Savaş Özbey
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2011 00:00
Eelence, Piyasa, Kaf gibi Türkçe çalan mekanlara bayramda sıkı bir rakip geldi. 11.11’in altına açılan Zilly, adını DJ kabininde çalınan zilden alıyor
“Bayramda İstanbul boşaldı, her yer bomboştu” diyenlere “Siz bir de Zilly’yi görseydiniz” diyorum. Zilly, İstanbul’un yeni Türkçe mekanı. Pavyon-diskotek-gece kulübü arası gidip gelen, tam olarak nereye oturcağına karar verememiş bir mekan. Eğlencesinin sırrı da burada galiba. Geçen hafta açıldı. 250 kişilik. Açıldığından beri tıklım tıklım. Yaş ortalaması 25-35 ama 25 kanadı daha ağır basıyor sanki. Gençliğin sabahlara kadar süren bu ulusal pop ayini, bu Türkçe tutkusu göz yaşartıcı doğrusu.
Zilly’de her şey bilhassa eski moda tutulmuş. Dekor, 70’lerin diskotekleri gibi. Işıklar, yanıp sönen belediye gazinosu ampullerini andırıyor. Şarkının o bölümünü müşteriler söylesin diye müziğin sesini kısmalar mı dersiniz, mikrofonla anonslar mı istersiniz, old school ne ararsanız mevcut. Ha bir de, kabinden durup durup çalınan bir zil... Zilly ismi, bu zilden geliyor.
00:30’DA DOLUYORBeyoğlu Odakule’nin yanındaki 11.11’in alt katında. Saat yarım itibariyle artık içeride adım atacak yer yok. Bu sırada kabine mekanın ortağı Ataberk geçiyor. Ataberk Oral, Nispet, Taksim She, Barfly, Mojito, Discorium ve Sortie gibi yerlerde işletmecilik yaptı, konserler düzenliyor. Zilly, şarkıcı Arto’yla ortak projeleri. Ama bakındım bakındım Arto’yu göremedim. Meğer Miami’ye Zilly için araştırma yapmaya gitmiş. Nasıl yani?
Sokak hazırlıyor
DUYGU ALTUĞSuyun altında parti yapıyor, bir ödül töreni için
film çektiriyor, Mehmet Yılmaz’a DJ’lik yaptırıyor. Etkinlik pazarlama yöneticisi Duygu Altuğ şu sıra harıl harıl bir sokak hazırlıyor
Event marketing manager ne yapar?- Markaların yıllık planlarına göre marka ekipleriyle etkinlik oluşturur ve yönetir. O etkinlikte sahneyi tasarlayacak ajanstan tutun da davetiyenin nasıl olacağına, sahneye kimin çıkacağına, etkinliğin yerine, akışına kadar olayı ortaya çıkacak ekibin kesişim noktasıdır.
Bugüne kadar en ilginç neler yaptınız mesela?- Mesela J&B’nin Turkuazoo’daki sualtı partisi var. New York’un underground partilerinin 1 numarası Misshapes DJ’lik yapmıştı. Sualtı konseptini en iyi anlatacak davetiyenin mayo olduğunu düşünüp, davetiye olarak mayo yollamıştık. Sonra Başarıya Yürüyenler ödül töreni... Mehmet Yılmaz’a DJ’lik yaptırdık. Gece, Levent Kazak’ın çektiği özel bir filmle başladı. Sunuculuğumuzu da Serra Yılmaz ve Aydın Soysal üstlendi. Genel müdürümüzle sahnede skeçler oynayarak yaptılar sunumu.
Dışarıdan zevkli görünüyor. İnsan nasıl pazarlama yöneticisi olur? Nasıl girdiniz bu işe?- 10 senedir eğlence sektörünün çeşitli alanlarında çalışıyorum. Metallica, Kylie Minogue, Enrique Iglesias, Harlem Globalrotters gibi buyuk organizasyonlardan, özel 100 kişilik partilere kadar pek çok etkinlikte çalıştım: Plak şirketinde de bulundum, sanatçı menajerliği de yaptım. Bu işte bütün bu deneyimin yanı sıra vizyon çok önemli. Çok araştırıp çok takip etmek gerek. Çünkü trendler çok hızlı değişiyor. Ama en önemlisi yaratıcılık ve iyi bir ekip.
Şu sıra neyle uğraşıyorsunuz?- Smirnoff’un Nightlife Exchange projesi kapsamında bu akşam The Hall’da yapacağımız partinin son hazırlıklarıyla uğraşıyorum. Bütün dünyada 50 şehrin gece hayatı yer değiştiriyor. İstanbul da Buenos Aires’le eşleşti. Orada İstanbul kültürünü, burada da Buenos Aires kültürünü yansıtan birer etkinlik olacak. The Hall’ün bir bölümü Buenos Aires sokağı gibi hazırlıyoruz. Arjantin’de en çok sevilen kokteyllerden tutun da, geleneksel sokak sanatı Fileteado’ya kadar birçok ayrıntı düşündük. Yağmur Kızılok’un orada çektiği kısa film ve fotoğraflar da sergilecek. Arjantin yemekleri dolaşacak. Buenos Aires bölümünde ısındıktan sonra eğlence Oben Budak, Kitschcraft ve İstanbul gece hayatanının çok sevdiği Roisin Murphy’yle devam edecek. Hatta yetiştirebilirsek gelen herkese poşet içinde Buenos Aires havası değıtmayı bile planlıyoruz. Bir de orada Hazal Yılmaz’ın hazırladığı gerçek bir Buenos Aires rehberi dağıtacağız.