Mondeo 5 yıl aradan sonra yenilendi

Güncelleme Tarihi:

Mondeo 5 yıl aradan sonra yenilendi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 21:47

Ford Mondeo, 5 yıl aradan sonra yenilendi. Ford’un lüks segmentte yer alan en büyük aracı Mondeo, ilk kez 1993 yılında piyasaya sunulmuş ve Avrupa’da yılın otomobili seçilmişti. Mondeo, daha sonra 2000 yılında tamamen yenilenmişti.

Mondeo’nun içinde bazı ince değişiklikler yapıldı; yeni ve şık döşeme kumaşları ve krom rengi parçaların daha fazla kullanılması iç bölümün havasını değiştiriyor. Ayrıca, ortadaki saat yeni bir siyah kaplamayla biraz değiştirildi ve ibreleriyle ışıklarında sürücünün görüşünü iyileştirecek bazı değişiklikler yapıldı.

Dış tasarımında yapılan önemli değişikliklerle otomobil modern görünümü korudu. Bütün Mondeo modellerinde önde yeni görünümlü üst ve alt ızgaralar yer alıyor. Ghia X serisinde bütünüyle gövde renginde alt tampon bulunuyor ve ayrıca alt paslanmaz çelik çubuk ve gövde rengi tampon koruma şeritleri yer alıyor. Tamamlayıcı bir ayrıntı olarak bütün modellerde ön tamponlarda saydam ‘mücevher’ görünümlü yan sinyaller bulunuyor. Değişiklikler arasında, büyük arka farlara krom çerçeveler ve daha fazla saydam cam eklenerek daha modern ve zarif bir görünüm elde edilmesi de yer alıyor. Buna ek olarak, yeni görünümlü arka tampon alt bölümünde ayırt edici ve fonksiyonel kırmızı yansıtıcılar bulunuyor.

Mondeo’da sunulan Duratorq dizel motor 130 beygir gücünde ve bu motorda en son nesil yüksek basınçlı ortak yakıt hattı (common rail) enjeksiyon sistemi kullanılıyor. 2.0 litre 130 beygirlik TDCi motor 6 ileri vitesli düz şanzıman ya da 5-tronic Durashift şanzımanla sunuluyor. Bu motorun maksimum tork değeri 1800 d/d’de 330 Nm, ayrıca geçici olarak bu rakamın da üzerine çıkılabiliyor. Ayrıca, Mondeo’da 2.0 litre 145 beygir gücündeki Duratec motorla birlikte Ford’un Durashift 5 vitesli düz ya da 4 vitesli otomatik şanzımanı seçilebiliyor.

Dacia Logan’da 100 bin sevinci

Renault Grubu markası olan Dacia, üretimine geçen yıl haziran ayında başladığı yeni modeli Logan’da 100 bininci sayısına ulaştı. 4 Temmuz’da Dacia Piteşti fabrikasında montaj bandından çıkan 100 bininci Logan, inci grisi Laureate 1.4 MPI versiyonu oldu. 2004 Haziran’ında montaj bandından çıkan ilk Logan’dan günümüze kadar geçen süreçte Mioveni fabrikası artan talebi karşılamak için üretim kapasitesinde büyük bir ilerleme kaydetti. Günde 21 adet otomobil ile başlanan üretim kapasitesi Ekim 2004’te 300’e, Mart 2005’te de günde 500 adede yükseltildi. Haziran 2005’te ulaşılan günlük 640 adetlik üretim hızı ile Logan, Haziran ayında 17 bin 202 adet gibi rekor bir sayıya ulaştı. Dünya genelinde toplamda 61 bin 417 Logan satışı gerçekleştiren Dacia, Türkiye’de ise Logan ile 2005 yılının ilk altı ayında 3 bin 600 binek otomobil satışı gerçekleştirdi. 2004 yılında yüzde 0.9 olan pazar payını 2005’in ilk altı ayında yüzde 1.9’a yükselterek satışlarını en fazla arttıran 4’üncü marka oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!