Musluklara iyi davranın ömür boyu kullanın

Güncelleme Tarihi:

Musluklara iyi davranın ömür boyu kullanın
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2004 00:00

Yeni nesil banyo ve mutfaklarda, fuÅŸya, pembe, kırmızı, yeÅŸil gibi canlı renkler var artık. Küvetler, lavabolar da alışık olduÄŸumuz formlarının dışına çıkıyor. Köşeli lavabolar, ÅŸeffaf, asimetrik ve ayaklı küvetler, renkli duÅŸ kabinleri oldukça popüler.Bu aralar banyosunu veya mutfağını yenilemeyi düşünenler için Vitra Karo Genel Müdürü Ahmet Yamaner’den bazı ipuçları aldık, fiyatların ne durumda olduÄŸuna baktık.Bu yıl banyo ve mutfak seramiklerinde geometrik ÅŸekillerde lavabolar, küvetler, canlı renklerde karolar görüyoruz. Bu alanda da her yıl deÄŸiÅŸen trendler var mı?- Aslında trendler var tabii. Tekstilde olduÄŸu gibi banyo ürünleri de, her yıl ortaya çıkan farklı trendleri yansıtıyor. Bu trendlere göre deÄŸiÅŸim gösteriyor. Son yıllarda bu deÄŸiÅŸim daha hızlı olmaya ve göze batmaya baÅŸladı. Son birkaç yıldır, pekçok alanda karşımıza çıkan minimalizm, banyo tasarımlarına da yön veriyor. Minimalizm akımı, banyolara daha fazla fonksiyonelliÄŸi ve sadeliÄŸi getirdi. Banyo ve mutfakların kullanışlı olması önem kazandı. Hálá da minimalizmin etkisi altında diyebiliriz ama daha ne kadar sürer bilmiyorum. Asimetrik formlarda lavabo, küvet tasarımları da trendlerin başında geliyor. Banyo takımlarında seramik ve ahÅŸabın birarada bulunduÄŸu tasarımlar çok popüler. Mutfak ve banyo karolarında canlı renkler de kullanılıyor artık. Minimalizm ile bahsettiÄŸiniz canlı renkler birarada nasıl oluyor?- Beyaz hakimiyetini sürdürüyor banyolarda. Bizim ürünlerimizde de böyle. Bu beyazlık banyo için geçerli. Dışarı çıktığımız zaman rustik yer karoları görüyoruz ağırlıkla. TaÅŸ benzeri, sade yer karoları da çok tercih ediliyor. Yazlık-kışlık evlerde farklı biçimde karşımıza çıkıyor bu akım. Mesela Bodrum’daki bir evde, mimari de göz önüne alınarak, beyaz-mavi gibi Akdeniz renkleri tercih ediliyor. Bunun dışında toprak rengi karolar, doÄŸayla iç içe olan yazlıklar için uygun olabilir. Kışlık evlerdeyse, minimalizm daha belirgin.Banyo ve mutfaklarda iÅŸlevsellik mi, teknoloji mi, tasarım mı ön plana çıkıyor?- Bu, ürüne göre deÄŸiÅŸiyor. Mesela armatürlerde iÅŸlevsellik çok önemli. Musluklar iÅŸlevi önemli, estetiÄŸi ikincil ürünlerdir. Lavabo, küvet gibi gereçlerde estetik de iÅŸlevsellik kadar önemli. Karolara gelince, banyo karolarında tasarım, estetik daha ön planda tutuluyor. Ticari alanların karolarında, restoranlar, maÄŸazalar gibi mekanlarda kaymazlık, dayanıklılık, kolay temizlenme gibi iÅŸlevlerine daha çok önem veriliyor.Musluk, lavabo gibi banyo-mutfak ürünlerinin ömürleri ne kadar? Dayanıklılıkları artırılıyor dediniz, ömürleri de uzadı mı?- Tek kumandalı muslukları, içlerindeki seramik diskler de doÄŸru imal edilip yerleÅŸtirildiyse, ömür boyu kullanmak mümkün. Ama bu teorik bir ÅŸey. Ömrü, sizin ürününüze nasıl baktığınızla yakından ilgili. Darbelerden koruyun, iyi davranın yeter.KAROLARDA 10 YIL LEKE GARANTÄ°SÄ°Teknolojik geliÅŸmeler de oluyor Vitra’da. Son olarak kokusuz klozet çıkardınız.- Kokusuz klozeti Eczacıbaşı bu sene çıkardı. Banyodaki koku sorununu büyük ölçüde hallediyor. Bu klozet bir çeÅŸit vantilasyon yapıyor. Mutfaktaki aspiratörlerinki gibi, karbon filtreler var içinde. Bu filtreler kokuyu içine çekiyor. Bir de ‘Protect’ diye yeni bir ürünümüz daha var. Parlak, açık renkli yer karoları, kısa süreli kullanımlarda bile, kolay leke olabiliyor. Sadece Vitra’da olan, patentli yeni bir teknoloji geliÅŸtirdik. Bu sayede, müşterilerimize 5-10 yıl arasında lekelenmeme garantisi verebiliyoruz. Banyo-seramik dendiÄŸinde, Türkiye dünyada ne durumda?- Dünya pazarına etkisi bakımından gittikçe kuvvetli bir yere geliyoruz. Türkiye dünyanın, yanlış bilmiyorsam beÅŸinci, Avrupa’nın üçüncü büyük üreticisi konumunda. Dünyanın en büyük üreticisi Çin ama kalite bakımından, pazarda ÅŸu anda üç büyük oyuncu var: Ä°talyanlar, Ä°spanyollar ve Türkler. Türk üreticiler kalitelerini artırdı, dizaynlarında dünyayı takip etmeye, trendleri uygulamaya baÅŸladı. En önemlisi, taklitçilikten sıyrıldı. Zaten baÅŸarıyı hedefleyen bütün üreticilerin, tasarıma büyük önem vermesi gerekiyor. Vitra’da fiyatlar (milyon TL)Matrix renkli kare lavabo 220Kokusuz klozet 649Masajlı duÅŸ sistemi 1,420Kare tabanlı desenli duÅŸ teknesi 187,9Harmony altıgen küvet 870Ihlara ayaklı kare lavabo 551Ihlara kare asma klozet 790Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!