Mustang, Hawk ve Osse’yi kaptı dünya gözlük pazarına göz dikti

Güncelleme Tarihi:

Mustang, Hawk ve Osse’yi kaptı dünya gözlük pazarına göz dikti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2007 00:00

İnşaatçı baba tavsiye üzerine kurduğu Merve Optik’i, iş yoğunluğu yüzünden üniversite ikinci sınıftaki oğlu Ali Demirel’e devretti.

Oğul Demirel efsane Amerikan otomobili Mustang’ın gözlüklerinin, İngiliz Hawk ve Fransız Osse’nin tüm dünya haklarını alarak 19 ülkeye ihracata başladı. Bu markaların kendi ülkelerindeki satışını da gerçekleştiren şirket New York ve Moskova’da ofis açmaya hazırlanıyor.

İNŞAATÇI baba tavsiye üzerine 1986’da kurduğu Merve Optik’i bir yıl sonra iş yoğunluğu yüzünden üniversite ikinci sınıftaki oğlu Ali Demirel’e devretti. Ali Demirel efsane Amerikan otomobil markası Mustang’ın gözlüklerinin, İngiliz Hawk ve Fransız Osse’nin tüm dünya haklarını aldı. Bu markaların kendi ülkelerindeki satışını da yapan Merve Optik Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Rusya ve Kanada dahil 19 ülkeye ihracat yapıyor.

ÜÇ ÇALIŞANLA BAŞLADI: İşin başına geçtiğinde sadece 3 çalışanı olduğunu anlatan Demirel, "Yerimiz Sirkeci’deydi. O zamanlar gözlük işini daha çok azınlıklar yapıyordu; el işçiliğinde olduğu gibi" dedi. 1990’dan sonra Türkiye’de gözlük işinin canlandığını, moda markaların sektöre girişiyle işin tamamen renk değiştirdiğini belirten Demirel, "Gözlük şimdi ciddi bir aksesuvar. İhtiyaç aksesuvara dönüştü. İnsanların birden fazla saati olduğu gibi birden fazla gözlüğü var. Türkiye’de ekonomi geliştikçe, yaşam kültürü arttıkça sektör gelişti" diye konuştu. Demirel, 10 yıl önce yüzde 75 optik, yüzde 25 güneş gözlüğü olan satışların artık tam tersine döndüğünü, genç nüfuslu Türkiye’de optik oranının düştüğünü söyledi.

DAĞITIMDA GÜÇLÜYÜZ: Optik ve çerçeve olmak üzere iki alanda faaliyet gösteren Merve Optik, Hawk ve Hoya camın Türkiye distribütörü. Demirel şunları söyledi: "İngiliz Hawk’ı 1996’da aldık. Tasarımını da biz yapıyoruz. Ekonomik ürünlere sahip, yaygın satılan, güçlü bir marka. Fransız Osse’nin de tüm dünyada distribütörüyüz. 1987’de Türkiye haklarını almıştık. Sonra işi büyüttük. 1995’te bazı ülkeleri 2000’den sonra da tüm dünya haklarını aldık. Dağıtım kanallarında daha güçlü olduğumuzu görüp tüm haklarını bize verdiler."

TASARIM İTALYA’DA: Ürünlerinin yüzde 70’i erkeklere hitap eden Amerikan markası Mustang’ı 1.5 yıl önce Fransız bir gruptan satın aldıklarını anımsatan Demirel, "Kaliteli bir marka. Orta ve üst kategoriye hitap ediyor. Mustang ve Osse’nin tasarımlarını İtalya’da 5 kişi yapıyor. Son noktada ben müdahale ediyorum. Türkiye’de 3 kişilik tasarım ekibimiz var" dedi. Merve Optik’in üretimi ise İtalya, Güney Kore ve Fransa’da. Ferre, Cerutti, Fendi, Roberto Cavalli gibi pek çok markanın satışını da gerçekleştiren şirket, 8500 civarında farklı modele sahip.

YÜZDE 20 PAZAR PAYI: İstanbul’da 6, Ankara ve İzmir’de 2’şer tane, Adana ve Antalya’da 1’er tane toptan satış ofisleri olduğuna değinen Demirel, "Dünyada büyümeyi planlıyoruz. İtalya’da, Türki cumhuriyetlerde toptan satış ofislerimiz var. Moskova ve New York’ta da açacağız. Türkiye’de 1500 bayimiz var, orta ve üst fiyat grubunda yüzde 20 pazar payına sahibiz" şeklinde konuştu.

Bakımlı erkekler pazarı büyütüyor

GÖZLÜK
pazarının büyümesinde erkeklerin önemli katkısı olduğunun altını çizen Ali Demirel "Artık 25 yaş üstü, ekonomik özgürlüğüne kavuşmuş, kendine bakan bekar erkekler var. Spor yapıyor, manikür-pedikür yaptırıyor, iyi giyiniyor, aksesuvar alıyor. Bu erkekler gözlüğe de düşkün. Pazar da böylece büyüyor" dedi.

Küresel ısınma bize yaradı

ALİ Demirel sıcak geçen yaz sebebiyle satışları bu yıl yüzde 15 artırdıklarını belirterek, "Küresel ısınma bizi olumlu etkiliyor. Türkiye’de lüks gözlük markaları Ferre, Cerutti, Fendi, Moschino, Roberto Cavalli de iyi satıyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!