Güncelleme Tarihi:
ÜNLÜLERİN MARKASI
Her şey iki kardeşin 1979 yılında kapsamlı bir dünya turuna çıkıp dönmesiyle başladı. Farklı sanat, kültür ve felsefeleri keşfederken Kaliforniya yaşam tarzından çok etkilendiler. Sörfçülerden, renkli ve yenilikçi modadan ve özelikle o dönemde İspanya’da olmayan grafikli tişört tarzından ilham aldılar. Markanın ilk yıllardaki adı Custo Line idi. Grafik tasarım alanında kendilerin geliştirmelerine rağmen özellikle tişört üretimiyle ilgili her detayı öğrendiler. Firma bir taraftan farklı tasarımların peşinde koşarken diğer taraftan üretim kalitesini artırdı. Zamanla, renk kombinasyonlarının ve baskılı desenleri büşük bir cesaretle kullandı. New York moda haftasında ilk defilelerini 1997 yılında yaptılar. Ünlüler, stil önderleri ve medya profesyonelleri tarafından hep desteklendiler. Bridget Fonda, Sex and the City ve Friends gibi prime time komedilerinin ardından Tarantino’nun Jackie Brown’unda da Custo Barcelona kullanıldı. Julia Roberts Notting Hill ve Runaway Bride filmlerinde Dalmau kardeşlerin tasarımlarını giydi. Şimdilerde Charlize Theron’dan Antonio Banderas’a pek çok ünlü farklı hem özel günlerinde hem de özel hayatlarında Custo Barcelona’yı tercih ediyor.
Nerede doğdunuz ve nasıl bir ailenin çocuğusunuz?
- Pirinées’in hemen yanında, Tremp adında küçük bir kasabada doğdum. Anne, baba ve üç çocuktan oluşan geleneksel bir ailenin çocuğuydum. Daha sonra, Barselona’ya taşındık.
Modaya ve tasarıma nasıl bulaştınız?
- Aslında tamamen bir kaza. Mimarlık eğitimimden dolayı, çoğunlukla grafik tasarımıyla ilgileniyorduk. Uzun bir yolculuk sonunda, birçok yeni şey keşfettik ve öğrendik. Bu sayede, tişörtün bir araç olarak kullanıldığı bir proje başlatmaya karar verdik. Moda konusunda bir altyapımız yoktu ama onu her yönüyle iyi öğrendik ve ne istediğimizi bildik. Her şey bir tasarımı kanvas bir tişörte basmakla başladı sonra arkası geldi.
Kardeşinizle ilişkinizi nasıl tanımlarsınız? Çok kavga eder misiniz? Yoksa puzzle gibi iç içe mi geçersiniz?
- Custo Barcelona’ya kardeşim David’ten daha iyi bir ortak düşünemiyorum. Her tür kararı paylaşırız ve her zaman aynı görüşe sahip olmasak da, başarıya ulaşacak yolu birlikte bulabiliyoruz. İşin üretim kısmından o sorumlu olurken, ben daha çok işin tasarım ve medya kısmıyla ilgileniyorum.
Markanın şimdi 40 ülkede üç binden fazla satış noktası var… Bu günlere nasıl geldiniz?
- Uzun bir hikayeyi kısaltmak gerekecek olursa, çok çalışarak ve kendimize işe adayarak, altı ayda bir yeni bir koleksiyon tasarlama heyecanını kaybetmeden bunu başardık.
Yıldızınız nasıl parladı?
- Ünlüler sayesinde. Koleksiyonlarımızın yer aldığı Los Angeles mağazalarından giysilerimizin birçok televizyon ve ünlü stilistleri tarafından alındı. Birdenbire, ürünlerimiz her yerde belirdi ve NY Times, ‘Customania’ başlıklı bir haber bile kaleme aldı.
Neyi iyi ve doğru yaptınız?
- Orijinal projeye sadık kalmaya ve grafik, renk ve baskı DNA’mızı değiştirmeden yavaş yavaş geliştirmeye çalıştık. 30 yıl içerisinde pek çok şey değişti ama hala dürüstlüğümüzü koruyoruz ve yaptığımız şeyde son derece samimiyiz.
Markanızın sonuna niye Barcelona eklediniz?
- Nereden geldiğimiz belli olsun istedik.
Moda ne kadar umrunuzda?
- Hiç. Biz trendleri takip etmeyiz, her sezon bizim için neyin doğru olduğunu düşünürsek onu sunarız. Şükürler olsun ki bizi anlayan ve takip eden sadık bir müşteri kitlemiz var.
Custo Barcelona seksi bir marka mı? Giyeni seksi göstermek ne kadar umrunuzda?
- Müşterilerimizin, kendine özgülüklerinden korkmayan özgür ruhlu insanlar olduğunu düşünüyoruz. Bizim için en önemli şey; kendinizi rahat hissetmeniz ve giydiklerinizle kendinizi özdeşleştirmeniz.
Custo Barcelona renkli bir marka. Renk kullanma konusundaki cesaretinizin kaynağı ne?
- Renk, gerçekten bizim bir parçamız. Ama yalnızca bir tek onu düşünemeyiz, her sezon istediğimiz bir yolla onu ifade edebilmemiz de gerekir.
Bu renklilik ve geometrik desenler yüzünden göz yorduğunuzu söyleyenlere ne cevap vereceksiniz? Bence ruh doyuruyorsunuz ama göz yoruyorsunuz...
- Bahsettiğim gibi, insanların, neyle kendilerini özdeşleştiriyor ve nasıl rahat ediyorlarsa onu giymeleri gerektiğini düşünüyorum. Renk ve grafik tercihiniz değilse, elbette, bu size kalmıştır.
CARNEVALE’DE BAŞKA NE VAR
Moda ve genç giyim kulvarında öncü bir mağaza Carnavalle. Dünya moda arenasında söz sahibi olan pek çok markayı bünyesinde barındırıyor. Sokak giyiminde bir kült haline gelen jean markaları Energie ve Miss Sixty başta olmak üzere, Carnavalle’de satılan diğer markaların karakteristik özellkleri şöyle:
Antony Morato: İtalyan genç giyim markası. Merkez Napoli. Markanın tasarımcısı çok genç, 30 yaşında. İtalya’da indirim öncesi satış başarısı yüzde doksanın üzerinde.
Silvian Heach: İtalyan kadın markası bu sezona ait reklam kampanyasıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Çünkü modelin etekleri havalanıyor ve poposu açıkta kalıyor. Fotoğraf İtalya’da bilboardlardan kazalara sebep olduğu için kaldırıldı. Demokratik, ulaşılabilir bir moda markası. Satışları çok iyi. Reklamları agresif.
Killah: Sixty grubu markalarından; yaratıcılık, orijinallik ve ironi yeteneğiyle tanınıyor. Trend arayan genç ve kozmopolit kızlar için canlı ve eğlenceli tasarımları her daim ön plana çıkartıyor. Ailenin yaramaz kızı.