Ayten SERİN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2007 00:00
İstanbul Maslak’ta geçen hafta Einstein sergisiyle açılışını duyuran Doğuş Otomotion, bildiğiniz otomobil showroom’ları gibi değil. Burada sadece otomobil sergilenmiyor, konser, sergi, toplantı düzenlenecek alanları, Dome by Sardunya adlı bir kafesi, çocuklar için Party Kids’in açtığı bir oyun alanı var.
Mekan için 25 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Frankfurt, Zürih, Köln, Londra ve İstanbul’dan mimarlar, tasarımcılar ve
film yapımcıları bir araya geldi. Mekanın mimari tasarımını Cem Kocacıklıoğlu yaptı.
Maslak’taki alışveriş merkezi Doğuş Power Center’ın içindeki Doğuş Otomotion, ilginç şekilli kubbeleri, rampası ve çarpıcı mimari yapısıyla girer girmez insanı cezbediyor. Bu kubbelerde zaman zaman ışık oyunları yapılması planlanıyor. Girişin karşısına Doğuş Otomotiv’in en çarpıcı otomobillerinden Lamborghini Super Leggera ve Bentley Continental GT modelleri yerleştirilmiş. Sağ taraftaki büyük araç sergileme alanında Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, Bentley, Lamborghini ve Porsche markalarının otomobilleri yer alıyor. 11 bin 200 metrekarelik alanın sadece 4 bin 200 metrekaresi araç sergileme ve satış için kullanılıyor. Mekanın daha büyük olan sol tarafı ise etkinlik alanı. 1200 kişilik amfitiyatroda konserler düzenlenecek. Merkezde 140 kişilik bir konferans salonu, iki toplantı odası, VIP bölümü, bir kafe, çocuk eğlence alanı ve sergi salonu olarak da kullanılabilen rampalı bir asma kat var.
Bu tür mekanlara "deneyimsel pazarlama merkezi" deniyor. Amaç, gezmeye gelenler üzerinde baskı yaratmadan, hissettirmeden pazarlama yapmak. Doğuş Otomotion’ın geliştirilmesinde danışman olarak çalışan Walt Benke, deneyimsel pazarlamanın dünyadaki çeşitli örneklerine baktıklarını söylüyor. ABD’de Apple mağazalarını, Volkswagen’in Almanya’da kurduğu marka parkı Autostad’ı bir model olarak almışlar. Benke "Deneyimsel pazarlama siz evinizdeyken üzerinize gelmez, sizi bizim evlerimize davet eder" diye anlatıyor bu kavramı.
PORSCHE TİŞÖRTSEAT YAĞMURLUK
Mekandan çıkarken hemen sağdaki Otomotion Shop’ta otomobil maketleri, tişört, anahtarlık, çanta, şapka gibi ürünler satılıyor. Audi kasket, Seat yağmurluk gibi ürünler alabileceğiniz dükkanda Porshe tişörtü 138 YTL, Porsche Traktör maketi ise 264.79 YTL.
PARTY KIDS BURADA Çocuklar için partiler düzenleyen Party Kids, Doğuş Otomotion Center’da bir şube açtı. Burada çocuklar gözetmenlerle birlikte film izliyebiliyor, oynayabiliyor, suluboya ve renkli kalemlerle boyama yapabiliyor. Party Kids’e girmek için çocuk başına 10 YTL vermek gerekiyor.
EINSTEIN SERGİSİNİ KAÇIRMAYIN Şu anda Otomotion Merkezi’nde süren Einstein sergisi, Doğuş Otomotiv, Amerikan Doğal Tarih Müzesi, organizasyon şirketi The Partners ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliği ile açıldı. Sergi, Michael Shara’nın küratörlüğünde hazırlandı. Kara delikler, sabit hız, görecelik, ışık hızı gibi kavramlar etkileyici yöntemlerle anlatılıyor. Mart 2008’e kadar sürecek. Giriş 8 YTL, öğrenci bileti ise4 YTL.
SARDUNYA’NIN YENİ KAFESİ
Sardunya Grup’a ait yeni bir kafe olan Dome Cafe by Sardunya, sandviçler, salatalar ve kahvaltı sunuyor. Somonlu, ızgara sebzeli ve rozbifli sandviçler, Thai usulü bonfile salatası (17 YTL) ve Dome Favoroutie isimli tartalet arası dondurma üzerine meyve soslarıyla sunulan Dome Favourite (11 YTL) en iddialı yemekler.