Musluklara iyi davranın ömür boyu kullanın

Güncelleme Tarihi:

Musluklara iyi davranın ömür boyu kullanın
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2004 00:32

Yeni nesil banyo ve mutfaklarda, fuşya, pembe, kırmızı, yeşil gibi canlı renkler var artık. Küvetler, lavabolar da alışık olduğumuz formlarının dışına çıkıyor. Köşeli lavabolar, şeffaf, asimetrik ve ayaklı küvetler, renkli duş kabinleri oldukça popüler.

Bu aralar banyosunu veya mutfağını yenilemeyi düşünenler için Vitra Karo Genel Müdürü Ahmet Yamaner’den bazı ipuçları aldık, fiyatların ne durumda olduğuna baktık.

Bu yıl banyo ve mutfak seramiklerinde geometrik şekillerde lavabolar, küvetler, canlı renklerde karolar görüyoruz. Bu alanda da her yıl değişen trendler var mı?

- Aslında trendler var tabii. Tekstilde olduğu gibi banyo ürünleri de, her yıl ortaya çıkan farklı trendleri yansıtıyor. Bu trendlere göre değişim gösteriyor. Son yıllarda bu değişim daha hızlı olmaya ve göze batmaya başladı. Son birkaç yıldır, pekçok alanda karşımıza çıkan minimalizm, banyo tasarımlarına da yön veriyor. Minimalizm akımı, banyolara daha fazla fonksiyonelliği ve sadeliği getirdi. Banyo ve mutfakların kullanışlı olması önem kazandı. Hálá da minimalizmin etkisi altında diyebiliriz ama daha ne kadar sürer bilmiyorum. Asimetrik formlarda lavabo, küvet tasarımları da trendlerin başında geliyor. Banyo takımlarında seramik ve ahşabın birarada bulunduğu tasarımlar çok popüler. Mutfak ve banyo karolarında canlı renkler de kullanılıyor artık.

Minimalizm ile bahsettiğiniz canlı renkler birarada nasıl oluyor?

-
Beyaz hakimiyetini sürdürüyor banyolarda. Bizim ürünlerimizde de böyle. Bu beyazlık banyo için geçerli. Dışarı çıktığımız zaman rustik yer karoları görüyoruz ağırlıkla. Taş benzeri, sade yer karoları da çok tercih ediliyor. Yazlık-kışlık evlerde farklı biçimde karşımıza çıkıyor bu akım. Mesela Bodrum’daki bir evde, mimari de göz önüne alınarak, beyaz-mavi gibi Akdeniz renkleri tercih ediliyor. Bunun dışında toprak rengi karolar, doğayla iç içe olan yazlıklar için uygun olabilir. Kışlık evlerdeyse, minimalizm daha belirgin.

Banyo ve mutfaklarda işlevsellik mi, teknoloji mi, tasarım mı ön plana çıkıyor?

- Bu, ürüne göre değişiyor. Mesela armatürlerde işlevsellik çok önemli. Musluklar işlevi önemli, estetiği ikincil ürünlerdir. Lavabo, küvet gibi gereçlerde estetik de işlevsellik kadar önemli. Karolara gelince, banyo karolarında tasarım, estetik daha ön planda tutuluyor. Ticari alanların karolarında, restoranlar, mağazalar gibi mekanlarda kaymazlık, dayanıklılık, kolay temizlenme gibi işlevlerine daha çok önem veriliyor.

Musluk, lavabo gibi banyo-mutfak ürünlerinin ömürleri ne kadar? Dayanıklılıkları artırılıyor dediniz, ömürleri de uzadı mı?

- Tek kumandalı muslukları, içlerindeki seramik diskler de doğru imal edilip yerleştirildiyse, ömür boyu kullanmak mümkün. Ama bu teorik bir şey. Ömrü, sizin ürününüze nasıl baktığınızla yakından ilgili. Darbelerden koruyun, iyi davranın yeter.

KAROLARDA 10 YIL LEKE GARANTİSİ

Teknolojik gelişmeler de oluyor Vitra’da.
Son olarak kokusuz klozet çıkardınız.

- Kokusuz klozeti Eczacıbaşı bu sene çıkardı. Banyodaki koku sorununu büyük ölçüde hallediyor. Bu klozet bir çeşit vantilasyon yapıyor. Mutfaktaki aspiratörlerinki gibi, karbon filtreler var içinde. Bu filtreler kokuyu içine çekiyor. Bir de ‘Protect’ diye yeni bir ürünümüz daha var. Parlak, açık renkli yer karoları, kısa süreli kullanımlarda bile, kolay leke olabiliyor. Sadece Vitra’da olan, patentli yeni bir teknoloji geliştirdik. Bu sayede, müşterilerimize 5-10 yıl arasında lekelenmeme garantisi verebiliyoruz.

Banyo-seramik dendiğinde, Türkiye dünyada ne durumda?

- Dünya pazarına etkisi bakımından gittikçe kuvvetli bir yere geliyoruz. Türkiye dünyanın, yanlış bilmiyorsam beşinci, Avrupa’nın üçüncü büyük üreticisi konumunda. Dünyanın en büyük üreticisi Çin ama kalite bakımından, pazarda şu anda üç büyük oyuncu var: İtalyanlar, İspanyollar ve Türkler. Türk üreticiler kalitelerini artırdı, dizaynlarında dünyayı takip etmeye, trendleri uygulamaya başladı. En önemlisi, taklitçilikten sıyrıldı. Zaten başarıyı hedefleyen bütün üreticilerin, tasarıma büyük önem vermesi gerekiyor.


Vitra’da fiyatlar (milyon TL)

Matrix renkli kare lavabo 220

Kokusuz klozet 649

Masajlı duş sistemi 1,420

Kare tabanlı desenli duş teknesi 187,9

Harmony altıgen küvet 870

Ihlara ayaklı kare lavabo 551

Ihlara kare asma klozet 790
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!