Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2007 00:00
İngiliz küçük ev aletleri üreticisi Morphy Richards Türkiye pazarında 5 yılda en fazla satan ilk beş marka arasına girme hedefiyle geldi.
Türkiye ortağı Giz-Pa’nın Yönetim Kurulu Başkanı Onur Gizer de, "Türkiye, Avrupa’nın çoğu ülkesinde faaliyet gösteren Morphy Richards’ın birinci ülkesi olacak. Bu en fazla 5 yıl sürer" dedi.
BU yıl Giz-Pa ile küçük ev aletleri pazarına hızlı bir giriş yapan İngiliz Morphy Richards Türkiye pazarında 5 yılda en fazla satan ilk beş marka arasına girmeyi hedefliyor. Türkiye’nin 5 yıl içinde Morphy Richards’ın birinci ülkesi konumuna geleceğini de söyleyen Giz-Pa Yönetim Kurulu Başkanı Onur Gizer, "Türkiye’deki genç nüfus hemen hemen tüm Avrupa’da faaliyet gösteren Morphy Richards’ın dikkatini çekti. Bu iş için 1.5 milyon dolarlık yatırımımız oldu. İlk yıl için 10 trilyon YTL ciroya ulaşırız" dedi.
TÜRKİYE’DE İLK BEŞE GİRERİZ: Türkiye’nin ilk beş yılda Morphy Richards’ın birinci ülkesi olması durumunda firmadan ekstra ayrıcalıklar alacaklarını da söyleyen Gizer, "Bu ayrıcalıkları şu anda açıklayamayız. Ancak İngiltere’de nedereyse her evde firmaya ait bir ürün bulunuyor" dedi. Morphy Richards’ın tüm kategorilerde ya birinci ya da ikinci konumda olduğunu söyleyen Gizer, "1 yıldır Türkiye pazarına girmek istiyorlar. Özellikle nüfusu göz önüne alarak burada ciddi bir pazar olulşturabileceklerine inanıyorlar" dedi.
6 AYDIR GÖRÜŞÜYORUZ: Morphy Richards ile 6 aylık bir görüşme sonucunda anlaşmaya vardıklarına dikkat çeken Onur Gizer, "Morphy Richards İngiltere’nin dışlında Fransa, Almanya, İtalya, Avustralya, Rusya, Yunanistan gibi ülkelerde de faaliyet gösteriyor. Son 5 yıldır Avrupaya açılıyorlar. Hemen hemen tüm Avrupa’da varlar" dedi. Şirketin altyapılarının da hızla geliştiğini belirten Gizer İngiliz markası olmalarının avantajının da bulunduğunu vurgulayarak "İngiliz markalar pazarda daha hızlı şekilde kabul görüyor" dedi.
5 MİLYAR DOLARLIK PAZAR: Türkiye’de 5 milyar dolarlık küçük ev aletleri pazarında 60’a yakın firmanın faaliyet göstediğini söyleyen Gizer, sektörde rekabetin kıyasıya yaşandığına dikkat çekti. Gizer, "Ciddi ve büyük bir pazar. Üst segmentte oturmuş markalar var. Ürünlerimiz daha çok üst gelir grubuna hitap ediyor" dedi. Onur Gizer rekabette şans yaratabilmek ve oturmuş markalar arasdında n sıyrılabilmek için fiyat avantajı yaratacaklarını belirterek, "Fiyatları insanların erişebileceği seviyede konumlandırarak pazarda pay sahibi olmayı planlıyoruz. Pazarda fiyatlar üst segment markaların biraz daha altında. Ancak, ürün kalite olarak altında değiliz" dedi.
1.5 MİLYON DOLAR YATIRDI: Morphy Richards’ın dünyada özellikle tasarım unsuruyla ön plana çıktığını belirten Gizer, "Bu iş için şuı ana kadar 1.5 milyon dolarlık yatırımımız oldu. Piyasanın vereceği tepkiyi bekliyoruz. Ciro hedefimiz ilk yıl için 10 trilyon YTL’yi buluyor. İlk etapta Türkiye pazarıan 33 ürünle girdik" dedi. Gizer teknik servis hizmeti verilmesi konusunda da 200 firmayla anlaşma yaptıklarına dikkat çekti.
Mağaza açmayacağız tekno marketlere gireceğiz
Türkiye’de kendi mağazalarını açmak yerine zincir mağzalara ve tekno marketlere gireceklerini söyleyen Onur Gizer, "Küçük ev aletlerinde mağaza zor bir iş. Amacımız birçok yerde müşterimizi bu ürünle buluşturmak ve beklentilerini karşılamak. Ürünler 59 YTL’den başlayan fiyatlardan satılacak" dedi.
Çalışan kadın mutfağa daha fazla önem veriyor
TÜRKİYE’de çalışan kadınların mutfağa çalışmayanlara oranla daha fazla önem verdiğini söyleyen Gizpa Genel Koordinatörü Cem Tanlar, "Onlarda sık kullanmıyoruz. Aldığımda bozulmaması gerekiyor mantığı çalışıyor. Bir de mutfak çalıan kadınlar için daha çok yaşam alanı konumunu alıyor. Evdeki vaktin çoğunluğu mutfakta geçiriliyor" dedi.