Güncelleme Tarihi:
Markanın hikâyesi nedir?
- Loft 1968’de Fransa’da kuruldu. O yıllarda bildiğiniz gibi 68 ruhu ve jean giyim çok modaydı .Orijinal jean tasarımlarıyla kısa sürede popüler bir marka oldu. 1990’da çift dikişli paça özelliği olan jean’iyle Türkiye’ye geldi. 1991’de efsane buz mavisi jeanlerle gençlerin gözdesi oldu. 1994’te Loft’u Eroğlu Grubu olarak aldık.
Peki o buz mavisi jeanler nasıl olmuştu da fenomen olmuştu?
- Bana göre bunun üç alamet-i farikası var. Bunlardan birincisi, Loft asla modaya uymayan aksine moda olacak orijinal tasarımlar yapan bir marka. Siz, tüketiciye gerçekten farklı, orijinal bir tasarım sunduğunuzda tüketici için o marka takip edilen özel bir marka haline geliyor. İkincisi, çok dinamik, kendini yenileyen ve değişimi hızlı uygulayan bir marka. Bu da, markanın koleksiyonundan tutun sunumuna kadar her alanda durağanlığı ve sıradanlaşmayı önlüyor. Üçüncüsü ve en önemlisiyse, tüketicisiyle duygusal bir bağ oluşturmayı başarmış bir marka. Bütün bu özellikler birleştiğinde her zaman fenomen olacak bir marka diyebiliriz.
Mağazaların önünde kuyruklar olurdu, hatırlıyorum...
- Doğru hatırlıyorsunuz. Bir şehirde yeni bir mağaza açtığımızda izdiham yaşanırdı. O yıllarda sadece Loft almak için insanlar İstanbul’a gelirdi.
Peki sonra neden geriledi marka; sorun neydi?
- Gerileme demeyelim de o hızlı yükselmenin arkası gelmedi. Loft’u satın aldığımızda uluslararası haklarını almak için yurtdışında ciddi bir mücadele verdik. Şu anda Avrupa ve Amerika haricinde marka bize ait. 2010 itibariyle markaya yeniden yatırım yapmaya başladık. Yakın zamanda marka imajını çok üst noktalara taşımayı hedefliyoruz.
Şimdi o uzun sürekli suskunluk bozuluyor öyle değil mi?
- Hem de nasıl! Loft, yeni imajı, yeni koleksiyon zenginliği ve iddialı jean kalıplarıyla sadece Türkiye’de değil dünyada da fenomen olacak. Patenti tamamen bize ait orijinal jean kalıplarıyla denim alanında özgünlüğümüzü yakaladık.
Neler değişti, markada neler yenilendi?
-Logosu ve sloganı yenilendi. Daha lüks, kaliteli ve daha fashion bir marka gibi konumlandı. Mağazaların dekorasyonu yenilendi.
20 KİŞİLİK TASARIM GRUBU
Şu anda kaç mağazanız var?
- Türkiye’de yaklaşık 50 mağaza var. 2013 itibariyle de yurtdışına açılıp markayı uluslararası pazarlarda olması gerektiği noktaya getireceğiz.
Buz mavisi hâlâ var değil mi?
- Klasikleşen bir modelimiz. Bu nedenle, buz mavisinin olmadığı bir koleksiyonu düşünmedik. Buz mavisini, bugünün yeni moda anlayışına göre revize ettik ve ilk kez bu ay tüketiciyle buluştu.
Loft ne kadar erkek, ne kadar kadın markası?
- Cinsiyeti olan bir marka değil. Loft’un iddiası ‘moda, yaratıcılık ve orjinallik’. O nedenle, kadın ya da erkek markası olarak ayıramayız. Hem erkekler hem de kadınlar için zengin seçenek, renk ve ürün gruplarımız var.
Ne kadar seksi? Kullanıcınızı cazibeli göstermek ne kadar umrunuzda?
- Dengeleri doğru terazide tutmaya çalışıyoruz. Bu nedenle de olması gerektiği kadar seksi, olması gerektiği kadar da cazibeli. Koleksiyondaki esas hedef, Loft giyen tüketicinin kendini nasıl hissedeceği değil, kendini ‘Loft’ gibi hissettiği için Loft giymesi.
Peki ya tasarım ekibiniz? Nasıl bir ekip?
- Kuvvetli! Koleksiyon departmanında 20 kişinin çalıştığı bir grup var. Hedefimiz her ay yeni bir koleksiyonla müşterilerimizin karşısına çıkmak ve Loft bu ay yeni neler yaptı diye merak etmesini sağlamak. Loft’un en iddialı olduğu alan denimdir (jean). Bu da Loft’ta yapmak istediğimiz çıkış noktamız: Kendi trendimizi kendimiz belirlemek.
TÜRK TÜKETİCİ ZOR
Türkiye’deki tüketicinin zor beğendiğinin farkındayım. Bu yüzden sık sık araştırma yapıyoruz ve ne istediklerini araştırıyoruz. Sanıyorum doğru yoldayız çünkü geçen hafta İstanbul’da, Cevahir Alışveriş Merkezi’nde yeni mağazamızı açtık ve tüketici kasada kuyruk oldu, kapıları kapatıp müşterileri içeriye gruplar halinde almak zorunda kaldık.
BAŞTAN AŞAĞI GİYİM
2012 yazı cıvıl cıvıl ve rengarenk. Koleksiyonda jean kalıpları zenginleştirildi, üst grup jeanlerin tamamlayıcısı olarak konumlandı. Tişört, sweatshirt, gömlek, mont, trençkot, bluz, atlet, eşofman üstü gibi jean sevenlerin kullanabilecekleri tüm üst grup seçenekleri ortaya kondu. Yine, elbise, etek, şort, tulum gibi ürün seçenekleri de spor giyim severler için koleksiyonda yer alıyor. Kemer, fular, şapka, çanta gibi aksesuvarlarla zenginleştirilen koleksiyon çok seçenekli bir yapıyla oluşturuldu. Loft giyen bir tüketici, Loft mağazasına girdiğinde baştan aşağıya ihtiyacı olan her şeyi, seçtiği jean’le tamamlayabilecek.
İyi ki doğdun Lilabella
Lilabella.com bundan tam bir yıl önce Los Angeles ve İstanbul merkezli kurulan bir internet sitesi. Geçmişte New York ve Los Angeles’ta pek çok markanın satın almasında çalışan moda tasarım mezunu Seren Gülen tarafından kurgulanıyor. Seren Gülen adeta Los Angeles’ta yaşayan arkadaşınız gibi alışveriş yapıp siteye koyuyor
Dünyaca ünlü markalardan gelecek vaat eden genç tasarımcılara kadar modanın farklı dinamiklerini oluşturan koleksiyonları üyeleriyle buluşturan lilabella.com, geçen bir yıl süresince üyelerini Tory Burch, Michael Kors, DKNY, Victoria’s Secret gibi pek çok heyecan verici markayla buluşturdu. Özlem Kaya, Özlem Ahıakın, Raisa & Vanessa, Batya Kebudi gibi Türk tasarımcılar; OYE Design, Silk & Cashmere, Gaia & Gino, Hamam gibi markalar da lilabella.com’un müşterilerine sunduğu ürünler arasında.
Sitenin en belirgin farkı, sadece seçilmiş parçalara yer vermesi. Üyeleriyle adeta bir arkadaşlarıymışçasına iletişime giren sitede, onların yorumları doğrultusunda istedikleri kadın, erkek, çocuk marka ve ürünleriyle ev aksesuvarları satılıyor. Ayrıca Los Angeles merkezli eksper alışveriş ekibi dünyanın farklı noktalarından lilabella dostları için ürünler araştırıp onlarla buluşturuyor.
ÜNLÜLERLE MİNİ RÖPORTAJLAR
‘Lilabella Friends’ Picks’ bölümünde lilabella.com’un beğendiği stil sahibi kişilerin, moda editörlerinin, tasarımcıların yaşam tarzlarıyla ilgili cevapları ve ürün seçimleri var. Tuba Ünsal, Gamze Saraçoğlu ve Tülin Şahin gibi lilabella’nın arkadaşlarının kendi el yazılarıyla cevapladığı stillerine yönelik mini röportajlar bulunuyor. Lilabella.com’u blogu Milano’da yaşan o-d-a.blogspot’un yaratıcısı İrem Tanman tarafından hazırlanıyor. Lilabella’nın ana sayfasında yer alan imajların birçoğu Milano’daki genç stilist ve fotoğrafçıların imzasını taşıyor.
Los Angeles’taki arkadaşınız Seren Gülen ise bakın bu geçen bir yılı nasıl değerlendiriyor: “Lilabella açılalı henüz bir yıl oldu. Ancak kısa süre içinde büyük bir ilgi gördü. Moda, dekorasyon ve kozmetik alanında bu kısa süre içinde birçok seçilmiş markayı üyelerimizle buluşturduk. Lilabella’nın gerçekten kendi stiline uygun bir takipçi listesi oluştu. Bu grubun genişleyeceğini biliyoruz. Lilabella yaratıcı markaları ve global vizyonuyla üyeleri için uzun vadede vazgeçilmez olacak. İlk yola çıktığımızda karar verdiğimiz en önemli nokta, üyelerimizle birebir iletişimdi. Hatta geçen yıl sitenin ismi bile daha belli olmadan, ilk toplantımızdaki gündem konumuz açacağımız site ve üyeleri arasında bir arkadaşlık ilişkisi yaratabilmekti. Lilabella.com olarak butik bir site yapılandırmayı amaçladık. Sitemizde üyelerimizden gelen her yorumu, öneriyi dikkate alıyoruz. Örneğin geçtiğimiz günlerde bir üyemizden gelen talep bizi çok mutlu aldı. Kızına mezuniyet giysisi arayan bir üyemiz, mail aracılığıyla istediği giysiyi bir türlü bulamadığını ve bizim ona yardımcı olup olamayacağımızı sordu. Tam olarak ne stilde bir kıyafet aradıklarını öğrendikten sonra önerdiğimiz bir markadan alışverişlerini yaptılar. Üyemizle bu ilişkiyi kurmuş olmak ve onların arayışlarına yardımcı olmak bizi çok mutlu etti.”