OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 20, 2005 00:00
GüneÅŸ bir baÅŸka doÄŸuyor neden bu günlerde? Geceler bir baÅŸka alevleniyor bu ÅŸehirde. Yaz geldi ve ben hala tatile çıkamadım ya iÅŸte böyle başıma vurmaya baÅŸladı. Vallaha hiç kusura bakmayın bu hafta öyle uzun uzun motosiklet anlatmak, ‘Bu böyle olur, ÅŸu şöyle olur, bunu şöyle yapmak lazım, yeni baÅŸlayanlar ÅŸunu unutmayın, sektör ÅŸu durumda’ vs. demek istemiyor canım. Geçen hafta o görevimi yaptığımı düşünüyorum.Hem ‘Kadın dediÄŸin azıcık kaprisli olur’ dedi geçen gün bir arkadaşım, ‘Ben kadın deÄŸil miyim? Ben niye hiç kapris yapmıyorum yahu?’ diye düşünmeye baÅŸladım ve ‘Ben de yapıcam uleeeen’ dedim kendi kendime. Eee hayatımda ÅŸu sıralar en önemli kiÅŸiler sizler olduÄŸunuza, trafikte ha bire yolumu kesip kırk yıllık arkadaşım gibi konuÅŸup, kafamda kask olmasa yanağımı sıkıp gidecek gibi davrandığınıza göre, kaprisi de siz çekeceksiniz vallaha hiç anlamam! Yanlış anlamayın bundan ÅŸikayet etmiyorum, sadece; ‘Senin yüzünden motorcu oldum, çok beÄŸeniyom yazılarını’ vs. dediÄŸinizde biraz utanıyorum hepsi bu, Allah’tan kaskım hep kafamda da yüzümün kızardığını görmüyorsunuz. Bu hafta motosikletten, sorunlarından, çözümlerinden bahsetmeyeceÄŸim dedim, ama duramıyorum iÅŸte. Eh kapris de bir yere kadar tabi... Tüm motosiklet kullanıcıları için paralı geçiÅŸler her daim sorundur. Otomobillerle aynı parayı veriyor olmamız baÅŸlı başına bir problemken, bir de ÅŸu malum durup para çıkarmak, üstünü alıp cebine koymak, fermuarı kapamak vs. tam bir iÅŸkencedir. Hele bir de paralı yola gireceÄŸini motora binmeden önce düşünüp, para ayarlamadıysanız, ammaaaan... Güvenli bir yerde dur, eldiveni çıkar, çok sıcak ve güneÅŸin altındaysan ve hatta cüzdanın da ‘topcase’de ise, kaskı da çıkar, motordan in, parayı bul, tekrar toparlan, çıkardıklarını geri giy, giÅŸeye geç, parayı ver. Zor zor! Bazılarımız bu iÅŸkenceyi OGS ile çözdü. Ancak resmi olarak motosiklet ruhsatına OGS verilip verilmeyeceÄŸi konusunda hiçbir yetkilinin doÄŸru düzgün bir bilgisi olmadığı için bazı arkadaÅŸlarımız OGS almaya gittiklerinde, arkalarına baka baka geri döndü, ÅŸanslı azınlıksa OGS sahibi olmayı baÅŸardı. Hala motosiklet ruhsatına OGS verilip verilmeyeceÄŸiyle ilgili yazılı bir bilgi yok. Bazı ÅŸubeler, inisiyatif kullanıp veriyor, bazıları vermiyor. OGS sahibi olamayan diÄŸer bir grup otomobillerinin üzerine aldıkları OGS’leri motosikletlerinde kullanıyor. OGS benim de çok sevdiÄŸim, ancak motosiklette bir yere monte edilmesi tehlikeli ve mobil kullanılması gereken bir cihaz. Yani yolda cebinizden çıkarıp geçerken tek elle havaya kaldırıp, geçtikten sonra tekrar cebe koymak alışkanlık ve dikkat istiyor. Onun da çözümü, su geçirmeyen, ÅŸeffaf plastikten yapılmış, kolunuza cırt cırtlanan OGS kılıfları. Bu kılıfları kolunuza baÄŸlıyorsunuz, böylece OGS’den geçerken kolunuzu şöyle bir ortaya çıkarmanız kafi oluyor. OGS’nin en büyük dezavantajıysa cihazı alırken verilmesi gereken 40 dolarlık depozito miktarı. Åžimdi bir alternatif daha var. Paralı geçiÅŸlerde OGS giÅŸelerinin hemen yanında KGS giÅŸeleri açıldı, görmüşsünüzdür. Ne zamandır merak içindeydim ‘Bu ne, bu ne ola ki?’ diye. Çok şükür öğrendim. KGS’nin açılımı Kartlı GeçiÅŸ Sistemi... Sistem, öncesinde aldığınız, kredi kartlarına benzer bir manyetik kartla çalışıyor. OGS’ye göre çok daha az prosedür ve para gerektiriyor, hemencik alıveriyorsunuz kartınızı. Ayrıca iki seçeneÄŸiniz var. Birincisi KKGS, Kredi Kartlı GeçiÅŸ Sistemi yani siz dilediÄŸince geçiyorsunuz, hesap kesim tarihinde kredi kartı ekstrenize bu geçiÅŸler yansıtılmış oluyor. DiÄŸeri ise NKGS yani Nakit Dolumlu Kartlı GeçiÅŸ Sistemi... Bu da adından anlaşılacağı üzere öncesinde para yatırıp, her geçiÅŸte hesabınızdaki paradan, geçiÅŸ ücretinin düşmesi sistemine dayanıyor. OGS’yle kıyaslarsak, alması daha kolay ve ucuz, depozito filan vermiyorsunuz kartlı geçiÅŸ sisteminde, dezavantajı ise kartı çıkarıp makineden geçirmek için giÅŸede durmak gerekiyor. Ancak her ikisi de parayla uÄŸraÅŸmaktan daha iyi...Çin malı motosikletler mercek altındaGeçen haftaki araÅŸtırma yazımda da fark etmiÅŸsinizdir ki son zamanlarda ÅŸu Çin malı motosikletlere fena halde kafayı takmış durumdayım. Fiyatları itibarıyla bütçesi kısıtlı motosiklet sevdalılarının hayallerini gerçeÄŸe yaklaÅŸtıran ancak akıbetinin ne olacağı herkes için büyük bir muamma haline gelen bu keratalar ne menem ÅŸeyler, alsak kullansak başımıza iyi-kötü neler gelir, iyi bir kask fiyatına bas baya bir motosiklet almak ne kadar mantıklı, bizzat test edip sizinle paylaÅŸmaya hazırlanıyorum. Evet, yanlış duymadınız kask fiyatına motosiklet almak mümkün. Bu motosikletlerin satış fiyatı 1500 YTL civarındaki rakamlardan baÅŸlıyor. Aynı rakama çok sevilen ve sayılan kask markaları da var. Bu ne yaman çeliÅŸki annem! Aylardır sadece bu köşeyi okumakla yetindiÄŸinizi gözden kaçırmış olduÄŸumu sanmayın. Yok öyle... Hadi bakalım pamuk eller klavyeye. Aranızda bu motosikletlerden kullananlar mutlaka vardır, ben de test motorları alıp bizzat kullanacağım, ama siz de gözlemlerinizi ve yorumlarınızı ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr‘ye yollayın ki daha objektif bilgiler olsun elimizde. Hadi ama kaç haftadır tembellik yapıyorsunuz zaten. Nedir ne deÄŸildir ÅŸu Çin malları önümüzdeki haftalarda hep beraber görelim...Metro City Harley Davidson üssü olduGeçtiÄŸimiz hafta Metro City’deydim. O koskocaman alışveriÅŸ binası Efsane Motor’un organizasyonu ile adeta motosiklet üssüne dönmüştü. Gülümseyerek her katta hatta her köşe başında karşıma ‘icciiii..’ diye çıkan Harley Davidson’lara Metro City müşterilerinin ilgisi büyüktü. Bu ve buna benzer organizasyonların tez zamanda diÄŸer markalar tarafından da yapılmasını diliyorum. Åžahsi kanaatime gelince, bir markanın organizasyonu olması sebebi ile her yerde Harley Davidson ismi ve felsefesi yansıtılmış doÄŸal olarak, ancak motosiklet sektörü ve motosiklet kültürü açısından da pek çok insanı motosikletlerle iç içe getirmesi, onlara dokunup yakın olmalarını saÄŸlaması yönünden çok güzel, çok baÅŸarılı olmuÅŸ.Sadece motosikletler de deÄŸil, 102 yıllık Harley tarihinden kesitler sunan fotoÄŸraf sergisi, Harley Davidson’un efsane modelleri, özel üretim modeller, çakmaktan bota, tişörtten kaska, oyuncaktan monta kadar yüzlerce Harley Davidson ürünü ve sürpriz yarışmalar bu hafta sonuna kadar Metro City’i Harley-Davidson üssü yapmaya devam edecek. Bir ara uÄŸramakta fayda var.Bu arada Harley Davidson’un yeni yüzünü oluÅŸturan 120 beygirlik, yepyeni 2006 VRSC-R Street Rod modeli tüm dünyada ilk kez Metro City’de görücüye çıktı. Kendisi ile yakın zamanda biraz haşır neÅŸir olmayı düşündüğüm bu asfalt canavarını da görmeyi ihmal etmeyin.Â
button