Güncelleme Tarihi:
İkincisi, üç yıl aradan sonra 3 Mart’ta Nilgün Gülen’in tasarımcılığını yaptığı BNG markası ile olacak. BNG, hepi topu 5 yıllık bir marka. İsmi, sahibi Bülent ve Nilgün Gülen’in baş harflerinden geliyor. Tüm dünyada 200 noktada satılıyor. Japonya, ABD (Los Angeles), İtalya ve Danimarka’da kapışılıyor. Biz onu iki yıl önce Tünel’de küçük bir butik açınca fark ettik. “Bu markaya dikkat” başlıklı yazılar yazdık. BNG, kısa sürede sadık bir müşteri portföyü oluşturdu. Bağdat Caddesi, Nişantaşı, Alaçatı gibi iyi noktalarda yeni mağazalar açtı. Ve şimdi Milano Moda Haftası’na gidiyor. Bu markaya dikkat etmeye devam edin. Defileden sonra tüm dünyada daha çok konuşulacağına eminim.
SATILABİLİR OLMASI ETKİLEDİ
Milano Moda Haftası gelişmesinin arka planındaki isim Didem Çapa. Her şey Nilgün Gülen ve Didem Çapa’nın, Effect Halkla İlişkiler’in sahibi Gonca Karakaş aracılığı ile tanışması ile başladı. Önce Didem Çapa marka için özel takı koleksiyonu tasarladı. Sonra Galatasaray’da açtığı farklı tasarımcıların işlerini sattığı “Bir Nokta” adlı mağazasında BNG’ye yer verdi. Markayı o kadar sevmişti ki, en sonunda İtalya Moda Federasyonu Başkanı Mario Boselli’ye bir e-mail gönderdi. Mektuba fotoğraflar da iliştirdi. BNG’nin satılabilir bir tasarım markası olduğundan bahsetti. Boselli bu mesaja iki saat sonra geri döndü. Nilgün Gülen ve Didem Çapa’yı Milano’ya davet etti. Onları Scala’nın ünlü restoranında ağırladı. Ve en nihayetinde, kurul kararı ile BNG Milano Moda Haftası’na kabul edildi.
Nilgün Gülen, Bosselli ve kurulun nelerden etkilendiğini şöyle anlatıyor: “Milano Moda Haftası son yıllarda modayı biz satarız söyleminin üzerine gidiyor. Dolayısıyla satılabilir olmak onlar için çok önemli. Dünyada 200 noktada satılmamız çok hoşlarına gitti. Bu markanın başarısının altında ciddi bir imalat becerisi yatıyor. Yılda 20’ye yakın fuara katılıyoruz. BNG kadınlara kıyafetten fazlasını, bir hayat tarzını sunuyor. Bir kıyafet üç beş değişik şekilde giyilebiliyor. Boselli tekstil kökenli biri olduğu için kullandığımız kumaşları, dokuları ve derileri tek tek inceledi, çok beğendi.”
BNG NEREYE KOŞUYOR
Milano Fashion Week üç sene önce bizim 2010’daki hedeflerimizdendi. Şimdi en büyük hedefimiz Milano, New
GELECEK YIL KIŞIN RENGİ MOR-ZÜMRÜT
BNG 2010-11 sonbahar-kış koleksiyonunun ismi Stratum. Nilgün Gülen bu koleksiyonla içinizdeki etkin, uyuyan, sönmüş detayların yansımalarını sizle yüzleştireceğini söylüyor. Gelecek kış da onun tasarımlarını birbiriyle karıştırıp farklı farklı şekillerde giyebileceksiniz. Son noktayı ise büyük çantalarla ve özel takılarla koyacaksınız. BNG özellikle çalışan kesim için kurtarıcı nitelik taşıyor; farklı saatlerdeki iş programınıza uygun; fonksiyonel alternatifleri kullanarak hem canlı bir görüntü yakalayabilir, hem de çevrenizi şaşırtabilirsiniz. Koleksiyonun vurucu rengi, ilhamını lav taşından alarak siyah oldu. Lavın püskürdüğü anda karşısında ilk gördüğü beyaz, bulutların ve külün grisi, magmanın sıcaklığındaki köpük, tortu ve vizon, katmanların arasında gizli kalmış, detaylarda barınan mor ve zümrüt, koleksiyonun renklerini oluşturdu.