Pamukkale Turizm bıyıksız günler diler

Güncelleme Tarihi:

Pamukkale Turizm bıyıksız günler diler
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2003 20:41

Pamukkale Turizm'de bıyık beş yıldır yasak. 17- 19 Ekim'de yapılan son personel toplantısında, kalan son birkaç bıyıklıdan ‘‘bıyık kesme’’ sözü alındı.

Uygulamanın öncüsü Pamukkale Turizm Personel Müdürü İbrahim Iskır, ‘‘Müşteriyle yüzyüze gelen elemanlarımızın hiçbirinde bıyık yok. Sadece taşrada, gelenekleri göz önüne alarak daha anlayışlıyız. Yoksa kurallarımız kesin. Hatta kuralımızı bu yıl acentelerimize de ilettik. Artık bu kuralı uygulayacaklar’’ diyor. Iskır, bıyığı ‘‘Gerekli hijyene uyulmuyorsa çağdışı bir olay’’ olarak değerlendiriyor.

Peki, ya personel bıyığından ayrılmak istemiyorsa? Iskır, kendilerinden emin: ‘‘Sözleşme imzalarken kılık kıyafetle ilgili kurallar belirtiliyor. Bıyık da bunlardan biri. Uymadıkları takdirde yaptırım uygulanıyor. Eğer eski çalışanımızsa ve bıyığı kendilerinin bir parçası olarak görüyorsa, onlara belirli bir süre veriyoruz.’’

Söylenene bakılırsa bıyık yasağından, en çok personelin eşleri memnun. İbrahim Iskır, eşlerin firma sayesinde, karşılarında yemeğini bıyığıyla paylaşan birini seyretmekten kurtulduklarını düşünüyor.

Pamukkale Turizm'de bıyık yasağının bu kadar sorunsuz uygulanmasında firmanın sadece Ege ve Akdeniz'e sefer yapmasının rolü büyük. Şirket, soyları Balım Sultan'a kadar uzanan Denizlili Sadık, Turgut ve Turan Bababalım kardeşler tarafından 1962'de kurulmuş.

Pamukkale Turizm Halkla İlişkiler Sorumlusu Goncagül Öznehir, sadece bıyık değil, her konuda öncü olduklarını söylüyor: ‘‘Pamukkale Turizm, 1990'larda ISO belgesi için logosundan personelin kıyafetine kadar birçok konuda standart saptadı. Bıyıklı kaptan, ayakkabısının arkasına basan muavin, 'abicim, ablacım' diye hitap eden rezervasyon elemanları günümüzde maalesef birçok kişinin hafızasında yer etmiştir. Otobüs deyince akıllarına ilk bunlar gelir. Biz bunları değiştirmeyi ilke edindik.’’

Bıyık kestiren patron kendi bıyığını kesmiyor

Pamukkale Turizm'in İstanbul İşletmeleri sahibi Hüseyin Arttırdı bıyık kestirme kuralını uygulatıyor ama şöyle bir sorun var, Hüseyin Bey bıyıklı!

‘‘Personel müdürüm, işletme müdürüm hepsi bıyıksız. Şirketteki kural müşteriyle yüzyüze gelen personel için geçerli. Ben işletmelerin sahibiyim, ofisimden çıkmıyorum. Aslında bıyığa karşıyım. Arabesk buluyorum. Ama kiloluyum, hem de çok. Suratımı zayıf göstereceğini düşünüyorum. Tabii, bir güzellik uzmanı dese ki kestirin daha iyi olacak, o zaman ben de bıyığımı kestiririm.’’

Bunları anlatırkan Hüseyin Arttırdı birden, ‘‘Siz yakışmıyor derseniz, şimdi gider keserim. İkinci fotoğrafım bıyıksız olur’’ dedi. Şu anda karşınızda Arttırdı'nın ikinci bir fotoğrafı yoksa tamamen benim suçum. Ama bence bıyık ona yakışıyordu...

PERSONEL NE DİYOR

Soner SOLAK (Şoför):

Genç bir ekip olmanın, çalışanların genellikle Egeli olmasının etkisiyle bizde pek problem yaşanmadı. Herkes kesti. Bıyık, bence de çirkin bir şey. Çünkü herkes bıyığına aynı özeni göstermiyor.

Süleyman BOZDOĞAN (Şoför):

İşe bıyıklı girdim. Evlendiğimde bıyıklıydım. Ama beş sene önce bize bu kararı bildirdiler. Ekmek parası, kabul ettik. En büyük sıkıntıyı diğer firmalardan şoför arkadaşların takılmalarıyla yaşadım. Şimdi memnunum. 45 yaşındayım, bu sayede daha genç gösteriyorum.

Önder SALDIR (Muavin):

Bıyık insanı modern göstermiyor. Gençlere yakıştırmıyorum. Şoförler önce boşluk hissediyorlar, sonra alışıyorlar. Bu modern görüntüyü yolcular da fark ediyor, tebrik ediyorlar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!