Otellerin yüzde 90’ı müÅŸteriye sahte içki veriyor

Güncelleme Tarihi:

Otellerin yüzde 90’ı müşteriye sahte içki veriyor
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2005 00:00

Rixos Otelleri’nin sahibi: ‘içkide yüzde 700 ÖTV var. Her ÅŸey dahilci otellerin yüzde 90’ı, katkı maddesi koyup, müşteriye sahte içki içiriyor.’‘Türkiye’ye zengin turist neden gelmiyor? Ben size bir örnek vereyim. Bir ÅŸampanya benim otelimde 900 Euro. O ÅŸampanya Paris’te, Londra’da, Münih’te 400 Euro. Åžimdi ben odayı Münih’in beÅŸte birine, ÅŸampanyayı Londra’nın iki katına satacağım.’UZUN süredir yurt içinde ve yurt dışında yaptığı ‘otel projeleriyle’ gündemde olan Rixos Otelleri’nin sahibi Fettah Tamince, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Ãœyesi olarak 20 Eylül’deki Meclis Toplantısı’nda sektörü adına itiraflarda bulundu. ‘Güneyde herÅŸey dahilci sistemiyle çalışan otellerin yüzde 90’ı içkinin içine farklı katkı maddesi koyuyor, müşteriye sahte içki içiriyor’ diyen Tamince birçok turizm yatırımcısının da ‘hak ettiÄŸi tahsis’ miktarından çok fazla yatırım yaptığını kendi yatırımlarını anlatarak itiraf etti. Tamince, ‘Bakın ben Belek’te tahsis aldım 275 oda tahsisim vardı. 8 otel beraber inÅŸaata baÅŸladık. Benden sonra en vicdanlı davranan 425 oda yaptı’ dedi. Türkiye’ye zengin turistin gelmemesinin nedenleri arasında yüksek vergiyi gösteren Tamince bu konuda da şöyle konuÅŸtu:ZAMMI TURÄ°ST ANLAMAZ: ‘Zengin turist neden gelmiyor? Yüzde 700’e varan ÖTV var. Bu yüzden otllerin yüzde 90’ı turiste sahte içki içiriyor. Otellerin yüzde 90’ı içkinin içierisine farklı katkı maddesi koyuyor,müşteriye içiriyor. Çünkü baÅŸ edemiyor. Ben size bir örnek vereyim; Bir ÅŸampanya benim otelimde müşteriye hesap geliyor 900 Euro. O ÅŸampanya Paris’te 400 Euro, Londra’da Münih’te 400 Euro. Åžimdi bir taraftan odayı Münih’in beÅŸte birine satacağım, ÅŸampanyayı da Londra’nın iki katına satacağım. Adam diyor ki (turist) siz yolacak kaz arıyorsunuz, buldunuz beni bir daha gelmem kardeÅŸim, al 900 Euro’nu. Anlatamıyorsunuz ki bunun maliyeti 750 Euro’dur. ‘Kemal Unakıtan buna yüzde 700 zam yapmıştır’ diyemiyorsunuz. Adam diyor ki ben grappa içmek istiyorum. Getirin diyorum yok efendim. Nasıl yok, niye almadınız? Efendim yasak diyor. ithalatı yasak, yok ülkeye girmiyor diyor. Åžimdi zengin turisti getireceksin sen zengin turist ne istiyorsa ona göre hareket etmelisin..’ Anayasa Mahkemesi’nin yabancıya mülk satışıyla ilgili kanunu iptal etmesini de eleÅŸtiren Tamince Türkiye’de yasakları getirenlerin bir avuç insan olduÄŸunu belirtti ve ‘10 tane adam çıktı ‘yabancıya mülke hayır’ dedi, pankart astı. Anayasa Mahkemesi çıktı dedi ki ‘Evet yabancıya mülkü satmayı yasaklıyorum’ dedi ama biz buna karşı çıkmadık’ diye konuÅŸtu. Yüzde 25 hormonlu büyüme var FETTAH Tamince, ATSO Meclisi’ndeki konuÅŸmasında, ‘Yüzde 25 hormonlu büyüme var’ dedi ve böylece BaÅŸbakan Tayyip ErodoÄŸan’ı en çok kızdıran sözü de söylemiÅŸ oldu. Tamince’nin bu sözü üzerine söz alan ATSO Meclis Ãœyesi Ali Rıza Akınca kendisine ‘Hormonlu büyüme konusunda düşünceniz nedir? tahsislerin ve yatak sayısının artmasının durdurulması fayda saÄŸlar mı? KiÅŸi başına harcamaların artması noktasında bu konuya nasıl bakıyorsunuz?’ diye sordu. Tamince bu soru üzerine ‘hormonlu büyüme’ sözünü şöyle açtı: ‘Kesinlikle fayda saÄŸlar. Çünkü en büyük sorunlardan birisi o zaten. Benim sektörde hormonlu büyüme dediÄŸim de o. Ä°nsanların alt yapıyı bitirmeden, çevresel sorunları halletmeden, insanları yetiÅŸtirmeden, ÅŸirketlerin kendini bulmasına fırsat vermeden yeni yatırımları sürekli teÅŸvik ediyorsunuz. Hadi yeni yatırım, hadi koÅŸalım, hadi devam edelim diyorsanız sizin bunu önleme ÅŸansınız yok. Yeni açılan tesisler ne yapıyor iki konuda rekabet ediyor; Bir tanesi fiyat düşürmek, ikincisi de eleman transferi. Bu ikisi de turizmi katlediyor.’ArkadaÅŸlar ülke tanıtım paralarıyla fuar geziyorFETTAH Tamince, Antalya bazında turizm örgütlenmesini hem bürokrasi hem de sektörel örgütler bazında ağır bir dille eleÅŸtirdi. Tamince, ‘Bugün Antalya Turizm Ä°l Müdürü ilimizdeki herhangi bir il müdüründen çok daha az yetkilidir, etkilidir’ dedi ve şöyle devam etti: ‘Turizm Bakanlığı diyor ki ‘benim tanıtım bütçem 47 milyon’ kendi başına bir ÅŸeyler yapıyor. Antalya Otelciler BirliÄŸi benim tanıtım bütçem ÅŸu kadar diyor; kendi başına bir ÅŸeyler yapıyor. Otelciler BirliÄŸi kendi başına birÅŸeyler yapıyor ve iÅŸin en acıklı tarafı da bir uçaÄŸa yüzlerce otelci biniyor. Herkesin 300-500 bin dolar pazarlama ve tanıtım bütçesi vardır. Bütün genel müdür arkadaÅŸlarımız oturur o uçaklara; Almanya’ya fuara gidiyoruz, Ä°ngiltere’ye fuara gidiyoruz. O paraları çok planlı bir ÅŸekilde harcarsak, bütün bu bütçeleri bir araya getirirsek ve bunları yönetebilecek çok ciddi kurumları oluÅŸturursak, ülkemizi çok daha farklı yerlere taşıyabiliriz.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!