Öyle bir reklam kampanyası yapalım ki Kırmızı’lık olsun

Güncelleme Tarihi:

Öyle bir reklam kampanyası yapalım ki Kırmızı’lık olsun
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2004 00:00

Hürriyet’in basında yaratıcılık ödülü Kırmızı için geri sayım baÅŸladı, baÅŸvurular 19 Kasım’da sona eriyor. Geçen yıl 671 baÅŸvuru alan yarışmada bu yıl gelen talep üzerine ödül kategorileri Hürriyet Özel Ödülü’yle birlikte 20’ye çıkarıldı. Küçük reklam ajanslarını desteklemek için, ödüllere en iyi bölgesel reklam kategorisi de eklendi. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal dünyada baÅŸka örneÄŸi olmayan Kırmızı’nın markalaÅŸma yönünde hızla ilerlediÄŸini söylüyor.Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri, gözlerini geçen yıl açtı dünyaya. Sadece Kırmızı yüzünden olduÄŸunu söylemek iddialı olur ama bu yıl basına verilen reklamlar, televizyon, internet gibi diÄŸer medya kuruluÅŸlarından daha çok arttı. Artık yapılacak reklamlarda Kırmızı konuÅŸulur, Kırmızı düşünülür oldu. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, son yıllarda reklamverenlerin basına karşı, giderek kaybolan ilgisinin yeniden arttığını gözlemlediklerini söylüyor: ‘Bu sene ajanslarla ve reklamverenlerle aramızdaki konuÅŸmalarda bir ÅŸeylerin deÄŸiÅŸtiÄŸini görmeye baÅŸladık. ‘Öyle bir reklam kampanyası yapalım ki, Kırmızı’lık olsun’ gibi konuÅŸmalar yapılıyor artık. Tüm bunlar markalaÅŸma sürecinde ilerlediÄŸimizi gösteriyor. BaÅŸvurular da bir ölçüde bunun kanıtı.’Kırmızı’nın amacı, basın reklamlarında yaratıcılığı özendirmek, basının önemli, etkili ve üzerinde düşünülmeye deÄŸer olduÄŸunu göstermek. Sözeri, son yıllarda gazetelerin farklı ilgi alanlarına hitap eden ek yayınlar çıkardığını, bu yeni mecraların reklamcılar için daha yaratıcı ilanlar yapma zemini sunduÄŸunu söylüyor: ‘Hürriyet olarak bizim haftasonu eklerimiz, Seyahat, Kelebek, OtoyaÅŸam gibi eklerimiz artık çok geliÅŸti. Mesela Hürriyet, pazar günleri 100’ün üzerinde, hafta arası ortalama 70 sayfa arasında çıkıyor. Bir okur bir gazeteyi ortalama 30 dakika içinde bitiriyor. Yani ilanın gerçekten dikkat çekmesi gerekiyor.’ Kırmızı jürisinin ödül alacak reklamlar için kriterleri, reklamın yaratıcı ve özgün fikir sahibi olması, bu fikrin iyi uygulanması ve fark yaratması, bunları meydana getirirken marka mesajını öne çıkarıyor olmasıdır. Jüri üyeleri reklam sektöründe bir sacayağı oluÅŸturan reklam ajans yöneticileri ve baÅŸkanları, kreatifler ve reklamverenlerden oluÅŸuyor. Sözeri, geçen yıl jüriyle çok uyumlu çalışıldığını söylerken uluslararası yarışmalarda da jüri üyeliÄŸi yapan geçen yılın jüri baÅŸkanı Pınar Kılıç’ın, ‘Kırmızı bugüne kadar katıldığım yarışmaların en profesyoneliydi’, dediÄŸini hatırlatıyor.ÖDÃœL SEKTÖRE GERÄ° DÖNÃœYOR Kırmızı geçen yıl ödül alan ajansların kreatiflerini Paris’te bir eÄŸitim gezisine götürmüştü. Onlarla birlikte yapılan konferansta, basın üzerine tartışıldı. Geçen yıl alınan 50’şer milyon liralık baÅŸvuru ücretleri de Reklamcılık Vakfı’na bağışlanmıştı. Bu yıl baÅŸvuru ücreti 75 milyon lira ve yine toplanan para Vakfa verilerek, eÄŸitim amaçlı kullanılmaya devam edilecek. Vakfın, her konuda eÄŸitimleri var. Yarışma ile ilgili daha geniÅŸ bilgi için www.kirmiziodulleri.comTELEVÄ°ZYON REKLAMLARININ GÖLGESÄ°NDE KALMAYAN TEK YARIÅžMAYıllar sonra ‘Böyle bir yarışmamız olmasaydı ne olurdu?’ diye sorup belki de nereden nereye geldiÄŸimizi daha iyi anlayacağız. Kırmızı ödülü, formatı itibarıyla dünyada bir ilk. Geçen sene WAN’ın (Dünya Gazeteler BirliÄŸi) yönetim kuruluna bu yarışmayı sunduÄŸumuzda çok ilgilerini çekti, bunun hiç yapılmadığını söylediler. Yurtdışında da Türkiye’de de tüm mecraları kapsayan büyük çalışmalar var ama sadece basına yönelik olan ve televizyon reklamlarının gölgesinde kalmayan tek yarışma bu.EN Ä°YÄ° BÖLGESEL REKLAMA AYRI BÄ°R KATEGORÄ°DE ÖDÃœLBiz Türkiye’nin gazetesiyiz ve gerçekten de çok önemli bölgelerde yayın hayatının içindeyiz. Ä°stanbul’da uluslararası bilgi birikimiyle çalışan ajanslar var. Bölgesel küçük ajansların uluslararası ajanslarla yarışması çok zor. Onlar da bu durumu bize bildirdiler. Bölgesel ajansların herhangi bir yerde yayınladıkları reklamları hedefleyerek, en iyi bölgesel reklamı ödüllendirelim istedik. Yarışma sonuçlandıktan sonra bütün bölgelerde sergilerimiz olacak. Önümüzdeki yıl bu bölgelerdeki baÅŸvurularda bir patlama yaÅŸayacağımızı tahmin ediyorum. Zaten bölge ilanlarında bir artış var, bununla birlikte Kırmızı, kalite artışına da yardımcı olacak.’ HERKESÄ°N YARIÅžMASIYarışmayı Hürriyet düzenlese de kampanya sadece Hürriyet’in kampanyası deÄŸil, ama açıkçası basın bunu çok desteklemedi. Oysa, ödül alan reklam kampanyalarının çoÄŸu bütün gazetelerde yer almış kampanyalar oluyor. Basında bir dernek çatısı altında yapılan iÅŸlere destek verilirken bir gazetenin tüm sektör için yaptıklarına diÄŸerleri fazla destek vermiyor. Umuyoruz bu yıl diÄŸer gazeteler yarışmaya daha geniÅŸ yer verecektir.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!