabiliyor’ dedi. Sadece ekmek değil yemeği de pişirecekART marka ekmek makinelerinin üreticisi Art Genel Müdürü Salah Tanetemen, ‘Bu makinelerin işlevleri de şekilleriyle birlikte değişiyor. Birkaç ay sonra piyasaya süreceğimiz yeni ekmek makinesi, sadece ekmek için değil,
yemek pişirme özelliğine de sahip olacak. İki ayrı haznesi bulunan bu makinede fasulyeden makarnaya kadar her türlü yemeğin pişirilmesi sağlanacak’ dedi.Pazar büyüyünce promosyon başladıPAZARA giren firma sayısının artmasıyla birlikte promosyon uygulamalarına ağırlık verdiklerini söyleyen Simtel Genel Müdürü Altan Ertürk, ‘Bu yıl rekabetin artmasıyla birlikte ürüne yönelik promosyon uygulamaları da başladı. Firmalar şimdi, belirli market zincirleri ile anlaşarak fiyat indirimine ve taksit seçeneklerine gidiyor. Simtel de raf fiyatı 197.70 olan ürününün fiyatını belirli marketlerde 129.90’a indirerek rekabette öne geçmeye çalışıyor’ dedi.Ekmek için uygun un bulmak zorSEVERİN’in ithalatçısı Turkuaz Satış Yönetmeni Oya Keskin, ‘Türkiye’de ev tipi ekmek yapma makinelerine uygun un bulmak oldukça zor. Bu makenelerde üzerinde baklavalık ya da kek için yazılan unların kullanılmaması gerekiyor. Türkiye’de unlar numaralandırılmıyor. Bu da makinede yapılacak ekmeğe uygun un tipinin belirlenmesini zorlaştırıyor’ dedi.
button