Güncelleme Tarihi:
EMINEM
THE MARSHALL MATHERS LP 2
Aftermath / Shady / Interscope
Universal / Avrupa Müzik
‘90’ların sonu ile 2000’lerin başında ilk büyük patlamasını yapan ve o gün bugündür beyaz rap’in tartışmasız bir numarası olan Marshall Bruce Mathers III, yani herkesin onu bildiği adıyla Eminem, bugün sadece yeni albüm yapmaya devam etmekle kalmıyor, aynı zamanda günümüzün hızlı tüketim normları içerisinde hızlıca çiğneyip tükürdüğü sayısız ‘fenomen’e rağmen hâlâ işinin en iyilerinden, en büyüklerinden, en popülerlerinden biri olmayı sürdürüyor. Şimdi de 1999’da çıkan ve onu milyonlarla tanıştıran efsane albümü ‘The Slim Shady LP’nin devamı niteliğinde kaydettiği ve bu bağlamda bir ‘köklere dönüş’ konsepti taşıyan albümüyle karşımızda. Efsanevi prodüktörlerden Rick Rubin’in Eminem’le çalıştığı ilk albüm olan ‘The Marshall Mathers LP 2’, Rihanna dışında devasa bir konuk içermemesiyle, Em’in hâlâ müthiş hızlara çıkabildiğini kanıtlamasıyla ve tabii yine çıktığı yılın en iyi albümlerinden biri olmasıyla dikkat çekiyor. Rap sevenlerin yeni baş ucu albümü budur.
LADY GAGA
ARTPOP
KonLive/Streamline/Interscope/Universal/Avrupa Müzik
Bugün artık popun en büyüğü olabilmek ve dahası, o konumda kalabilmek için sınırlar hiç olmadığı kadar genişlemiş durumda. Artık işin müzikal tarafı hiçbir şekilde kariyerinizin seviyesini belirlemek için yeterli değil, bir yandan görsel olarak da uçlarda olmayana ana akım pop müzik dünyasında pek ekmek yok gibi... Lady Gaga ise bu kuralı en başından beri çok iyi bildiği için, kartlarını ona göre oynuyor. ‘ARTPOP’ onun henüz üçüncü stüdyo albümü olmasına rağmen sanki Gaga 15 yıldır hayatımızdaymış gibi bir algı var. Bu algının oluşmasını sağlayan da bizzat kendisi. Çünkü her daim gündemde olmak için çabalıyor. ‘ARTPOP’ta bu işi sanat tarihinden faydalanarak yapma gayretine girmiş ve fakat bu ‘ağır yük’ün altında ezilmemiş. Kapak görselinin tasarımından, tek tek tüm şarkılarına kadar albüm komple bir ‘modern pop müzik sanatı’ paketi gibi. Yine müthiş nakaratlar, yine şahane dans beat’leri var. Pop kalıpları için yenilikçi, devrimsel bir duruş yok ama albüm iyi mi, iyi. Ben tamamım.
AVRIL LAVIGNE
AVRIL LAVIGNE
Epic / Sony Music
Avril Lavigne yeni albüm yapınca hayranları, o çok sevdikleri ‘hem romantik hem serseri sokak kızı’nın rengârenk, ‘punk’ımsı’ dünyasına ait yeni şarkıları merak ederken ben her seferinde Avril’in o karakteristik imajını (buna şarkılarının tarzları da dâhil) terk edip etmediğini merak ediyorum. Ve evet, Avril o imajının dışına çıkmıyor ama yavaş yavaş, ufak tefek farklılıklarla da yenileniyor. Bu albüm, onun beşinci stüdyo albümü ve Avril’in bu albüme kendi adını vermesi, ‘Asıl Avril, bu albümdeki Avril’dir.’ mesajı içeriyor. O açıdan bakarsak ben ‘Rock n Roll’, ‘Here’s to Never Growing Up’ gibi hitleri seslendiren; ‘Hush Hush’ta, ‘Falling Fast’te ya da eşi Chad Kroeger’la düet yaptığı ‘Let Me Go’da dalıp uzaklara gitmemizi sağlayan Avril’i seviyorum ama ‘Hello Kitty’ adlı skandal şarkıyı seslendiren Avril’i ne yapacağız? Sanırım onu böyle kabul edeceğiz; biraz pop, biraz rock (albümdeki Marilyn Manson düetine dikkat!), biraz balad, biraz punk... Vasat üstü bir pop-rock ikonu, şaşırtmayan sanat...