’Mutlu şişman’ markası perakendeye asılacak

Güncelleme Tarihi:

’Mutlu şişman’ markası perakendeye asılacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2007 00:00

Mutlu şişmanların markası olarak bilinen Sumak XL Fashion, 55 yıllık birikimini perakendeciliğe taşıyor.

Sumak XL Fashion Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, geç kaldıkları perakendeciliği denemek için öncelikle 3-4 mağaza açacaklarını, bir iki yıl içinde de 25-30 mağaza hedeflediklerini söyledi.

KİLOLU hanımların 55 yıllık markası Sumak XL Fashion, perakendeciliğe soyunuyor. Sumak XL Fashion Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Tatlısumak perakendeciliğe geç kaldıklarını belirterek, "2001’de başlamalıydık ama yine de çok geç kaldık sayılmaz" dedi. Öncelikle İstanbul’da 3-4 mağaza açarak işi denemek ve öğrenmek istediklerini anlatan Tatlısumak, "Türkiye’de 110 notktada satılıyoruz. Bir iki yıl içinde 25-30 mağaza hedefine ulaşacağız. Ağırlıklı olarak alışveriş merkezlerinde yer almayı düşünüyoruz. Perakendeye hazırız. Geniş bir koleksiyonumuz var. Alışveriş merkezlerinde büyük beden marka eksiği var. Biz bunu kapatmaya adayız" diye konuştu.

MARKA BİLİNİRLİĞİ: 44-58 arasında büyük beden çalıştıklarını, abiyeden şık trikolara, günlük rahat giyimden blucinlere kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olduklarını anlatan Tatlısumak, perakende işi geliştikçe toptan işlerinin de büyüyeceğini söyledi. Tatlısumak, "Perakendede güçlenince pazarı daha iyi ölçeceğiz. Tüketici geri bildirimini daha çabuk alıp, hızlı davranacağız. Perakendede ne kadar çok noktada olursak, marka bilinirliğide o kadar artar" dedi.

MUTLU ŞİŞMANLAR: Hep büyük beden markası olduklarını, bu alandaki boşluğu doldurmak için babasının yola çıktığını bildiren Tatlısumak, şöyle konuştu: "Hedef kitlemiz 25-50 yaş aralığında ortanın üstünde gelir sahibi olanlar. Niş bir pazara yönelik çalışıyoruz. Sonuç sağlıksızsa insanların şişmanlaması kötü tabii ancak benim gördüğüm mutsuz şişman yok. Hepsi çok mutlu, kendiyle barışık, özgüveni yüksek. Bir kilo fazlası olan mutsuz ama çok fazla kilosu olan dert etmiyor. Bizim hedef kitlemiz de bu zayıflama derdi olmayanlar. 1982’ye kadar ne üretirseniz satardı. Bir iki model, farklı renk ve desenlerle çalışılırdı. Şimdi bir sezonda 200 farklı model hazırlıyoruz."

MODAYLA BULUŞTURUYORUZ: Büyük bedenlerin zevkli ürünler bulmakta zorlandıklarına dikkat çeken Tatlısumak, "Büyük bedenlere yönelik yapılmayanı yapmaya çalışıyoruz. Modanın renklerini, trendlerini büyük bedenlere uyguluyoruz. Onları modayla buluşturuyoruz. Şişmanların kendilerini iyi hissetmelerine katkı sağlamaya çalışıyoruz" dedi.

2001’DE ÜRETİM DURDU: Büyük beden kimsenin olmadığı ailenin ikinci kuşak temsilcisi Ali Rıza Tatlısumak, 2001’e kadar üretimi kendilerinin yaptığını, Çağlayan’daki tesiste üretimin yüzde 40’ını kendilerinin kalanını dışarıda yaptırdıklarını hatırlattı. Tatlısumak, şu anda modelleri geliştirip, kesimi yaptıklarını ancak dikim işini tamamen dışarıda yaptırdıklarını söyledi.

Bizim kilolular 10 yıldır cesur

YURTDIŞINDA kiloluların daha cesur giyindiğini, uzun yıllar ihraç ettikleri ürünleri iç piyasada satmadıklarını belirten Ali Rıza Tatlısumak, şöyle konuştu: "Son 10 yıldır bizim kilolularımıza da cesaret geldi. Daha cesur giyiyorlar. Yurtdışında beyaz pantolon satışları yüksek fakat Türkiye’de tercih edilmiyor. Bu yaz en çok kapri pantolon, bluz ve blucinler sattık. Şişmanlar siyah giyer diye bilinir. En çok siyah satıyoruz ama kırmızı, fuşya satışlarımız da çok yüksek. Moda renklere ilgi çok."

İnce bel artık tarihe karışıyor

ALİ Rıza Tatlusumak’a göre pantolan ve etek belleri giderek kalınlaşıyor ve ince bel tarihe karışıyor. Gövdelerin daha düz inmeye, bel oyuğunun azalmaya başladığına dikkat çeken Tatlısumak, "Bellerin kalınlaşması kalıpları etkiliyor. İlköğretim çağında rejime başlayanları görüyoruz. Tabii bütün bunlar beslenme düzeninin değişmesiyle alakalı. Çocuklar bile kalınlaştı. Rahatlık ve refah tüketimi artırıyor. Herkes şişmanlıyor. Diyet ürünleri ve spor büyük harcama kalemlerimiz arasında" dedi.

Ruslar karından, Türkler kalçadan şişmanlıyor

ÜRETİMİNİN yüzde 30’unu 14 ülkeye ihraç eden Sumak XL Fashion, yarısı ihracat olmak üzere 3 milyon dolar ciro yapıyor. En çok ihracatı Rusya ve Ukrayna’ya yaptıklarını kaydeden Ali Rıza Tatlısumak "Bu pazarlar Türkiye’ye çok benziyor. Belli bir yaştan sonra kilo alıyorlar. Ancak o ülkelerde kilo ile karınlar kalınlaşıyor. Onlar karın bölgesinden kilo alıyor. Biz de ise malum kilolar kalçalardan alınıyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!