Müzikal zamanı

Güncelleme Tarihi:

Müzikal zamanı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 25, 2007 00:00

18 Ekim'de Tiyatro Kedi'de seyircisiyle buluşacak olan "Müzikaldeki Hayalet" adlı müzikalin başrol oyuncuları Demet Tuncer ve Atılgan Gümüş, Kelebek'e konuştu.

Haberin Devamı

Müzikal zamanı
İkili, Jack Sharkey ve Dave Raiser'in yazdıkları "The Pinchpenny Phantom of the Opera"dan İpek Kadılar Altıner'in uyarladığı müzikalde, seyircinin dans ve müziğe doyacağını söylüyor.

Ünlenmiş parçalar ve Cenk Taşkan'ın bestelediği özgün şarkılardan oluşan müzikale Önder Bali yönetiminde 7 kişiden oluşan Orkestra Kedi eşlik edecek. Hakan Altıner'in yönettiği müzikalin, Dekor Tasarımını Barış Dinçel, Kostüm Tasarımını Sema Gücer, Işık Tasarımını ise Teoman Kumbaracıbaşı üstleniyor.

Seyirci müziğe ve dansa  doyacak

18 Ekim’de Tiyatro Kedi’de seyircisiyle buluşacak olan "Müzikaldeki Hayalet" adlı müzikalin başrol oyuncuları Demet Tuncer ve Atılgan Gümüş, Kelebek’e konuştu. İkili, "The Pinchpenny Phantom of the Opera"dan uyarlanan müzikalde, seyircilerin dans ve müziğe doyacaklarını söylüyor.

Haberin Devamı

n "Müzikaldeki Hayalet", "Operadaki Hayalet"in komedi versiyonu sanırım...

- Atılgan Gümüş: İpek Altıner Kadılar, müzikalin adaptasyonunu yaptı. Müzikalde hem Cenk Taşkan’ın 10 parçası var hem de hepimizin yakından bildiği 10 müzikalden alınmış şarkı var. Oyuncu olarak çok iyi dans etmemiz gereken bir müzikal çıktı ortaya. Deniz Türkali, 300 yaşında şuursuz bir hayaleti canlandırarak müzikale renk katıyor. Gelen bütün divaları kaçırıyor, başrolde oynamak istiyor ama onu seyirciden başka kimse görmüyor. "Müzikaldeki Hayalet", "The Phantom Of the Opera" (Operadaki Hayalet) ile dalga geçmiyor. Bu hayalet motifinin bu tip müzikallerin içine yerleştirilmesiyle dalga geçiyor aslında.

n Biraz müzikaldeki şarkılardan konuşalım...

- A. Gümüş: "Operadaki Hayalet", "Chicago", "Dream Girls", "Fame, Flash Dance" gibi ünlü eserlerden şarkıların yer alacağı müzikalde özgün parçalar da olacak.

n Rolleriniz nedir?

- A. Gümüş: Demet bahseder şimdi gerçi ama bence en önemli rol onun. Çok zor bir rolün altına girdi.

- D. Tuncer: Ama bu müzikaldeki binanın temeli sensin (gülüyor)

Haberin Devamı

- A. Gümüş: Eserimizde birçok gönderme yapılıyor. Günümüz koşullarında tarihi yapıların nelere dönüştürüldüğü de hicvediliyor. Opera binası tiyatro binası olmuş ama tiyatronun tiyatro yapacak durumu olmadığı için konser veriliyor. Çünkü insanlar hafif şeyleri tercih ediyor ve işletmecinin de hayali para kazanmak. İşte ben o tiyatro binasının patronunu oynuyorum ve her gece bir diva buluyorum sahneye çıkartacak.

- D. Tuncer: Hayaletimiz her akşam bir divayı kaçırdığı için yenisi bulunmak zorunda. Beş tane divamız var ve ben o beş ayrı kadın karakteri oynuyorum.

n Mesela hangi beş kadın diva karakteri bunlar?

- D. Tuncer: Bunları anlatmak şu anda olmaz ama mesela müzikal, rock, jazz, pop ve bir de her role bürünen bir kadın.

Haberin Devamı

n Geçen sene "Casablanca"da Humprey Bogart’ı canlandırdınız. Åžimdi ise çok farklı bir karakterle karşımızdasınız...Â

- A. Gümüş: Oyunculuk böyle bir şizofreni işte, başka türlü olmaz. Yoksa bir rol yapışır kalır üzerine, herkes seni ’ağır ağabey’ diye anar. Birçok arkadaşımız rollerinin etkisinde kalıyor. Bu yüzden birçok oyuncu henüz kariyerinin başında tıkanıp kalıyor, nice yetenek harcanıp gidiyor.

n "Casablanca"da Sibel Bilgiç, Yeşim Salkım gibi şarkıcılarla oynadınız. Şimdiyse karşında şarkıcı değil müzikal eğitimi almış donanımlı bir oyuncu olan Demet Tuncer var.

- A. Gümüş: Demet’le oynamak gerçekten büyük bir zevk, kalitesini her sahnede konuşturdu...

Haberin Devamı

- D. Tuncer: Müzikalde oynamak için çok iyi bir sese ve dans yeteneğine sahip olmak gerekiyor. Tiyatro içinde aile gibi olursun ama her zaman bir hiyerarşi ve saygı hep vardır. Yani tiyatro assolistleri kaldırmaz.

- A. Gümüş: "Casablanca" dramatik bir oyundu. Sesi olan kadın oyuncu bulmakta gerçekten zorluk çektik. Ne kadar uğraştık bilemezsiniz. Önce Sibel Bilgiç’le başlandı. O hiç bir iddiası olmamasına rağmen tam 100 oyun oynadı bizimle. Daha sonra Yeşim (Salkım) geldi, onun başka bir enerjisi vardı. Buradan her ikisine de teşekkürlerimi sunarım.

n Şarkıcıların müzikalde oynaması mümkün sanırım...

- A. Gümüş: Hayır, hiç dans edemeyen bir şarkıcının Demet’in oynadığı bu beş kadın karakterini ayrı ayrı oynaması mümkün değil. Olamaz! Çok iyi dans etmesi, çok iyi şarkı söylemesi ve çok iyi oyuncu olması lazım! Popçu ya da oyuncu diye ayırt etmiyorum ama ancak bu üç özelliğe sahip olan biri Demet’in rolünü üstlenebilir.

Haberin Devamı

Queen’in We Will Rock You oyununu reddettim

n Demet Hanım sizin yurtdışında bir projeyi, "Müzikaldeki Hayalet" için reddettiğinizi doğru mu?

- D. Tuncer: Evet bir müzikal projesiydi. İngiltere’de Queen’in parçalarının olduğu "We Will Rock You" müzikaliydi. Bir yıl kontrat yapmak istediler ben de Türkiye’den bir yıl uzak kalmak istemediğim için bu projeyi kabul etmedim. Çünkü burada ekstralarım ve sahne şovlarım çoğalmıştı. Türkiye’de Demet Tuncer ismimi tamamen oturtmadan yurtdışına açılmak istemiyorum.

n Atılgan Bey, "Benden Baba Olmaz" dizisi nasıl gidiyor?

- A. Gümüş: Çok şükür iyi gidiyor. Çok çalışıyoruz, bazen günde 16 saat çalıştığımız oluyor. Kötü bir iş olmuş olsa kesin bırakırdım. Bazıları gemisini kurtaran kaptanı oynar ama ben öyle bir adam değilim. Benim için önemli olan ekip ruhu ve uyumlu çalışmak. "Benden Baba Olmaz"da bu uyumu yakaladığımızı düşünüyorum.

Bu hayalet baÅŸa bela

Ünlenmiş parçalar ve Cenk Taşkan’ın bestelediği özgün şarkılardan oluşan müzikale Önder Bali yönetiminde 7 kişiden oluşan Orkestra Kedi eşlik ediyor. Müzikalin yönetmenliğini ise Hakan Altıner üstleniyor. Müzikalin konusu şöyle: New York’ta eski bir opera binasından dönüştürülmüş dar bütçeli bir tiyatro... Hayalleri büyük ama bütçesi çok küçük üç genç tiyatrocu tiyatro yapacak parayı toparlamak için bir süreliğine tiyatroda konserler düzenliyorlar. Üçü de müzikal tiyatro bölümünden mezun Tenor Gaston, Soprano Pristine ve Bariton Bubby  konserlerde dans edip şarkı söyleyerek tüm hünerlerini gösterseler de ünlü bir kadın solist olmadan yeterli bileti satamıyorlar. Beş ayrı ünlü solistin yarattığı karmaşayla başa çıkmaya çalışan tiyatrocuların en büyük sıkıntısı ise konuk solistleri kaçırmaktan keyif alan Hayalet.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!