Nacaroğlu tüccar oldu

Güncelleme Tarihi:

Nacaroğlu tüccar oldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2008 00:00

Otomotiv sektöründeki kariyerine 1981 yılında Amerika’da Cummins Motor’da başlayan ve Türkiye’de sırasıyla Temsa, ve Nissan’daki başarılı görevlerinden sonra Ford’da 28 ülkenin bağlı olduğu bayilerden sorumlu genel müdürlük görevine getirilen Nacaroğlu, Eylül 2005’te ise Bayraktar Holding ile tekrar Türkiye’ye geri dönüş yapmıştı.

Citroen, Subaru ve Yokohoma’nın Türkiye temsilciliğinin yanısıra Ege Endüstri ve Ege Fren gibi yan sanayi şirketlerini bünyesinde bulunduran Bayraktar Grubu, Otomotiv Grubu’nun direksiyonunu Nacaroğlu’na teslim etmişti. 2.5 yıla yakın bu görevi başarıyla sürdüren Nacaroğlu, mart ayı başında süpriz bir şekilde 27 yıllık profesyonel yaşamına son vererek, ticarete atılma kararı aldı.

2 MİLYON DOLAR YATIRACAK

Nacaroğlu, şimdi Adana’da 1991 yılında kurduğu ve bugün Nissan ve Subaru’nun yetkili satılıcığını yapan Okar Otomotiv’i yeni alanlara sokarak büyütmek istiyor. Kendisi bundan böyle ’tüccar’ olarak adlandıran Nacaroğlu yeni işi hakkında şunları söylüyor: "Mersin, İskenderun, Antep bandında önümüzdeki 5 yıl içerisinde beklenen gelişmeleri de göz önüne aldığımda iki yeni marka oluşturacağım. İkinci el konusunda ikincielotomobil.com ve birden fazla markaya mekanik, kaporta/boya hizmeti verecek olan otodoktor.com markalarını hayata geçireceğim. 3 yıl içinde bu markaları geliştirip, İstanbul’da da benzer tesisler kurmak istiyorum. Adana’da Okar Otomotiv’i ait büyük bir alanım var. Bu alan üzerinde şu an boş duran bir binam var. Şimdi buraya 750 bin YTL’lik bir yatırımla bu iki yeni markayı taşıyorum. Bu yatırımın dışında özsermayemden şirkete 1.5 milyon YTL kaynak koyuyorum. Çünkü ikinci el alım satımı için yatırım yapmak gerekiyor" dedi.

Ticarete atılsa da kısa zamanda profesyonel yaşama geri döneceğine inandığım Nacaroğlu’na bu yeni macerasında başarılar diliyorum. Nacaroğlu, Bayraktar’dan ayrılmasının sebebi hakkında hiç bir açıklama yapmamasına rağmen, Şahsuvaroğlu yetkilileriyle görüştükten sonra bu kararı vermesinde biraz Ssangyong’unda payı olduğunu düşünüyorum. Çünkü Nacaroğlu, Bayraktar’a grubun otomotiv işlerini büyütmek için gelmişti. Ancak 2.5 yılda mevcut markalar dışında bünyelerine yeni bir marka katamadılar. Özellikle Ssangyong’u çok isteyen Nacaroğlu’nun bu markayı alamamasın altındaki gerçekleri merak ediyorum.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!