Nasıl bir tekne alsak derken kendi markalarını yarattılar

Güncelleme Tarihi:

Nasıl bir tekne alsak derken kendi markalarını yarattılar
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2010 00:00

Endüstriyel tasarımcı iki arkadaş Serhan Güzelderen ve Erkan Şahin, yelkenli teknelerle haşır neşir olunca önce tekne almaya sonra da kendi teknelerini kendileri tasarlamaya karar verdiler. 2007’den beri üzerinde çalıştıkları yedi buçuk metrelik ilk motoryatları OVO artık denizde. Boyutu yüzünden balıkçı tekneleriyle karşılaştırılan tekne aslında fazlasıyla performans ve konfor sahibi

Erkan Şahin ve Serhan Güzelderen 2005’te Beko’nun endüstriyel tasarım bölümünde çalışırken yakın arkadaş oldu. Daha sonra kendi firmaları Design Vena’yı kurdular. Ambalaj ve ürün paketi tasarımları yapan ikili yakın zamanda hayallerini büyüttü ve bir tekne tasarlamaya karar verdi. “Aslında aklımızda tekne fikri ilk başta yoktu. Yelken yapmaya 2006-2007’de birlikte başladık ve sonrasında bir tekne almak istedik. Nasıl bir tekne alacağımıza karar veremeyince de kendi teknemizi yaptık” diyorlar.

ANKETTEN CONFORT ÇIKTI

Çalışmalar 2007’de başladı. Akıllarındaki küçük fakat kolay kullanımlı ve konforlu tekneyi tasarlarken yanlarında birçok danışman ve gemi inşa mühendisleri vardı. Tüketici anketlerinin yapıldığı süreçte danışmanlarla sürekli fikir alışverişinde bulunuldu. 2009’da ilk modeli oluşturmaya başlayan ekip bu yıl ilk, gerçek teknelerini üretti.
Serhan Güzelderen (36) ve Erkan Şahin (36) farklı kültür, yaş ve gelir dağılımlarını göz önünde bulundurarak 100 kişiye, bir tekne için görüşlerini sordu. Üretilecek OVO 720 modeli için ilk başta iki seçenek vardı: Comfort ve Sport. Yaptıkları ankette gençler Sport versiyonu, teknenin hedef kitlesi olan olgun yaş grubu ise Comfort’u seçti. Konforun, hızı ve performansı geçtiği bu sonuçlardan sonra teknenin comfort versiyonu için çalışılmaya başlandı.
“Tasarımın detaylarına inerken son tüketicinin isteklerini karşılamak istedik daha sonra ise üretime geçmeye karar verdik. 3D tasarım çalışmalarına bu dönemde başladık” diyen Serhan Güzelderen tüm tasarım sürecinde danışmanlar ve gemi mühendisleriyle çalıştıklarını da ekliyor. 3 boyutlu tasarım maliyetleri artırsa da ekip, kaliteli ve yüzde yüz yerli bir tekne üretmek istiyordu.

“İlk gerçek tekne 2010 başında bitirildi ve Avrasya Boat Show’a son anda yetiştirdik. Tekneyi görmeye gelenler beğenip bize onun hakkında fikir vermeye başladı” diyen Serhan Güzelderen yurtdışıyla özellikle de Yunanistan’dan görüşmelerin yapıldığını ve dış talebin yurtiçine göre daha fazla olduğunu da söylüyor. Güzelderen ve Şahin ikilisi, yaptıkları tasarımdan sonra 16 metrelik bir yelkenli tasarımı için de teklif aldı.

BİR DEPO YAKITLA BOZCAADA

OVO 720 C’nin tavanı lüks araçlarda kullanılan alkantrayla kaplanmış. Sıralı led aydınlatmalarla içi ferah bir aydınlığa sahip teknenin güvertesinin kıçına bakan tarafında kafaları oynayan power led ışıklar kullanılmış.
Altı kişinin, havuzlukta rahatça yemek yiyebildiği bir masa var. Portatif olan bu masa, istenirse güneşlenmek için oturma grubuyla aynı döşemeye sahip bir parçayla yer değiştirilebiliyor.
Dışı naylon kaplı sünger üstüne nemden ve sudan etkilenmeyen outdoor deri kullanılan döşemelerse turuncu renkli.
75 beygirlik Yanmar motor, dizel olduğundan yakıt tüketimi gayet ekonomik. 200 litre yakıt alan deposu sayesinde ortalama 16-17 deniz mili hızla, tek depoyla İstanbul’dan Bozcaada’ya gidilebiliyor. Hem de 10 saat kesintisiz olarak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!