Modacı Arzu Kaprol kendi adıyla göz farı üretti

Güncelleme Tarihi:

Modacı Arzu Kaprol kendi adıyla göz farı üretti
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 17, 2004 00:00

Christian Dior’un, Versace’nin makyaj koleksiyonu olur da Arzu Kaprol’ün olmaz mı? 11 yıldır kendi markası için son bir yıldır da Network için tasarımlar yapan Arzu Kaprol, kendi adıyla kozmetik ürünü üretmeye baÅŸladı. Yaklaşık iki hafta içinde yeÅŸil, fuÅŸya, turkuaz ve beyaz farlar tüm Network maÄŸazalarında ve Arzu Kaprol’ün NiÅŸantaşı’ndaki showroom’unda satışa sunulacak. Ä°ÅŸler yolunda giderse kısa süre içinde rimel, pudra, allık da üretilecek.‘Tasarımcılık böyle bir ÅŸey, bir ÅŸekilde her ÅŸeye müdahale edip, egonu tatmin etmek istiyorsun.’ Arzu Kaprol ‘Bunca iÅŸinizin arasında neden bir de kozmetik sektörüne el attınız?’ sorusunu böyle yanıtlıyor. Ama iÅŸin aslı biraz daha farklı... Arzu Kaprol’ü tanıyanlar bilirler. Ne renk giyinirse giyinsin, nereye giderse gitsin, ruh hali ne olursa olsun her zaman gözlerine uçuk kaçık renklerde far sürer. Bu alışkanlığı üç yıl önce baÅŸladı. O zamanlar göz kapaklarını kırmızıya boyuyor adına da Pokemon (bir çizgi film karakteri) makyajı diyordu. Daha sonra kırmızının yerini sarı aldı. Ä°ki yıldır da sürekli fosforlu yeÅŸil far sürüyor. Görenler aynısından istemeye baÅŸlayınca Arzu Kaprol da far üretmeye karar verdi. Kendi farlarının tanıtımı için kendi gözlerini kullanan tasarımcı bunun nedenini şöyle açıklıyor: ‘Her ÅŸey gözüme kırmızı, sarı, yeÅŸil gibi farlar sürünce baÅŸladı. Herkes farımın aynısından istiyordu. Oysa ben gözümdeki rengi bir sürü markayı karıştırarak elde ediyordum. Ä°nsanlar benim farımı merak ettiÄŸi için ben de fotoÄŸraflarda kendi gözlerimi kullandım. Önceleri sadece yeÅŸil üretmeyi planlıyordum. Ama sonra benim için önemli olan 4 ana renk tespit ettim. Ä°lk olarak yeÅŸil, turkuaz, fuÅŸya ve beyaz piyasaya çıkacak.’ Arzu Kaprol renklerin tonlarını tutturmak için aylarca laboratuvara gidip gelmiÅŸ. Pinkar Kozmetik tarafından üretilen farlarda yüzde yüz sedef kullanılmış ve tüm hammaddeler ithal edilmiÅŸ. YAZ KOLEKSÄ°YONUM SESSÄ°Z FARLARIM BAÄžIRIYORArzu Kaprol’ün ‘Inside Ä°stanbul’ adlı 2004 yaz koleksiyonuyla, Arzu Kaprol makyaj koleksiyonu tamamen birbirine zıt. Kıyafetler alabildiÄŸine sade. Beyaz ağırlıklı koleksiyonda yer yer turkuaz ve fuÅŸyanın sakin tonları kullanılmış. Oysa farlar rengarenk ve sezon modasını birebir yansıtıyor. Arzu Kaprol far koleksiyonunun da yurtdışına pazarlanacağını söylüyor: ‘Far artık çanta gibi bir aksesuvarımız oldu. Ä°lk fuarda onu da yanımızda götüreceÄŸiz.’ Arzu Kaprol farları iki hafta içinde Türkiye’deki tüm Network maÄŸazalarında ve Kaprol’ün NiÅŸantaşı’ndaki showroom’unda satışa sunulacak. ‘Network maÄŸazalarına ilk defa Network markası dışında bir marka girecek. Çok heyecanlı ve gururluyum. Farlar için özel stantlar hazırlanıyor. Satış fiyatı 35 milyon lira civarında olacak.’ Astarı yüzünden pahalı tasarımcı Arzu Kaprol moda anlayışını şöyle anlatıyor: ‘Yaz koleksiyonumda bütün kıyafetlerde bazen Galata Köprüsü, bazen Kız Kulesi, tuÄŸralar, saltanat kayıkları baskıları kullandım. Bunları kıyafetin içine sakladım. Yalnızca içini açan görebiliyor.’ Kaprol’ün geçtiÄŸimiz kış ‘Gösteri Karşıtı Tavır’ isimli koleksiyonunda Hikmet Barutçugil’in yaptığı ebrular ceketlerin astarına iÅŸlendi. Koleksiyonunu Almanya moda fuarında gösteren tasarımcı büyük bir tepkiyle karşılaÅŸtı. ‘Kimsenin göremeyeceÄŸi yere neden ebru iÅŸliyorsun. Tam anlamıyla astarı yüzünde pahalı’ diyenler çıktı. ‘Amerikalılar beni anlamamıştı. Evet yaptığım moda endüstrisindeki genel kavramlara aykırı bir iÅŸti. Ama ben farklı olmak istiyordum. Kıyafetin çok sade olması gerektiÄŸini düşünüyorum. YalınlaÅŸmanın içinde zenginleÅŸmeyi hayal ediyorum, bu yüzden de tutup deliler gibi içlerini boyuyorum. Söylesenize Allah aÅŸkına hangimizin daha fazla giyinmeye ihtiyacı var? Benim bir kıyafeti satın almam için deÄŸerinin olması lazım. Kıyafetle benim aramda bir sır olması lazım. Benim koleksiyonumdan bir ürün satın almak aynen kaliteli bir iç çamaşırı giymek gibi...’ Arzu Kaprol ÅŸu anda durumdan memnun. Amerikalı müşterileri Kaprol’ü terketmiÅŸ ama Japonya’nın TakaÅŸimaya maÄŸazalarından teklif gelmiÅŸ. Marka ÅŸimdi Ä°talya, Fransa, Ä°spanya, Kuveyt ve Japonya gibi ülkelerde 28 noktada satılıyor. Kadın gibi gözükmek isteyen saçını uzatsınWella için sezonluk saç trendleri yaratan Frank Brormann (30) 2004 saç modasını anlatmak için Ä°stanbul’daydı. Feng Shui yöntemi ile saç tasarlayan Brorman’a göre bu sezon sokaklarda üç tip kadın dolaÅŸacak: ‘Urban Manifesto’ trendini takip eden kadınlar saçlarını asimetrik kestirecek, ‘Tales of Folk’ trendini benimseyenler bakır tonlarına boyatacak, ‘Secret Affairs’i seçenler ise koyu renk saçlarına kızıl gölge attıracak. Sibel ARNA‘Babam kuafördü. ÇocukluÄŸum salonda geçti. Boya ve perma kelimesinin anlamını herkesten önce öğrendim. Yaşıtlarım uzaktan kumandalı arabalarla oynarken benim oyuncağım tarak, fön ve makas üçlüsüydü.’ Ä°ÅŸte Frank Brormann böyle kuaför olmuÅŸ. Sekiz yaşında baÅŸlamış mesleÄŸe. Hem alaylı, hem de okullu: Babasından öğrendikleri yetmemiÅŸ, özel bir kuaförlük okuluna giderek iÅŸin teorisini de öğrenmiÅŸ. ‘Wella beni sekiz yıl önce buldu. Sahnede ÅŸov yapıyordum. Beraber çalışmayı teklif ettiler. Sekiz senedir yılda 30’dan fazla ülke dolaşıyorum, seminer ve ÅŸovlar düzenliyorum.’ Frank Brormann’ın kartvizitinde ‘trendsetter’, yani trend yaratıcısı yazıyor. Yani o, bu yaz saçlar yeÅŸil olacak derse, milyonlarca kadın saçını yeÅŸile boyuyor. Peki trendleri nasıl yaratıyor? Ä°ÅŸte cevap: ‘Wella, Paris’te Trend Union isimli bir ajansla çalışıyor. Bu ajans modayı takip ediyor, tüketici alışkanlıklarını analiz ediyor, tasarımcılarla konuÅŸuyor, seminerleri izliyor. Kısacası trend konusundaki her türlü ön araÅŸtırmayı yapıyor. Ajanstan gelen sonuçları deÄŸerlendiren ve yılın trendlerini belirleyen 8 kiÅŸilik bir ekip var. Ben de bu ekibin içindeyim.’FENG SHUI SAÇI YAPIYORFrank Brormann saç yaparken Feng Shui felsefesine baÄŸlı kalıyor. Kendi kuaför salonunu bu felsefeye göre dekore etmiÅŸ. ‘Feng Shui evren ile denge içinde yaÅŸama felsefesidir. Feng Shui yöntemlerini yaÅŸadığımız mekanda ve iÅŸyerimizde kullanırsak ÅŸansımız artar, pozitif enerji yayılır. Bu felsefenin özünde yatan denge unsurunu saça uyarlıyorum. Saç ÅŸekli yüz ifadesi için önemli bir dengedir. Saçı ile yüz hatları dengesiz diye çirkin görünen milyonlarca kadın var. Ben onlar için Feng Shui’ye dayanan bir danışmanlık modeli geliÅŸtirdim’ diyor Brormann. Bununla ilgili bir kitap bile yazmış. Frank Brormann küçük burunlu kadınlara kısa saç yakışır gibi sabit kurallara baÄŸlı kalmadan çalışıyor. ‘Bence her kadın farklıdır. Bu yüzden herkesin saç modeli kendine özgü olmalıdır. Benden somut bir ÅŸeyler duymak istiyorsanız söyleyebileceÄŸim tek ÅŸey var. Uzun saç feminendir, kısa saç ise erkeksidir. Yaşı kaç olursa olsun kadın gibi görünmek isteyen herkes saçını uzatabilir. Ä°ÅŸi gereÄŸi sert ve otoriter görünmesi gereken kadınlar ise saçını kestirebilir.’ Urban Manifesto (Kent Manifestosu) Sıradışı yaÅŸayan, kalıplara sığmayan kadınlar için. Asimetrik saç kesimleri bu modelin en önemli özelliÄŸi. Saçın önü uzun, arkası kısa. Bu trendi takip eden kadınlar saçlarını her renge boyayabilir. Secret Affairs (Gizli Ä°liÅŸkiler) Oryantal ve seksi kadınlar için. Saçlar koyu renk. Ama bu yaz koyu zeminin üzerine kızıl gölge attırılabiliyor.Tales of Folk (Folklorik Öyküleri) Romantik ve folklorik kadınlar için. Bu tip kadınlar kendi ülkelerinin geleneksek tarzını yansıtıyor. Saçlar bakır tonlarına boyatılıyor, dalgalı kullanılıyor. GEÇEN HAFTA EN ÇOK BUNLAR KONUÅžULDUHayatını kaybeden ve ebedi yolculuÄŸuna zengin-fakir yüz binlerce insan tarafından uÄŸurlanan gönüllerin aÄŸası Sakıp SabancıKurtlar Vadisi’ndeki Çakır karakterinin ölümünün, Alaattin Çakıcı’yla yakınlığından kaynaklanıyor olabileceÄŸini söyleyen Oktay Kaynarca Model Sarah Marbeck’in de sevgili iliÅŸkileri olduÄŸunu iddia etmesinin ardından iyice zor duruma düşen, Victoria Beckham ile evliliÄŸini kurtarmak için ne yapacağını ÅŸaşıran David BeckhamÇeÅŸme, Dalyan’a baÄŸlı bir köyde yer alan eski bir kiliseyi satın alıp yazlık olarak restore etmeye baÅŸlayan ve ‘Artık evimin rahibesi olacağım’ diyen Nurgül YeÅŸilçayGüzelliÄŸi, şıklığı ve kendini taşıyışıyla ÅŸaÅŸkınlıkla karışık bir hayranlık uyandıran, Azerbaycan CumhurbaÅŸkanı Ä°lham Aliyev’in eÅŸi Mihriban AliyevÇarkıfelek’te yalnızca Tülin-Caner ikilisine ilgi gösterilmesine ve söylediÄŸi ÅŸarkının stüdyoya at gelmesiyle kesilmesine içerleyip stüdyoyu terk eden Baha ile bu tepkiyi canlı yayında galiz küfürlerle karşılayan Mehmet Ali ErbilÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!