Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2004 00:00
Eveeeett... Oh be bu hafta fosur fosur tembellik yapacağım işte. Çok şükür, geçen haftaki ‘Pamuk eller klavyeye...’ çağrıma duyarsız kalmadınız. Yoksa okunmadığımı düşünüp kapris yapacaktım bilesiniz. Ama yüzümü kara çıkarmadınız. İşte bu hafta bana yan gelip yatma fırsatı veren maillerden birkaçı.Yan gelip yatma dediysem yine oturup sağını solunu düzelttim tabii yazıların. Yok yok mana ve ehemmiyetine karışmadım, sadece gramer falan filan... Ben çok biliyorum yaa...:))) Okuyunca göreceksiniz ki yazılar genelde yorum yazıları. Tercihim daha çok tecrübe paylaşımından yana. Hadi iki paragraf bir şey yaz da, önümüzdeki haftalarda senin de motorcu arkadaşlara bir faydan dokunsun. Adres mi? Aşk olsun hala öğrenemediniz mi? (ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr) Buyurun bu hafta buradan yakın bakalım, motorcu dostlar bize neler demiş???Özgürlük sarhoşluğuAdım Mustafa Özünlü, finansman müdürüyüm. İlk günden beri Kawasaki KLR-600 kullanıyorum. Olağan günlük hayatta hep sınırlamalar, baskılar... Bu unsurlar insanı kendi olmaktan uzaklaştırıyor. Sanki kişinin kendi vücudunda kiracı olması gibi... Ama imkan olduğunda motorunuza binip gaza yüklendiğinizde, vücudunuzda tekrar ev sahibi oluyorsunuz. Hele ki viraja girip yan yattığınızda, özgürlük sarhoşluğu altında kanat takıp uçtuğunuzu hissediyorsunuz. Motor üstündeyken rüzgarın sizle o teması yok mu o teması, sanki tabiat ananın sizi okşaması gibi geliyor insana.Mustafa ÖZÜNLÜRüzgar’ın Notu: ‘Vücudun ev sahibi olması’ ve ‘özgürlük sarhoşluğu’... Okurken kıskandım namusuzum. Çok güzel tanımlamışsın motor sevdasını, kıskanılası laflar. Helal olsun aşık Mustafa’ya...Motorcu ‘Görünmez Adam’dır15 seneyi aşkın süredir motor kullanıyorum. Bütün hayatımı motor ile geçirdiğim söylenemez, ancak 3 sene evvele kadar çok sıkı motor kullanıcısıydım. Ben çok sesli bir Ducati Monster kullanıyorum, çok sesli çünkü Harley kullandığımda bile fark edilmediğimi gördüm. Otomobil kullanıcılarının, motorsiklet sürücülerinin de trafikte olduğunu anlamaları gerekiyor. Anlamaları diyorum, çünkü ancak bundan sonra bizi kabul eder ve saygı gösterirler. Neyi anlamaları, mesela, biz onlar gibi fren yapıp duramayız. Bizim tamponumuza çarptıklarında tamponumuz değil, vücudumuz çizilir. Motorun kaportası bedenlerimizdir yani. Güvenli
trafik düzeni eğitimi olmayan ülkemizde, güvenli motor kullanımı daha çok uzun yıllar beklememiz gereken bir olgu sanırım. Ayrıca, eskiden otomobil sayısı az ve sürücüler daha bilinçliydi keza motorlar da öyle... Şimdi herkes otomobil kullanıyor ve çok da bilgisiz motor sürücüsü var. Tabii ki bilgisiz otomobil sürücüsü daha fazla. Ben son 1 haftada başımdan geçenleri anlatayım. Fatih Köprüsü Üsküdar-Acıbadem yolu üzerinde ortalama hızı 140 kilometre olan bir araç, ben virajda yatmış dönerken sol aynama dokunduruyor. Niye daha sebep bulamadım. Üstelik ben sağ şeritteydim sola viraja yattım ve çizgilerin içindeydim. İkinci olayda ise Bebek’teki benzin istasyonunun önünde ortalama 40-50 kilometre hızla sağ şeritten giderken, soldan bir araç direkt dalış, önümden sağ şerit ve doğru benzin istasyonuna... Ben durabilmek için ne kadar kasıldım tahmin edersiniz. Bunu da anlamadım, çünkü beni görmemesinin imkanı yoktu, ama hala anlamaya çalışıyorum. Üçüncü olay da Arnavutköy’deki evin önünde gerçekleşiyor. Motorum yokuş aşağı stop etmiş, ayaklarım yerde bekliyorum. Ünlü bir
sinema sanatçımız saÄŸa yanaşırken, bana arka tekerlekten çarpıyor ve ‘Görmedim, pardon yaralandın mı?’ diyor. Bir de ben motor zarar görmesin diye dizime düşürmüşüm makineyi, zar zor kaldırmaya çalışıyorum. Yardım edeceÄŸine, adam beni ayağına çağırıyor ve ben anlıyorum ki biz görünmeziz ya da baÅŸka gezegende yaşıyoruz. Çünkü bu adam da görmedim diyor. Mehmet Ali ULUSOYRüzgar’ın Notu: Evet... Mehmet Ali, benim de sıkça üstünde durduÄŸum bir konuyu paylaÅŸmış bizimle. Aman diyeyim, siz siz olun bu görünmezlik kuralını unutmayın! Trafikte sanki sizi kimse görmüyormuÅŸ gibi kullanın. Yani en azından ÅŸimdilik, kimsenin size yol vermesini, saygı duymasını ve yolda varlığınızı kabullenici bir davranışta bulunmasını beklemeyin. Zırt pırt motor deÄŸiÅŸtirenlere kızmayın!Adım Levent Tamer, 32 yaşındayım ve 5 yıllık motosiklet sürücüsüyüm. Ä°zmir’de bilgisayar maÄŸazası sahibiyim. Åžu anda Honda Varadero kullanıyorum. Sahip olmak istediÄŸim tek motor da Varadero zaten. Bu satırlarda siz dahil, pek çok motorseverin sürekli motor deÄŸiÅŸtirenleri eleÅŸtiren yazılarını okuyorum. Bence her motorcunun hem fiziÄŸine, hem de stiline aynı zamanda eÄŸer sürekli olarak eÅŸiyle beraber motora biniyorsa, eÅŸinin zevkine ve rahatına da uyan motoru seçip onda karar kılması gerekir. Ancak, Ä°stanbul dışında biz motor kullanıcılarının her markanın her modelini uzun süre test etme ÅŸansımız olmuyor. Bu yüzden baÅŸkaları üzerindeyken bize çok çekici görünen motorları beÄŸenip doÄŸru dürüst test etmeden satın alabiliyoruz. Bazen tarzımıza bazen fiziÄŸimize bazen de eÅŸimizin rahatına tam anlamıyla uymadığını anlayınca da deÄŸiÅŸtirmek zorunda kalıyoruz. Ayrıca, yeni motor kullanmaya baÅŸlayacaklar için ‘baÅŸlangıç motoru’ diye bir terim var. Kullanıcılar tecrübe sürecini problemsiz atlatmak için, daha yere yakın, kullanımı kolay ve düşük hacimli motorlar seçebiliyorlar. Tabii ki alışınca hep daha büyüğü isteniyor. Bu da sürekli motor deÄŸiÅŸtirme gereksinimini doÄŸuruyor. Åžu anda kullandığım Honda Varadero gerek tarz ve amaç gerekse fiziksel açıdan tam olarak bana hitap ediyor. Ancak, Varadero’ya kavuÅŸmak için öncesinde 6 deÄŸiÅŸik motor sahibi oldum. Tarzlarını yakalayabilmek için sınırlı imkanlar sebebiyle motor deÄŸiÅŸtirenleri gayet iyi anlıyor, onlara hiç kızmıyorum. Ancak, ‘Tamam iÅŸte benim motorum budur’ dedikleri noktada, kendi isimlerinin önüne motorlarının ismini de yerleÅŸtirebilmeleri ÅŸartıyla. GS Hakan, Ventura Eliçin, Fazer Murat, Varadero Levent gibi... Kışın kendinizi motorlarınıza özletmemenizi temenni eder, tüm motorseverlere sevgilerimi sunarım.Levent TAMERRüzgar’ın Notu: Levent motor deÄŸiÅŸtirme olayına farklı bir pencereden bakmış, haksız da deÄŸil. Ama bu sırf hava ve prestij için her sezon 300-500 kilometrelik motorları yeni ve daha ileri modeliyle deÄŸiÅŸtirenlerin varlığını çürütmüyor. Motor deÄŸiÅŸtirme konusunda kulakları çekilmesi ve eleÅŸtirilmesi gerekenler onlar. Yanlış olmasın yani...Â
button