Olgun ve şık sporcu R1150 R

Güncelleme Tarihi:

Olgun ve şık sporcu R1150 R
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 05, 2005 00:00

Son zamanlarda özellikle otomobil reklamlarında üstüne basa basa bir ‘otomobil aÅŸkı’ anlatılıyor. Gerçekten, üstüne adam düşmesin diye otomobilini kaçıran insanlar var mıdır bilmiyorum. Ama iÅŸin içine motosiklet girince bu ‘maddeye duyulan aÅŸk’ gerçekten çok daha gerçekçi oluyor.Bir kere motosiklet sizi bir noktadan baÅŸkasına ulaÅŸtırırken size yaÅŸattığı keyifle, yola kattığı anlamla, her gün onu tanımak için bir fırsat daha yaratmasıyla, daha marşına basarken kalbinizi küt küt attırmasıyla insana ruhu olan bir makine kullandığını hissettiriyor. Åžimdi niye bundan bahsediyorum? Çünkü bu hafta hep uzaktan uzaÄŸa birbirimize göz kırptığımız, ama bir türlü karşılaÅŸamadığım BMW R1150 R ile tanıştım.Sevgili vefakár motorumun bakım zamanı gelip, servise gittiÄŸimde simsiyah kıyafetleri içinde pek olgun, pek yakışıklı görünen R1150 R ile göz göze geldik. Daha önceden görmüş olmama raÄŸmen yakından inceleyince sadelik ile şıklığı bu kadar güzel bir formda görünce hayran olmamak mümkün deÄŸil. Kısa bir görüşme sonunda R1150 R’ın test için uygun olduÄŸunu öğrenince yıldırım hızıyla formları doldurup kendimi bu şık motorun yanında buldum. Borusan Ä°stinye’nin sıcak kanlı çalışanları kısaca bana özelliklerini anlattı, ama aklım yerinde deÄŸil ki! MarÅŸa basıp R1200 GS’ten tanıdık o klasik boxer motorun sesinin çaÄŸrısına kulak verip fırlayıverdim yollara. R1150 R klasik çıplak motor tasarımının tüm sadeliÄŸine barındırmasına raÄŸmen yakıt deposunun yanlarındaki yaÄŸ soÄŸutucu kanallar, tek taraftan baÄŸlantılı arka jant, telelever süspansiyon ve özellikle sanat eseri sayılabilecek gösterge paneli sayesinde çok şık, kaslı ve ağırbaÅŸlı görünüyor. Bu sınıftaki motosikletlerden safkan motosiklet keyfi beklenir. OlduÄŸu gibi motor ve tüm aksamı açıkta bırakan tasarım yüzünden rüzgarla aranıza giren hiçbir koruma olmaz. Genellikle sürüşü etkileyen teknolojik unsurlar da pek kullanılmaz. R1150 R tasarım olarak gerçek bir çıplak motor olsa da teknolojiye uygun aksesuar olarak ta en yeni imkánların hepsini kullanıyor. Say say bitmeyecek aksesuarları var. Çıplak motor konseptine aykırı olsa da kocaman bir rüzgarlık bile sonradan eklenmiÅŸti ve bu yaÄŸmurlu çamurlu kış ÅŸartlarında çok iÅŸe yaradı. Çıplak motor özellikle yurt dışında çok popüler bir sınıf. 85 beygirlik gücü çok fazla olmasa da 98 Nm’lik, otomobilleri kıskandıran tork ile vites atmaya üşenir oluyor insan. Åžimdi motorun teknik özelliklerini anlatmaya devam edersem bitmeyecek. En güzeli biz çıkalım yola.Pek yakışıklı R1150 R ile yola çıkar çıkmaz fark ettim ki eÄŸer böyle kaslı ve şık bir motorunuz varsa trafikteki pek çok insan size yol vermek için yarışıyor. Hani sürekli uyarıyorum trafikte kendinize ait bir dokunulmaz bölge oluÅŸturarak gidin diye. Bu motorda özel bir çaba harcamanıza gerek kalmıyor. Herkes, geldiÄŸinizi görünce size hemen yer açıyor. Sıkışık trafikte vızır vızır öten ABS’nin elektronik sesleri hariç gayet uyumlu bir motor R1150 R. Açık yolda ise ‘İşte buralar benden sorulur’ dercesine kendine geliyor. Ä°yi bir konsantrasyon ile oya iÅŸler gibi virajları dönüvermek, virajın çıkışında gaza ufaktan yüklenmek bile kısık gözlerle hınzır bir gülümsemeyi yüzüme yapıştırıverdi. Motor yüksek devir çeviremiyor fakat yüksek tork sayesinde hangi viteste olursa olsun tık demeden hızlanması kendini fazlasıyla affettiriyor. 235 kilogramlık ıslak ağırlığı biraz fazla görünse de öyle hantal, ÅŸiÅŸman bir motor deÄŸil. Yapılı, kaslı sporcu ruhunu her an hissettiriyor. Süspansiyon sisteminde kullanılan telelever ve paralever sistemleri virajlarda deneyimli sürücüleri mutluluk sarhoÅŸu yapacak kadar iyi. Hepsinden daha çok beÄŸendiÄŸim ise yeni nesil servo destekli ABS sistemi. Her ne kadar arı gibi vızıldasa bile sert frenlerde, sürücüsünü üstünden atacakmış gibi asfaltı kazırcasına durduruyor. BMW mühendisleri çıplak motor sınıfında kaliteli, şık, olgun, performanslı ama hırçın olmayan, konforlu, dengeli, saÄŸlam bir makine yapalım demiÅŸler ve bunu pek güzel becermiÅŸler. Kullandığım her an ‘Bir gün böyle bir motosikletim olursa asla satmaya kıyamam’ diye düşündüm. Motosiklet tecrübesi yüksek kullanıcılar için son motor olma potansiyeli bence çok yüksek. Her ÅŸeyi iyi, hoÅŸ ama bu motordan ayrılmak çok zor. Ayrılırken elciklerini okÅŸayıp, ıslak camını sildikten sonra, ‘Bir gün mutlaka benim olacaksın’ diye fısıldadım kulağına. DuymuÅŸ mudur acaba?Ben motorcunun zeki çevik aynı zamanda eÄŸitimlisini severimKış geldi, yaÄŸmur, çamur motosiklet kullanmak zorlaÅŸtı. Tamam, ama yaz aylarındaki kadar çok yol yapamıyor olmamız eÄŸitimleri aksatacağız anlamına gelmiyor tabii ki. Ãœstelik zor ÅŸartlarda motosiklet kullanımında yapılan küçük hataların bile çok pahalıya mal olduÄŸunu düşünürsek tam zamanıdır bile diyebiliriz. Biliyorsunuz ki eÄŸitim almış olmak yetmiyor. Bazı eÄŸitimler tekrarlanmadıkça önemini yitiriyor. Hatta teknik olarak ileri sürücülük hedefleyen sürücüler için kış aylarında eÄŸitim almak öğrenilenleri uygulamak açısından çok daha iyi sonuç verecektir. Yeni yıl ile birlikte Türkiye’de eÄŸitim veren kurum ve kuruluÅŸlar yeni programlarını açıkladılar. GiriÅŸ seviyesinden, ileri seviyelere kadar pek çok seçenekten biri mutlaka size uyacaktır. Üşenmeyip size uygun olanı araÅŸtırmaya baÅŸlamanın vaktidir.EÄŸitim veren kurum ve dernekler:http://www.bmwrideracademy.comhttp://www.emok.orghttp://www.hogtr.comhttp://www.honda.com.tr/motosiklethttp://www.ommriders. com/program.htmhttp://www.motoregitim. comhttp://www.suleymanmemnunmx.comÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!