Paparazziler sayesinde Türkiye’nin Tweety’si oldu

Güncelleme Tarihi:

Paparazziler sayesinde Türkiye’nin Tweety’si oldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 09, 2007 00:00

Biz onu Nişantaşı’nda açtığı A46 adlı butiği sayesinde tanıdık. Sonradan tasarım da yapmaya başladı. Yarattığı "Tuvanam" markası yalnızca Türkiye’de değil, yurtdışında da başarılı oldu. Harrods, Harvey Nichols gibi büyük mağazalarda satıldı, hálá da satılıyor. Tuvana Büyükçınar şimdi de Warner Bros.’un Türkiye lisans haklarını satın aldı.

Teklif Warner Bros.’dan geldi. Onu paparazzilerin çektiği bir fotoğrafta görüp, beğenip, uygun buldular. Çünkü söz konusu haberde Tuvana kocaman gülen bir Tweety’li tişört giymişti. Hem Tweety’ye benziyordu, hem Tweety’li kostüm giyiyordu, hem de üst düzey kitleye hitap eden bir tasarımcıydı. Lisans vermek için daha uygun biri olamazdı. Anlaşma geçen hafta imzalandı. Tuvana Büyükçınar Tweety, Bugs Bunny, Superman, Wonder Women gibi karakterleri kullanarak tişörtten çantaya, bikiniden gece elbisesine kadar her şeyi üretecek. İlk koleksiyon Tweety by Tuana 2007-2008 sonbahar kış sezonuna hazır olacak.

Ne olduysa Nişantaşı’nda, Beymen civarında konuşlanan paparazziler sayesinde oldu. Tuvana Büyükçınar, buradan kendilerine teşekkür ederek hikayeyi anlatıyor: "Lobby mağazasının yeni açıldığı dönemdi. Kocaman gülen bir Tweety’li tişört giymiştim. Fotoğrafımı çektiler. Ve o fotoğraf ertesi gün birkaç gazetede ’Çok çalışıyor ama yüzü gülüyor’ diye yayınlandı. Warner Bros. yetkilileri bu fotoğrafı görmüşler. O güne kadar da Türkiye’de doğru bir isim arayışı içindelermiş. Bu ruhu çok iyi yansıtan ve taşıyan bir modacı arıyorlarmış. Tanışmak, anlaşmak için bana geldiler. O gün mutluluktan uçuyordum."

Görüşmeler yaklaşık sekiz ay önce başladı. Yetkililer Tuvana’yı daha yakından tanıdı. Tuvanam markası adı altında tasarlayacağı Warner Bros. karakterlerinin çok kaliteli ve A sınıf tüketiciyi hedeflemesini istediler. Tuvana mesajı aldı, sözleşme şartlarını inceledi, teklifi kabul etti, geçen hafta anlaşma sağlandı. Tuvanam markası Warner Bros. karakterlerini kullanmaya 2007-2008 sonbahar-kış sezonunda başlayacak. Önce Tweety by Tuvanam üretilecek. Hemen arkasından Wonder Women ve Superman koleksiyonları.

ABİYE İLE FARK YARATACAK

Tuvana Büyükçınar’ın Warner Bros. karakterlerini kullanarak tasarlayacağı ürünlerin yelpazesi geniş. Tişört, çanta, gömlek, bikini hatta abiye elbise de yapacak: "Tuvanam markası için ne tasarlıyorsam, bu karakterleri o tasarımlara uyarlayacağım. Lisans anlaşması imzaladım diye tarzımın dışına çıkamam ki."

Tasarımcı, çalışmaya başlamadan önce dünyada Warner Bros. haklarını elinde bırakan markaları incelemiş. Çünkü tek bir amacı var: Bugüne kadar yapılmayanı yapmak. "Aaa bu çanta şunun yaptığına çok benziyor" gibi cümleler kurdurmamak.
/images/100/0x0/55eb637cf018fbb8f8bdef38

Dünyada Dolce Gabbana, Iceberg, Converse, Antik Batik, Braccialini, Mafrat, Castro, Tim Camino, Charles de Castelbajac gibi markalar, Warner Bros.’un lisans haklarını elinde bulunduruyor. Söz konusu markaların tasarımcıları bu karakterleri kullanarak yüzlerce tasarım yaptı. Tuvana işinin hiç de kolay olmadığının farkında. Çıkış yolunun abiyeden geçtiğine inanıyor: "Araştırmalarım sonunda gördüm ki Tweety ve Superman gibi karakterleri kullanarak abiye üreten hiç olmamış. Biz hemen yapmaya başladık. Göğüs altında simli bir Tweety’nin yattığı sarı elbise çok iyi oldu."

Warner Bros., sırf tanıtım amacıyla aslında tasarımcı olmayan ünlü isimlere de lisans hakkı veriyor. Paris Hilton’un kız kardeşi Nicky Hilton bunlardan biri. Tweety by Nicky Hilton koleksiyonu geçen sene piyasa çıktı. Tuvana, Nicky’nin koleksiyonunu da incelemiş ve çok beğenmiş. Warner Bros. yetkililerinin kendisinden de benzer bir performans beklediklerini söylüyor: "Ben hem tasarım yapıyorum hem de göz önünde biriyim. İki türlü faydam olacak. Zaten oldum olası Tweety’li giyinirim. Şimdi tasarladığım her şeyi kullanacağım."

PUL PAYET RENK NEREYE KADAR?

Tuvana Büyükçınar markasının ilk gününden beri ışıltılı, pullu, payetli ve renkli tasarımlar yapıyor. Şanslı olduğu için trendler de bu doğrultuda ilerliyor. Moda tamamen minimalist olduğunda ne yapacaksınız, diye soruyorum. Kendini geliştirdiğini söylüyor: "İlk günden beri kendi isteklerim doğrultusunda tasarım yapıyorum. Ama bu işin böyle olmadığını da biliyorum. Şimdi alt yapı çalışmaları yapıyorum. Paris’te çok iyi bir pr ajansı ve bazı trend ajanları ile anlaştım. Bu iş çok ciddi bir kurumsallaşma istiyor. Ekibinizi iyi kurmalısınız. Ben kurdum."

Modacı mı, tasarımcı mı yaratıcı kişi mi siz karar verin

Tuvana Büyükçınar kendini konumlandırmakta zorlanan biri. Modacı mı, tasarımcı mı, yaratıcı kişi mi, bilmiyor. Ben anlatayım siz karar verin diyor: "Mimar Sinan Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunuyum. Son sınıfta bir mobilya dekorasyon mağazası açtım. Mimar Sinan ve Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi’ndeki profesörler tarafından tasarlanan ürünleri satıyordum. Bir taraftan da moda editörlüğü yapmaya başladım. Kapalıçarşı’nın bıcırığıyım ben biliyor musunuz? O günlerde bile ben çarşıya gittiğimde kapıda karşılarlar, hiç kimsenin alınmadığı üst bölümlere alırlardı. Hayatta alışverişten aldığım zevki hiçbir şeyden almamaya başlayınca bir butik açmaya karar verdim. A46 böyle bir fikirle doğdu. Mağazayı bugünlere getirmek için çok uğraştık. Kayınvalidem, eşim Selim, annem, herkes didindi. Yüzlerce markanın koleksiyonunu takip edip en iyi parçaları İstanbul’a getiriyorduk. Ama bütün bunlar beni tatmin etmedi. Kendime ait bir şeyler üretmek istiyordum. Herkesten gizli Kapalıçarşı’dan kumaşlar aldım. Annemin bir arkadaşı olan Emoş Teyze’nin tavanarasındaki dikiş makinesiyle allı güllü, pullu payetli etekler dikmeye başladım. O etekleri A46’daki ürünlerle kombinliyordum. Beni Candan Erçetin keşfetti. Vitrine koyduğum mankenin üzerindekileri A’dan Z’ye satın alıp, bir konserde giyince olanlar oldu. Ben kendi markamı yaratmak için cesaret kazandım. Tuvanam etiketli ilk ürünü 2004’te ürettim. Evet moda tasarımı okumadım. Ama elimden geldiğince farklı tasarımlar yapıyorum. Çiçekler, kelebekler, taşlar, pırlantalar... Rengarenk bir hayal dünyasında yaşıyorum. Ve dünyamı sizlerle paylaşıyorum."

"Tuvanam" markası, bugün A46 İstanbul, Ankara, Türkbükü ve Paris butiklerinin yanı sıra Avrupa, Amerika ve Ortadoğu’da olmak üzere toplam 100’ü aşkın noktada satılıyor. Satış noktalarının en önemlileri İngiltere Harrods, Dubai ve Riyad Harvey Nichols, Fransa Bon Marche... Markayı Türkiye’de Ebru Akel, Nil Karaibrahimgil, Candan Erçetin, Özgü Namal, yurtdışında ise Vanessa Paradis, Emma de Caunes, Amel Bent gibi isimler giyiyor.

Dikkat! 2007 yaz modası 2008’e kayıyor

2007 yazında her şey moda. Bunu herkes söyledi. Büyük beden görüntüleri çok var. Uçuşan ve balon elbiseler çok trendy. Mayolarda korkunç bir seksilik göze çarpıyor. Küçücükler, adeta yoklar. Sezon başındayken moda dergilerinde şu anda piyasadaki hiçbir şey yoktu. Daha pastel bir yaz olacak sanmıştık. Ama değişti. Sezonun rengi sarı. Ama dikkat! 2007 yaz modası yavaş yavaş 2008 yazına kaymaya başladı. Özellikle Top Shop bunu çok iyi başardı. Florasan renkler geliyor. Bu yaz sonu ve seneye parlak bir sezon yaşayacağız.

HAYATIMI HAYALİ KARAKTERLERE ADADIM

Oyuncaklı tasarımları çok seviyorum. Bez bebekli tişörtler, oyuncak arabalı gömlekler yapıyorum. Hayatımı hayali karakterlere adadım diyebilirim. Tweety ve Bugs Bunny’yi ne zaman kullanmak istesem önüme lisans sorunu çıkardı. Artık sorun ortadan kalktı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!