OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 27, 2004 00:00
Porsiyonu 500 dolara (yaklaşık 750 milyon lira) yenilen suşileriyle New York’un en pahalı lokantasının sahibi olan Masa Takayama, ‘Suşi Çarı’ ünvanıyla anılıyor. Takayama, ünlüleri ağırladığı lokantasındaki her malzemeyi Japonya’dan getirdiği için, fiyatların normal olduğunu söylüyor.New York, Time-Warner Merkezi’nin dördüncü katındaki suşi lokantası, her türlü gösterişten uzak, sade bir görüntüye sahip. Ama suşi tatmak isteyenler yine de bu kapıdan uzak duruyorlar, çünkü lokanta ancak cüzdanları adamakıllı şişkin suşiseverlere uygun. Madonna, Nicolas Cage, ve Sheryl Crow gibi ünlülerin uğrak yeri olan bu lokanta, şubat ayında hizmete açıldı. Masa Takayama, kendi adını taşıyan lokantasında en taze ürünlerle hazırladığı suşi çeşitlerinin bir porsiyonunu 300- 500 dolara satıyor. Bu yüzden de burası ‘New York’un en pahalı lokantası’ olarak tanınıyor. ‘Suşi Çarı’ ünvanını alan Masa Takayama, fiyatları yüksek bulanların, onu acımasızca eleştirmelerinden rahatsız olmuyor. Çünkü istakozlarını ve diğer deniz canlılarını ana vatanı Japonya’dan getirtiyor. Bu yüzden de fiyatların normal olduğunu, hem de bu sayede müşteri kalitesinden vazgeçmediğini söylüyor. Lokantada
yemek listesi sunulmaması da Takayama’yı farklı kılıyor. O, her gün kendi kafasına göre yemek çeÅŸitlerini deÄŸiÅŸtiriyor. Sadece, ünlü müşterilerinin tercih ettikleri yemeklerin bir listesi var. Ãœnlü müşteri lokantaya gelince, ona sevdiÄŸi yiyecekler hazırlanıyor. Parası olan vazgeçemiyor New York’un SuÅŸi Çarı, 1980 yılında Los Angeles’ta bir lokanta açıp Amerikalılara suÅŸiyi sevdirmek istemiÅŸ. Los Angeles’tan sonra New York’a taşınınca, müşteri sayısı da artmış. Ä°ki kiÅŸinin aÅŸağı yukarı bin dolara karın doyurabildiÄŸi lokanta ağır eleÅŸtirilere hedef olsa da gece gündüz ÅŸiÅŸkin cüzdanlı müşterilerin uÄŸrak yeri olmayı sürdürüyor.Â
button