OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 14, 2005 00:00
Ne çok mücadele verdik, ne çok çırpındık. Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomobil gazetesini yaratmak ve bu gazeteyi yaşatmak için verdiğimiz mücadele... Ve 100’üncü sayıya geldik. Dile kolay, kimsenin beklemediği herkesin ‘siz de kapanırsınız’ dediği bir ortamda bu sayıya ulaşmak, (tevazuya gerek yok) mutlaka alkışlanmalı. Bu Ufuk Sandık’ın, bu bizim başarımızdı. 99’uncu sayımızda seni alıp götürdüler Ufuk. Ama 100’üncü sayımızda başka bir yerde de olsan seni alkışlıyoruz dostum. Tam 11 yıl. Yeri geldi ‘etik’ kurallar gereği aynı odayı paylaştık, yeri geldi 10 kişilik ekiplerin gittiği yerlerde biz bir başımıza
haber geçmek uğruna aç kaldık. Benim sana destek olarak girdiğim bu sektörde şimdi rakip gazetelerdeyiz. Ama 100’üncü sayı senin eserin, sadece kutlaması bizim oldu.Biz otomotiv basınındaki tek ortaktık. Hiçbir gazete bizim gibi bir ortaklık kuramadı. Bu yüzden bizim hep gerimizde, bize hep imrenerek baktılar. Çıkardığımız haberlerde, gittiğimiz fuarlarda hep bu ortaklığın getirisini aldık. Ne sen birinci adamı oynadın ne ben ikinci adam oldum. Komplekssizliğimizdi bizi ortak eden. Bugüne kadar rakip gazeteler bunu başaramadıkları için sorun yaşamadılar mı? Seni bu yüzden alıp götürmediler mi Ufuk.Daha iki hafta önce 100’üncü sayımızda ne yapalım diye konuşurken, şimdi bunu sensiz yapmak durumundayız. Reklam servisi, Murat Tosun, Alper Yoldaş,
Aslan Batur, AyÅŸe Åžule Bilgiç ve b en 100’üncü sayımızı ‘senin ÅŸerefine’ kaldırıyoruz. Hepimizin yolu açık olsun. ‘İstanbul’u özledim Bayraktar’la geri geldim’Otomotiv sektöründe bana göre son dönemin en önemli transferi gerçekleÅŸti. Türkiye’de sırasıyla Mitsubishi ve Nissan’daki baÅŸarılı görevlerinden sonra Ford’da 28 ülkeden sorumlu genel müdürlük görevine getirilen Sami NacaroÄŸlu, Bayraktar Holding’in Otomotiv Grup BaÅŸkanı olarak tekrar Türkiye’ye geri dönüş yaptı. NacaroÄŸlu’nun bu yeni görevi baÅŸka noktalara çekilsede, kendisi, ‘Artık hayatımın büyük bir kısmı uçaklarda geçiyordu, Türkiye’yi ve iç pazarı çok özlemiÅŸtim. Bu yüzden teklifi kabul ettim’ yorumunu yapıyor.EÅŸini kanserden kaybettikten sonra sıkıntılı günler yaÅŸayan NacaroÄŸlu, bu yeni göreviyle adeta yeniden doÄŸmuÅŸ gibi. Heyecanını her ÅŸekilde dile getiren NacaroÄŸlu, Bayraktar Holding’in Ege Endüstri, Ege Fren, Citroen ve Subaru markalarından oluÅŸan otomotiv grubunun başında. ‘Çok ÅŸeyler yapacağım’ diyen NacaroÄŸlu’na Bayraktar Holding’in baÅŸkanı Mustafa Bayraktar’da çok inanıyor. Ne diyelim bekleyip göreceÄŸiz. NacaroÄŸlu’na yeni görevinde baÅŸarılar diliyoruz. Özdemir Sabancı’nın fiyat belirleme yöntemiSami NacaroÄŸlu’ndan söz açılmışken, Türk otomotiv sektörüne iliÅŸkin anlattığı bazı anektodlardan da bahsetmek istiyorum. Kendisine bunları bir kitapta toplaması tavsiyesinde bulundum ama ben bir tanesini anlatmadan geçemeyeceÄŸim.Bugün Türkiye, neredeyse dünyanın otobüs üretim üssü haline geldi. Sabancı Holding, merhum Özdemir Sabancı liderliÄŸinde Mitsubishi markasıyla otobüs üretimine baÅŸladığı dönemde ise NacaroÄŸlu Mitsubishi’nin Pazarlama Müdürü görevindeymiÅŸ. 1980’li yılların başı. Otobüs pazarının yüzde 91 ile hakimi Mercedes. Özdemir Sabancı oldukça büyük bir risk alarak sektöre girmiÅŸ. Sonuçta Adana’da ilk otobüs üretilmiÅŸ ve fiyat üzerine maliyetler hesaplanmaya baÅŸlanmış. Ama sonuçta otobüsün maliyeti Mercedes’in fiyatının neredeyse iki katı. Daha sonra Özdemir Sabancı masadaki herkese kafalarındaki fiyatı yazmalarını istemiÅŸ. Sabancı, herkesin yazdığı fiyatların toplanıp yazan sayısına bölüneceÄŸini, çıkan rakamın otobüsün fiyatı olacağını söylemiÅŸ. NacaroÄŸlu, pazarlamacı olarak Mercedes’in fiyatına yakın bir fiyat yazdığını, ancak diÄŸer yetkililerin maliyetleri düşündüğü için fiyatın çok fazla düşmediÄŸini belirtiyor. Ama Özdemir Sabancı’nın yaratıcılığı müthiÅŸ. NacaroÄŸlu’nun anlattıkları bununla sınırlı deÄŸil. Ä°nÅŸallah bir gün kitabı çıkarda hepimiz büyük bir zevkle okuruz.Â
button