Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2008 00:00
Pepsi'nin daha popüler olduğu Ortadoğu’da Coca-Cola pop yıldızlarını kullanarak, genç Araplar’ı çekip pazar payını artırmayı hedefliyor.
Arap dünyasının önde gelen pop şarkıcılarından Nancy Ajram, Coca-Cola’nın son reklamlarında boy göstererek dikkat çekti. Pepsi ise Arap dünyasının Lübnanlı seks sembolü Haifa Wehbe’nin kışkırtıcı görüntülerini kullandığı reklamlarıyla liderliğini kaptırmamakta kararlı görünüyor. Amerikalı içecek devleri arasında özellikle genç Arapları kapmaya dönük savaş gittikçe kızışıyor. Hem Coca-Cola hem Pepsi son beş yılda Ortadoğu’da yıllık satışlarını yüzde 10’un üzerinde artırdı. Her iki şirkette büyük potansiyel gördükleri pazarın geleceğini kapmak için büyük çaba gösteriyor.
COCA-COLA BOYKOTU: Son yıllara kadar, 25 yıl boyunca Ortadoğu Pepsi’nin bölgesi olarak kaldı çünkü pekçok Arap ülkesinde, Coca-Cola İsrail ile işbirliği yaptığı iddiaları nedebiyle boykot ediliyordu. Coca-Cola’nın yeniden Ortadoğu pazarına girmesi 1990’larda oldu. Şirketin Bahreyn merkezli Ortadoğu Pazarlama Müdürü Ahmed Rady, yüzde 35’lik pazar payına ulaştıklarını söylüyor. Rady, "Coca-Cola sonunda burada zeminin buldu. Bu bölgenin en güzel tarafı gençliğin serpiliyor olması. Biz de buradaki gençleri kendi tutkularına yaklaştırmayı istiyoruz" dedi. Son dört yılda çitf rakamlı büyüyen Coca-Cola Ortadoğu’da yıllık 70 milyon dolar ciro bekliyor.
MÜZİK ETKİNLİKLERİ: Her iki şirket de son yıllarda Ortadoğu’daki müzik etkinliklerine sponsor oluyorlar. Müzik Arap dünyasının en vazgeçilmez etkinliği olarak görülüyor. Futbol da şirketlerin sponsor olduğu etkinlikler arasında yer alıyor. İki şirket fiyat savaşını, promosyonları ve sosyal sorumluluk projelerini desteklemeyi de ihmal etmiyor. Coca-Cola Lübnan’da sedir ağacı yetiştirilmesini, Pepsi ise Mısır’da eğitim programını destekliyor.
ARAP MÜZİKALİ: Hálá pazara hakim olan Pepsi, Arap dünyası için uzun müzikal
film gibi cesur bir projeyi de gerçekleştirdi. Yıldızların Denizi isimli filmde, Lübnanlı Wehbe de dahil beş Arap pop starı rol almıştı. Wehbe 2006 yılında People dergisinin dünyanın en güzelleri listesine girmeyi başarmıştı. Geçen yıl Lübnan’ın ilginç köylerinden birinde çekilen ve Pepsi’ye 5 milyon dolara mal olan filmin Mayıs ayında gösterime girmesi bekleniyor.