Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2008 00:00
Koç Holding’in Migros’taki yüzde 50.8’lik hissesini İngiliz BC Partners’in kontrol ettiği Moonlight Capital’e 1 milyar 977 milyon YTL’ye satış kararı satılması perakende sektöründe olumlu karşılandı.
Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, "Dünyada çeşitli kötümser senaryoların olduğu bir dönemde Türkiye’ye ilginin devam etttiğini görmek önemli" dedi. Oral, Migros’un sektörde lider olduğunu ve yatırım yapılarak geliştirileceğinin söylendiğini, bundan da tüketicinin yarar göreceğini kaydetti.
YABANCI İLGİSİ VAR: Türkiye’de perakende piyasasındaki oyuncuların bazılarının tamamen Türk ya da yabancı, bazılarının da yarı yabancı, yarı Türk sermayeli olduğunu ifade eden Oral, "Her firmanın içinde çeşitli ortaklıklar var. Çok net yabancı Türk diye ayıramayız. Türkiye’nin gelişen bir pazar olması nedeniyle yabancı ilgisi var" diye konuştu.
FİYAT ODAKLILAR GELECEK: Oral, Türkiye’ye gelmeyi düşünen yeni yabancı grupların da olduğuna, özellikle fiyat odaklı grupların gelebileceğine de işaret ederek, şunları söyledi: "Bunların hepsini pozitif değerlendiriyoruz. Önemli konu tüketiciye sunulan hizmetlerin değişecek olması, zincirleşmenin devam ederek organize perakendenin gelişmesi. Bu organize perakende için olumlu adım, sektörün gelişimine de yatırım. Türk markalarının belli ölçeğe ulaşması ve AVM’lerle zincirleşmenin artışı, yabancı ilgisini de artırıyor. Avrupa’da birçok ülkede perakende de doyma noktasına ulaşılması da yatırımcıları Türkiye’ye çekiyor. Gelişmekte olan ülkelere kayıyorlar."
WALL-MART GELEBİLİR: İstanbul Perakendeciler Derneği (PERDER) Başkanı Erdal Tüfekçi de, Migros’un da yabancılara satılmasıyla Türkiye’de ilk beşteki perakendecinin küresel oyunculardan oluştuğuna dikkat çekerek, bu durumun tedarikçiler üzerindeki baskıyı artıracağını ve markalaşma sürecinde bulunan Türkiye’de yerli üreticiler üzerindeki baskıyı artıracağını iddia etti. Fon şirketlerinin satın aldıkları firmaları bir süre sonra sattığını hatırlatan Tüfekçi, "Amerikan Wall-Mart’ın yeni satış sürecinde Türkiye’ye gelmesi seçeneklerden biri olur. Fon, Migros’a bağlı dört markayı da ayrı ayrı satabilir. Böyle olursa sektör için daha iyi. Oyuncu sayısı artar. Üreticilerin de rafta pay bulma şansı yükselir" diye konuştu.
Stathopoulos: Migros’u 5 yılda iki kat büyütürüz
MİGROS’un yüzde 50.8’ini 1 milyar 977 milyon YTL’ye satın alan Londra merkezli İngiliz BC Partners’ın ortaklarından Yunanlı Nikos Stathopoulos, Yunanistan’da yayımlanan İmerissia gazetesine, şirketi 5 yılda iki kat büyüteceklerini açıkladı. Nikos Stathopoulos, şirketin yerel bankalardan sermaye alabilme yeteneğinin, Blackstone’un daha yüksek fiyat sunmasına rağmen öncelik elde etme fırsatını verdiğini ifade etti. Stathopoulos, Migros’un Azerbaycan, Makedonya, Kazakistan ve Kırgızistan’da da faaliyet gösterdiğini hatırlattı.