Güncelleme Tarihi:
Ankara Yükselen Koleji 6. sınıf öğrencisi Asrın Rodi Pak 4.5 yaşındayken, annesi Gülten Pak amatör motosiklet eğitimi almaya başladı. Babası Mümtaz Pak’la annesini izleyen ve scooter’la gezen Asrın’ı motosiklet eğitmeni fark etti ve böylece motokros macerası da başmışoldu. Annesi eğitim alırken, o da eğitmenin verdiği 50 cc’lik motorla iki ay boyunca babasını arkasına oturtarak dolaştı. Bir gün babasına “Tek başıma kullanacağım” dedi. O günden sonra kendi kendine motosiklet kullanmaya başladı. 5 yaşında katıldığı ilk yarış Türkiye Motokros Şampiyonası minikler kategorisinde üçüncü oldu. Erken başlayıp hızlı ilerlemesinin sonucu kendi grubunda hep en küçük motorcuydu. İlk yılında Türkiye ikincisi oldu. Bir üst grup olan 65 cc’ye geçtikten sonra üç yıl boyunca tüm birincilikleri topladı. 9 yaşında geçtiği 85 cc’de iki yıl boyunca birinciliği kimseye kaptırmadı. Bu arada 7 yaşındayken Türkiye’nin ilk süpermoto kategorisi junior yarışçılarından oldu. Böylece motokrosun yanında süpermoto branşını da ekledi. Bulgaristan’daki yarışı ilk üçte bitirirken, ilk uluslararası deneyimini de yaşadı. Süpermoto 65 cc’de ilk sezon yarışı ikinci bitirdiği yıldan sonra, dört yıl üst üste birincilik kürsüsünden inmedi.
Asrın bu yıl federasyonun desteğiyle Avrupa ve Balkan şampiyonasına katıldı ve sezon sonunda süpermoto 85 cc junior yarışında üçüncülüğü aldı. Türkiye’de süpermoto yarışlarının ilk dördünü ilk sırada tamamlarken son iki yarışta motor arızası yaşayınca sezonu ikinci bitirdi. Motokros’ta son dört yılın şampiyonu Ulukan Ulu ile yarışan Asrın, bir yarışta onu geçmesine karşın sezonu onun arkasında ikinci olarak tamamladı. Asrın, aynı zamanda 3.5 metrelik freestyle rampasıyla 35 metrelik atlayışlar yapıyor, yani freestyle yapan ilk çocuk.
TAKDİR EDİLEN ÖĞRENCİ
Asrın, okulunda da başarılı, sınıfında ilk üçe giriyor. Bazen sabaha karşı geldiği yarışlardan sonra sınavlara girdiği oluyor ama sorumluluklarını aksatmıyor. Ana sınıfından beri müdüründen öğretmenlerine kadar herkesin takdir ettiği bir öğrenci. Müzik ve resimle de ilgileniyor. Tasarıma da çok meraklı ve bilgisayarda çizim programı kullanabiliyor. Sürekli yeni tasarımlar yapıyor. Davul ve gitar da çalıyor.
Asrın sayesinde bütün aile motosikletle ilişkili. Mimar ablası Melodi, Türkiye Motosiklet Federasyonu için çalışıyor. Türkiye’deki pistler ve yapıların mimari çizimlerini hazırlıyor. Baba Mümtaz Pak elektronik mühendisi, aynı zamanda küçüklüğünden beri motosiklete biniyor. “Yarışlara giderken ona eşlik ediyorduk. Sonra ben de onunla yarışlara girmeye başladım. Sanıldığı gibi ben yarıştığım için Asrın yarışmıyor, onun sayesinde ben başladım. Enduro ve motokrosta kendi dalımda şampiyonluklarım var. Bunların yanında Ankara’da Emc06 Enduro ve Motokros Kulübü’nün başkanlığıyla, federasyonun il temsilciliği görevini yürütüyorum. Son zamanlarda Asrın’ın mekanikerliğini de üstlenmiş durumdayım. Ayrıca yurtdışında yarışan süpermoto ekibimizin de liderliğini yapıyorum. Bu yıl Avrupa şampiyonasının ilk iki ayağında yarışarak altıncılığa kadar çıktım ama mekanik problemlerden dolayı sürdüremedim. Zaten Asrın ve junior grubu çok zamanımı alıyor. Asrın büyüdükçe bilinci de yerine daha iyi oturuyor. Giderek hızlanıyor, bu yıl çok daha başarılı olabilir” diyor.
Oğlunun ilk yarışlarında fotoğraf çekmeye başlayan anne Gülten Pak da bu sayede profesyonel oldu. Motorbike dergisinin fotoğrafçı ve muhabirliğini yapıyor, federasyonun da resmi fotoğrafçısı. Fotoğraflarını www.flickr.com/photos/yarisfoto’da ücretsiz paylaşıyor. Mümtaz Pak eşi için; “Sadece Asrın’ın start’larında resim çekmekte zorlanıyor ama ekibimizin en önemli parçası, tüm junior’ları ve toparlayan her şeyimize yetişen bir anne” diyor.
MOTORLARI KARIŞTIRDIK
Mümtaz Pak son iki yıla kadar yarışlarda oğlunu geçiyordu ama artık durum değişti. Asrın’ın yarışta sürekli rakiplerinin ne yaptığını, motorlarını takip ettiğini söylüyor: “Öndeki motorun vidası düşmüş, diye geldiği çok olmuştur. Kanada’dan 35 saat seyahat ederek yarış için doğrudan Fethiye’ye gelmiştim. İlk etap rakibimle çarpışıp düştük, kalkıp yola devam ettiğimizde motorumda bir terslik hissettim. Önümde gidene baktığımda motorun benim 21 no’lu motorum olduğunu gördüm, hakemlere yarış esnasında göstermeye çalıştım ama yine ilk fark eden Asrın oldu. Hakemleri uyardı, böylece yarışta motorlarını karıştıran yarışçılar olarak tarihe geçtik. Asrın koruma kıyafetleri olmadan asla motora binmez, binenleri uyarır. Trafikte beklerken kaskı olmayan sürücü gördüğünde camı açıp uyarır.”