Güncelleme Tarihi:
“Halkım”, görüşünüzü ortaya koyduğunuz gayet net bir Selda Bağcan albümü olmuş...
- “Halkım”, taş atan çocuklara yazılmış gibi algılandı. Bu da benim hoşuma gitti. “Diyarbakır’da ey halkım çocuklar vuruldular, geleceğin yıldızıydı onlar”... Bu lafları benden başka kimse söyleyemez, sıkar. Benim şarkılarım dünyadaki adaletsizliğe bir isyan. şimdi alemin soytarılarından bir cümle işitemiyoruz. Halbuki mizahın görevidir eleştirmek...
2008’de çıkardığınız “Güvercinleri de Vururlar” albümüne adını veren esere bu çalışmada da yer vermişsiniz...
- Evet... Hrant Dink “Barış güvercinini vurmazlar” diyordu ama onu vurdular. şehrazat da buna istinaden bir şarkı yazdı ve bana “Okur musun?” diye sordu. Okudum. O şarkıya hacmini biraz daha genişleterek “Halkım”da da yer verdik.
Bir de “Tevhid Tabibi” adlı ilahiyi okumuşsunuz. ılahi okumanızın özel bir nedeni var mı?
- Bu yeni bir şey değil. 1997’de de ilahi okumuştum. Kimse bana “yalaka, yandaş, yetmez ama evetçi” demesin bu yüzden. ılahi okuyunca öyle olmazsın. Daha AK Parti’nin AK’ı yokken ben “Erler Demine Destur Alalım” ilahisini söylemiştim. ılahi dinlemeyi seviyorum, bu yüzden her albümümde de okumak isterim.
ZARA’DAN YETENEK FIŞKIRIYOR
“Halkım” albümünün çıkış noktası ne?
- Bu albümün çıkış noktası “Erzincanlı” şarkısıdır. Ben bir şarkı bulunca hemen stüdyoya girerim çünkü... “Erzincanlı”nın muhteşem bir melodisi var ve ben hit olacağım diye bağırıyor.
Kimin eseri?
- Fethi Perilioğlu’nun... Ben Unkapanı’nda bulunduğum için bestekârlarla yüz yüze görüşebiliyorum. Fethi Perilioğlu koridorlarda gezer, bazen yanıma uğrar, bir besteyi işaret eder. Ama ben başka bir şarkıyı seçerim. Bu kez de getirdiği CD’de “Erzincanlı”yı bulup aldım. Bana “Unkapanı, kurt kapanı... Ne işin var orada?” diyorlar ama bestekârlar da oraya gidiyor.
Albümün çıkış noktası “Erzincanlı” ise neden adını “Halkım”dan aldı?
- “Yaa, bu da bir ‘Sivas’ın Yollarına’ dedi, şimdi de sıra ‘Erzincanlı’ya geldi” demesinler diye... Ayrıca “Halkım” gerçekten yakışan bir isim oldu.
Ben “Bir Daha Gül Samsun’dan” eserinin hikayesini de merak ettim...
- Mahzuni şerif’in bestesi bu eser. Daha önce birkaç kişi söyledi ama iddia ediyorum ki en güzel ben okudum. Her zaman mütevazıyımdır ama konu Atatürk olunca başka bir heyecanla söyleniyor eser...
Albümde Zara’yla düet yapmışsınız. Onu seçmenizin özel bir nedeni var mıydı?
- “Can Cana Olunca” için gırtlağı dönen bir halk müziği sanatçısı düşündüm, gençlerden kim var dedim? Zara var tabii ki. Nasıl güzel söylüyor, yetenek fışkırıyor.
MOS DEF’E 50 MİLYON DOLARLIK DAVA AÇTIK
Sizin seslendirdiğiniz “ınce ınce Bir Kar Yağar”ı Mos Def adlı bir müzisyen “Supermagic” adlı şarkısında kullandı. Bunun için dava açacağınız söylenmişti, ne oldu o konu?
- O kişi şarkımı kullanınca Amerika’daki Türkler “Bundan haberiniz var mı?” diye mail yolladı bana. O sayede haberim oldu. 2005 yılında ıngiltere’de “Türkülerimiz 2” adlı bir albümüm yayınlanmıştı. Onlar, böyle bir hakları olmamasına rağmen Amerika’daki bir firmaya satmışlar. şarkı önce Dr. No diye birine verilmiş, sonra da Mos Def’e gitmiş. Paylaşamadılar şarkıyı. Ama Türkiye’dekilerin Amerika’da dava açma hakkı yokmuş, biz de oradan bir avukat bulduk, davayı oradan açtık. Halen devam ediyor.
Ne talep ediyorsunuz?
- 50 milyon dolar. Bir izin alsalardı, bunlar olmazdı... Bu arada altyapısı rock olan “Kaldı Kaldı” diye bir şarkım var, o da New York’ta diskolarda çalıyormuş. O şarkı için hapse girdim, şimdi diskolarda çalıyor. Komik...
TEOMAN’A “ŞARKIYI ALMAYIN” DEMİŞTİM
Aynı şarkıyı Teoman da yeni albümü “Aşk ve Gurur”daki “Tek Başına Dans” şarkının giriş müziği olarak kullandı. Sanırım bunun izni alınmıştır?
- Biz izin vermedik aslında. “şarkıyı almayın” dedik ama aldılar.
Neden izin vermediniz?
- Amerika’daki dava sürecini etkilemesin diye... Bir de şarkı oraya hiç yakışmamış, dam üstünde saksağan vur beline kazmayı olmuş! Bence Teoman’ın buna ihtiyacı yoktu ama gönül bu, istemiş yapmış. Bize telefon açtılar, “Hayır, vermiyoruz” halbuki.
ULUSAL OLMADAN ULUSLARARASI OLUNAMAZ
Siz uluslararası platformda birçok başarı kazandınız ve sizi öven birçok makale yayınlandı... Yurtdışına açılmak isteyen genç şarkıcılara ne öğüt vermek istersiniz?
- Öğüt demeyelim de, ben her zaman şunu söylüyorum: Ulusal olmadan uluslararası olunamaz. Selda Bağcan’ın başarısı buradan geliyor, kendi ülkemin müziğini yaptığım için...