Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2002 00:00
Her şey bir bahar günü avare avare dolaşırken kendimizi Paşabahçe önünde bulmamızla başladı. Vitrinde gördüğümüz bahar desenli porselenler, çiçekli bardaklar, kırmızı, yeşil, pembe camlar bizi hipnotize etti. İçeri girince iyice şaşırdık çünkü Paşabahçe'ye bir haller olmuştu. Ürün çeşitliliği insanın gözünü okşuyor, içini açıyor, gönlünü çeliyordu. Paşabahçe, yeni eve çıkanlar, yalnız yaşayanlar, ruhu gençler, anne evlerinin kasvetli havasından sıkılanlar için bir cennet haline gelmiş, hafiflemiş, yepyeni ve ferah bir çizgiye kavuşmuştu. Her yanından enerji fışkıran Paşabahçe'nin artık daha dinamik, modern, sade, neşeli, esnek, estetik ve özgür bir stili var. Paşabahçe'deki değişimin arkasındaki isimler Gülsüm Azeri ve Faruk E. Emcioğlu bu kabuk değiştirmenin hikayesini anlattı. SLOGAN: HAYAT GÜZELDİRPaşabahçe ürünlerinin insana pozitif enerji, mutluluk ve keyif vermesi gerekiyor. Hayat Güzeldir'i cesurca ve iddialı bir şekilde söylüyoruz. Artık sadece kendi ürettiğimiz cam eşyaları satmak istemiyoruz. Belli bir çizgide ihtisas mağazacılığına döndük, bu yeni çizgi bunun ürünü. Paşabahçe'nin yeni ya da yeniden dizayn edilmiş mağazalarına girince öyle beş dakikada çıkamıyorsunuz, keyifle zevkle, ürünleri tek tek seçerek, üstündeki etiketlerinden ürünün öyküsünü okuyarak vakit geçiriyorsunuz. Butik kısmında tek tek sergilenen ürünlerin hepsi birbirinden değerli. Mağaza tasarımına çok önem veriyoruz. Müşterinin zamanını almak için tasarlıyoruz mağazaları. İKİ AYRI ÇİZGİ BİRARADAMağazalarımızı iki ayrı konsept etrafında oluşturuyoruz. İlk konsept ‘‘Yaşam’’, diğeri ‘‘Butik’’. Mekanların büyüklüğü elverirse bu iki farklı çizgi aynı mağazada birlikte sergilenebiliyor. Yaşam mağazaları ağırlıklı olarak çağdaş tasarımlarıyla çağdaş evin fonksiyonel ihtiyaçlarına cevap veriyor. Genç, sade ve sık sık değişen bir zevke sesleniyor bu çizgi. Dünyadaki trendleri sıkı sıkı takip ediyor ve birbiriyle bağlantı kuruyor. Butik konseptiyse Paşabahçe mağazalarında zaman içinde oluşmuş klasik ve geleneksel Türk cam kültürünü yansıtan çizgi. Daha çok koleksiyonculara ve cam meraklılarına yönelik. Mağazalarımızda
yemek kitaplarından metal ve ahÅŸap mutfak ürünlerine kadar uzanan bir ürün çeÅŸitliliÄŸi var.KADROLARIMIZI GENÇLEÅžTÄ°RDÄ°KMaÄŸazaların dokusu, kokusu, servis yapan insanların nezaketi, giydikleri jean önlükler, dekorasyonunda cam ve ahÅŸabın birlikte kullanılması, aydınlık bir görünüm... Bunların hepsinin üzerinde uzun uzun düşünüldü. PaÅŸabahçe'nin yeni çizgisinin oluÅŸumu çok üst düzeyde ele alınan topyekûn bir ekip iÅŸi. Åžirket içindeki kadrolarda deÄŸiÅŸiklik yapıldı, proje günlerce oturulup konuÅŸuldu, tartışıldı, detaylandırıldı, maliyetleri hesaplandı, ürün seçiminin nasıl olacağını, nasıl fiyatlandırılacağını uzun uzun konuÅŸtuk. Özellikle ürün seçen ürün müdürleri olabildiÄŸince gençleÅŸtirildi. MÄ°X-MATCH UYGULAMASIGençler bir ürün alıp 20 yıl kullanmadan saklamak istemiyor, o ürünün modası geçince bir baÅŸka zevkin peÅŸine düşüyor, eksik tamamlamak gibi bir telaÅŸ içine girmiyor. Bizim yeni çizgimizde mix-match dediÄŸimiz bir uygulama var, biz belirli ürünler sunuyoruz, siz onları canınızın istediÄŸi tarzda kombin yapıyorsunuz. Ãœrün gamını yılda üç kere deÄŸiÅŸtirmeyi hedefliyoruz. Yani bir ÅŸeyi beÄŸendiyseniz elinizi çabuk tutmanız gerekiyor, o ürünü bir ay sonra bulamayabilirsiniz. Ama bu butik bölümü için geçerli deÄŸil, orada talebe göre üretim bile yapılıyor. EVLÄ°LÄ°K LÄ°STELERÄ° SIRADABütün altyapımızı yukarıdan aÅŸağıya doÄŸru yeniden dizayn ettik. MaÄŸazaların kasalarındaki alışveriÅŸ tarzını bile güncelledik. Kasadaki eleman sayısını artırdık, paket ve kasa aynı yerde artık. Elektronik ortamda verebileceÄŸiniz evlilik listeleri düşündüğümüz bir baÅŸka yenilik. Önemli maÄŸazalarımızda bir tür danışmanlık hizmeti alabileceksiniz. Evlere teslim edilecek mallar arkada bıraktığımız bu bölümde tutulacak. Bir tür interaktif maÄŸazacılığa geçebilmek için hizmet bölgeleri olarak düşündük buraları.UÇUK TASARIMLAR TEHLÄ°KELÄ°Daha avangard daha uçuk tasarımlara yönelmeyi biraz tehlikeli buluyoruz. ÖrneÄŸin Alessi'nin limon sıkacağı ürünü fonksiyonundan çok tasarımcısının kimliÄŸi ve o ürünü kullanmanın getirdiÄŸi cazibeyle alınıp satılıyor. Oysa bizim maÄŸazacılık anlayışımız fonksiyonu estetikle birleÅŸtiriyor ve bu nedenle herhangi bir marka taşımıyor. Biz de iÅŸin kolayına yönelip marka ve tasarımcı adıyla ilerlemeyi düşünebilirdik ama çok sayıda ürünle belli bir fiyat seviyesinde götürmek zorundayız. Bizim maÄŸazalarımızdaki marka PaÅŸabahçe. Ama bizim için üretim yapan atölyelerin ürünlerinin kalitesine de kefiliz.YENÄ° ÇİZGÄ°YE UZAKDOÄžU DESTEĞİPaÅŸabahçe A.Åž. hem çok büyük bir zücaciye üretici ÅŸirketi (dünyada üçüncü büyük) hem de bir maÄŸazacılık kurumu. Sık sık yurtdışındaki zücaciye, tekstil ve ev dekorasyonu fuarlarına katılıyoruz. Yerli üretimin yetmediÄŸi noktada ithalat baÅŸlıyor. Ä°thalat Almanya, Ä°spanya, Portekiz, Ä°talya ve ağırlıklı olarak UzakdoÄŸu'dan yapılıyor ama UzakdoÄŸu ucuzluk, tasarım ve kalite bakımından Avrupa'ya fark atıyor. MaÄŸazalarda ÅŸu anda yirmi beÅŸ bini aÅŸkın ürün var. Türkiye'de de çok sayıda atölye ve fabrika PaÅŸabahçe için üretim yapıyor. Türkiye'de tekstilden boyama sektörüne kadar yaklaşık elli kadar firma PaÅŸabahçe için çalışıyor. Ãœrünlerin her birinin bir hikayesi var, el imalatı ürünlerin çoÄŸu Denizli'de üretiliyor. TÃœKETÄ°CÄ°MÄ°Z GELENEKSEL DEĞİLTüketicilerin beÄŸenilerini deÄŸiÅŸtirmekten çok onları yeni trendlere ve zevklere yaklaÅŸtırmak, sunumlarımızla bir tür kılavuzluk yapmak istiyoruz. Ama bizce Türk tüketicisinin beÄŸeni düzeyi fevkalade olgun. Bu tüketici sanıldığı kadar geleneksel deÄŸil. YoÄŸun bir genç nüfusu var ve bu insanlar deÄŸiÅŸime çok açık, kendilerine ve evlerine çok önem veriyorlar. Günlük yaÅŸam eÅŸyalarında yenilik takip ediliyor. Zaten güçlü bir marka olan PaÅŸabahçe bu yenileÅŸme sürecinde büyük övgüler aldı ve yeni maÄŸazalar kendi çapında gayet iyi para kazanan bir iÅŸ haline geldi. Özellikle yurtdışına çok gidip gelen müşteriler maÄŸazaların yurtdışındaki benzerlerinden daha iyi olduÄŸunu söylüyor. PAÅžABAHÇE'NÄ°N KABUÄžUNU DEĞİŞTÄ°RENLERÅžiÅŸecam Cam Ev EÅŸyası Grup BaÅŸkanı Gülsüm Azeri: BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Kimya MühendisliÄŸi mezunu. Aynı yerde endüstri mühendisliÄŸi master'ı yaptı. 1981'den beri ÅžiÅŸecam Grubu'nda çalışıyor. PaÅŸabahçe Cam Sanayii ve Ticaret A.Åž., PaÅŸabahçe EskiÅŸehir Cam Sanayii ve Ticaret A.Åž., Denizli Cam San. ve Tic. A.Åž., CamiÅŸ Ambalaj San. A.Åž. ve PaÅŸabahçe MaÄŸazalar A.Åž'den sorumlu.PaÅŸabahçe MaÄŸazaları A.Åž Genel Müdürü Faruk E. EmcioÄŸlu: Ä°.Ãœ Ä°ktisat Fakültesi Gazetecilik ve Halkla Ä°liÅŸkiler Bölümü'nden mezun. Aynı üniversitede pazarlama eÄŸitimi aldı. 1980'den beri ÅžiÅŸecam Grubu'nda çalışıyor. Eylül 2000'den beri de PaÅŸabahçe MaÄŸazaları'nın deÄŸiÅŸim ve yeniden yapılanma projesini genel müdür olarak yürütüyor. YANLIÅžLIKLA BÄ°R ÅžEY KIRARSANIZ ÃœCRET ALINMIYORTam 1000 m2'lik kullanım alanı olan PaÅŸabahçe Maslak, kurumdaki deÄŸiÅŸimi en güzel yansıtan maÄŸazalardan biri. Kendine ait bir otoparkı olan maÄŸaza her gün açık. Yazın akÅŸam 22.00'ye kadar hizmet veriyor. MaÄŸazaya her ay 7-8 çeÅŸit ürün geliyor, raflar 3-4 günde bir deÄŸiÅŸiyor. Aldığınız ürünler fiÅŸiyle gelirseniz 30 gün içinde deÄŸiÅŸtiriliyor. Ayrıca sakar müşteriler de üzülmesin, PaÅŸabahçe MaÄŸazaları'nda dolaşırken istemeden bir ÅŸeyler kırıp dökerseniz sizden ücret talep etmiyorlar. Â
button