OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 24, 2005 00:00
Kale Grubu OrtadoÄŸu’da bir ülkeyi seçerek, bölgedeki operasyonları için üretim üssü haline getirmeyi planlıyor. Bu yatırım için 30-40 milyon dolarlık bütçe ayıran grubun Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Zeynep Bodur Okyay, koÅŸulları yerinde görmek üzere Ãœrdün’e gidiyor. ORTADOÄžU’daki yatırım olanaklarını incelemek için Ãœrdün’e gitmeye hazırlanan Kale Grubu Åžirketleri Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Zeynep Bodur Okyay, ‘Bizim için yurtdışında öncelikli pazarlar ABD, Rusya ve OrtadoÄŸu. Özellikle OrtadoÄŸu’da büyüyebilmek için kendimize bir ülke seçerek, orada ciddi miktarda yatırım yapmayı planlıyoruz’ dedi. AMAÇ MALÄ°YETLERÄ° DÜŞÜRMEK: Önceliklerinin her zaman yurtiçinde yatırım yapmak olduÄŸunu söyleyen Okyay, buna karşın Türkiye’de bir güç haline gelebilmek için sermaye ihraç etmenin de gerektiÄŸini vurguladı. Uluslararası pazarlarda rekabetçi olabilmek için girdi maliyetleri, petrol fiyatları ve nakliye giderleri gibi konularda en uygun koÅŸulları yaratmak gerektiÄŸine dikkat çeken Okyay, ‘Bazen bu ÅŸartları yurtiçinde yakalayamıyorsunuz. O zaman da baÅŸka yerlere gitmek zorunda kalıyorsunuz. Biz de kendimize OrtadoÄŸu’da bir üretim üssü arıyoruz. Bir davet üzerine önce Ãœrdün’e gidip bakacağız. Ayrıca Hindistan ve BirleÅŸik Arap Emirlikleri’nden de teklif var. Bir karar kılacağız’ diye konuÅŸtu. 40 MÄ°LYON DOLAR AYRILDI: Yaklaşık 30-40 milyon dolar tutarında öngördükleri yatırımları için bu yılın deÄŸerlendirme yılı olacağını açıklayan Okyay, gidecekleri ülkede aradıkları özellikleri; üretim maliyetlerinde ciddi bir avantaj, güçlü pazar potansiyeli, gelecek vizyonu, uygun lojistik olanakları, iyi iÅŸleyen bir hukuk altyapısı ve verimlilik ÅŸeklinde sıraladı. 1 MÄ°LYON DOLARA SPONSORLUK: Yurtiçi pazarda ise, kendilerinin de dahil olduÄŸu inÅŸaat sektörünün, özellikle gayrimenkul yatırımcılarının son dönemde Türkiye’ye olan ilgileri nedeniyle hareketlendiÄŸini hatırlatan Zeynep Bodur Okyay, bu nedenle Uluslararası Mimarlar BirliÄŸi (UIA) Kongresi’ne sponsor olduklarını belirtti. 3-10 Temmuz tarihleri arasında Ä°stanbul’da gerçekleÅŸtirilecek ve 10 bini aÅŸkın katılımcıyı ağırlayacak organizasyonun ana sponsorluÄŸu için 1 milyon doların üzerinde harcama yaptıklarını kaydeden Okyay, ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye’de daha önce 1984’te baÅŸlamış ve 10 yıl kadar sürmüş bir ‘gayrimenkul çağı’nın yeniden baÅŸladığı konuÅŸuluyor. Konut, iÅŸyeri, alışveriÅŸ merkezi, otel gibi gayrimenkuller daha projelendirme aÅŸamasında alıcı bulmaya baÅŸladı. Bu sektörel açıdan iyi bir geliÅŸme, çünkü inÅŸaat sektörü genellikle ekonomik canlanmanın lokomotifi olur. Zaten kongreye de bu sektöre büyük katkı saÄŸlar diye destek verdik.’150 MÄ°LYAR DOLAR: Toplam maliyetinin 6-7 milyon doları bulacağı hesaplanan kongrenin, saÄŸlayacağı ekonomik getiri aracılığıyla bu rakamı rahat karşılayacağını da vurgulayan Okyay, ÅŸunları söyledi: ‘Dünyanın turizm geliri yıllık 500 milyar dolar. Bunun 150 milyar doları ise kongre turizminden geliyor. Türkiye’nin toplam turizm gelirinin 10 milyar dolar olduÄŸu düşünülürse, kongre turizminden de 3 milyar dolar kazanmamız gerekiyor.’Dünyanın en ünlü mimarları geliyorANA teması ‘Mimarlıkların Pazar Yeri; Kentler’ olan 22’nci Dünya Mimarlık Kongresi’ne, öncekilere göre rekor olarak nitelendirilecek sayıda ünlü mimar gelecek. Katılımcılar arasında, ABD’den Joseph Rykwert ve Robert Venturi, Japonya’dan Tadao Ando ve Shigeru Ban, Ä°ngiltere’den Zaha Hadid, Avustralya’dan Glenn Murcutt, Hollanda’dan Rem Koolhas, Rusya’dan Mikhail Piotrovsky, Hindistan’dan Charles Correa ve Malezya’dan Ken Yeang gibi dünyaca ünlü mimarlar da yer alacak.Â
button