Meleklerle şeytan arasında kalan medya patronu

Güncelleme Tarihi:

Meleklerle şeytan arasında kalan medya patronu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2004 00:00

Hisseli Harikalar Kumpanyası, Yedi Kocalı Hürmüz, Hababam Sınıfı bir dönemin unutulmaz müzikalleriydi. Türkiye özel tiyatroların büyük prodüksiyonlu müzikallerini görmeyeli 20 yılı geçti. Most Production Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa OÄŸuz’un yapımcılığını üstlendiÄŸi Mucizeler Komedisi, 14 dansçı, 16 oyuncu, 6 yıldızı ve iddialı sahne teknolojisiyle bu boÅŸluÄŸu doldurmaya aday.Bir medya patronunun kendisini iyi yola döndürmeye çalışan meleklerle ÅŸeytan arasında kalışının eÄŸlenceli hikayesi usta oyuncu Åžener Åžen’i de yıllar sonra sahneye döndürüyor. Akatlar’da yapımı tamamlanmak üzere olan Mustafa Kemal Kültür Merkezi’nde aralık ayının ilk haftasında sahne alacak Mucizeler Komedisi’ni provada izledik.Yıl 2004, dünyanın en kötü kiÅŸileri arasında bir ‘Türk büyüğü’ zirveyi zorluyor: Televizyon kanalları, gazeteleri, dergileriyle, fabrikaları, bankaları, sanayi tesisleri, gizli kapaklı iÅŸleriyle Yurdakul Medya Center’ın patronu Sefa Yurdakul (Åžener Åžen). Tanrı durumdan rahatsız. Zorlu bir eleme yapıp iki meleÄŸini Yurdakul’a doÄŸru yolu göstermek üzere dünyaya gönderiyor. Kadın (Pamela Spence) ve erkek (Mirkelam) meleÄŸin iÅŸi zor. Çünkü Åžeytan (Åževket Çoruh) görev başında. Medya Center’a inen melekler ilk olarak Çaycı Sütiye ile karşılaşıyor (Meltem Cumbul/Özlem Tekin). Cin gibi akıllı, dedikoducu Sütiye kötü sesine raÄŸmen ünlü bir ÅŸarkıcı olmak istiyor. Erkek melek gönlünü kaptırıyor Sütiye’ye. Kadın meleÄŸin uyarılarına raÄŸmen, ona çok güzel bir ses ve şöhret vermeye kararlı. Sütiye bir yandan şöhret basamaklarını çıkmaya çalışırken Sefa Yurdakul’un uykuları kaçıveriyor. Nedeni kötülük yapamaması. Åžeytan dürtüyor sürekli. Bir yanda Åžeytan’ın iÅŸbirlikçileri. Yani Medya Patronu Sefa Yurdakul’u ‘Aslan Sefa’, ‘İşte Sefa, Ä°ÅŸte Medya’, ‘Türkiye Seninle Gurur Duyuyor’ sloganıyla omuzlarında taşıyanlar. DiÄŸer yanda melekler... ÖN MALÄ°YET 1 MÄ°LYON DOLARYönetmen Işıl KasapoÄŸlu bu müzikalin sahneye çıkabilmesini ‘mucize’ sözcüğüyle deÄŸerlendiriyor. Yapımcı Mustafa OÄŸuz’un tanımı farklı: ‘Delilik!’ Finansman, sahne, ekip sorunu derken Mucizeler Komedisi son olarak, geçen yıl Åžener Åžen’in boyun fıtığı hastalığına takılmıştı. Åžener Åžen iyileÅŸti, müzikal nihayet sahne ışığına çıkıyor. Müzikal dekoru, televizyon stüdyosu iç mekanları, dış mekanları ve gizli toplantı odalarından oluÅŸuyor. Oyuncu kadrosu figürasyonla birlikte 40 kiÅŸi. Sahne arkasındaki teknik ekip ise 47 kiÅŸi. 400 KW’lık ışıklar, 28 mikrofon, dört ayrı projeksiyon sistemi, üç uçma rayı kullanılıyor. Uçma raylarının her birinde 4 teknisyen görevli. Stüdyoda haberler sunulurken kameraman ve teknik ekip hem gerçekten kapalı devre yayın yapıyor hem de oyunda rol alıyor. Bazı dekorlar hava yastığı takviyeli, uzaktan kumandayla hareket ediyor. ÖrneÄŸin 5.4 metre çapında bir podyum hava yastığıyla sahnede yer deÄŸiÅŸtiriyor. Bu kadar iddialı müzikalin bütçesi de epeyce yüksek. Most Production Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa OÄŸuz, günlük giderler dışında sadece ön giderlerin 1 milyon dolara çıktığını söylüyor. BAÅžROL OYUNCULARIÅžener Åžen: Medya Patronu Sefa Yurdakul, Meltem Cumbul/ Özlem Tekin: Çaycı Sütiye, Åževket Çoruh: Åžeytan Topaç, Mirkelam: Erkek Melek, Pamela Spence: Kadın Melek, Güven Kıraç: Magazin Müdürü Alican Kemal Ä°DDÄ°ALI MÃœZÄ°KALLER DÖNEMÄ°NE GERÄ° DÖNÜŞMucizeler Komedisi, 80’lerin sonunda sönen iddialı müzikaller dönemine geri dönüşün ilk habercisi. Mustafa OÄŸuz, o yıllarda ünlü müzikal prodüktörü Egemen Bostancı’nın yardımcısıydı. Ve uzun süredir bu müzikalin hayaliyle yaşıyordu: ‘1979’da Hisseli Harikalar Kumpanyası’nda yapım koordinatörüydüm. O zamandan beri hayalini kurduÄŸum müzikali gerçekleÅŸtirmek 25 yıl sonra nasip oldu. 1983’te sektör tıkandı. Ä°zleyici doymuÅŸtu. Egemen Bey’in prodüksiyonu Geceye Selam ve Carmen müzikalleri birbiri ardına baÅŸarısız oldu. Ciddi bir sarsıntı yaÅŸadı, büyük bütçe gerektiren müzikallerden vazgeçti. Konsere dayalı, skeçler içeren tarza döndü. Sezen Aksu Aile Gazinosu gibi müzik ağırlıklı projeler çıktı. Adile NaÅŸit ve Åžener Åžen skeçleri oynuyordu. Ajda Pekkan Show, Nükhet Duru ve 10 Yıl Geçti de bunlardandı.’12 Eylül sonrasında bilet fiyatlarına getirilen sınırlandırmayla prodüktörler köşeye sıkıştırılmıştı. BaÅŸarısız müzikallerin ardından gösteri dünyasının vazgeçilmez mekanlarından Åžan Tiyatrosu 1985’te esrarengiz bir yangınla kül oldu. Ertesi yıl Egemen Bostancı öldü. Özel tiyatrolar da sahnelerini açmayınca müzikaller perdeleri kapadı. OÄŸuz, prodüktörü zorlayan koÅŸulların bugün de devam ettiÄŸini söylüyor. ‘Broadway’de tutmayan yapım ikinci gece kalkıyor, yatırım boÅŸa gidiyor. Ä°ÅŸte müzikalin riski bu. Müzikal bir gönül iÅŸi, ÅŸimdi yaptığım ise bir delilik.’Yönetmen IÅžIL KASAPOÄžLUBiz eÄŸlenirsek izleyiciyi de eÄŸlendirebilirizMucizeler Komedisi bir bireyin deÄŸil bütünün fotoÄŸrafı. Resmi, edebiyatı, müziÄŸi, dansı içeriyor. Ve elbetteki bir ÅŸeyler anlatıyor. Bu, oyuna deÄŸer kazandırıyor. Teknoloji yardımıyla uzun süredir yapılmayan bir gösteri çıktı. Çok iyi aktör, dansçı, ÅŸarkı söyleyen oyuncularla donandık. Buna Fransa’dan gelen dekoratörümüz Michel Launey, kostümlerimizi tasarlayan Canan Göknil, müziklerimizi yapan Tamer Çıray, Yavuz Turgul’un metin danışmanlığı ve süpervizörlüğü de eklenince zaten oyunun adı gibi bir mucize ortaya çıkıyor. Mesele çalışırken bizim eÄŸlenebilmemiz. Biz eÄŸlenebildiÄŸimiz sürece izleyiciyi eÄŸlendirebiliriz. Åžener Åžen (Sefa Yurdakul)12 YIL SONRA YÄ°NE TÄ°YATROEmel Sayın ile oynadıkları müzikli oyun Muhabbet 92’den bu yana, tam 12 senedir sahneden uzaktı Åžener Åžen. Projenin heyecanıyla geri döndü: ‘Bizim genel prensibimiz, heyecanlandırmayan projeyi hayata geçirmemek, hatta yaklaÅŸmamak ve okumamak. Canlandırdığım karakter, kırsal kesimden yetiÅŸme. Nasıl kazandığı belli olmayan servetiyle büyük güce ulaÅŸmış. Medyanın her alanına hakim. Kendini dokunulmaz zannediyor. Olaylar hayata bakışını deÄŸiÅŸtiriyor, her ÅŸeyin para olmadığını kavrıyor. Geçen yıl rahatsızlığım ortaya çıktığında doktorların ortak kararı iÅŸime devam etmememdi, birçoÄŸu da ameliyat önerdi. Fizik tedaviyle iyileÅŸtim. Rolüm riskli hareketler içermiyor. Neyse ki, adam medya patronu. Bir ağırlığı var. Bu karakter gerçek hayattaki birini iÅŸaret etmiyor. Çok eÄŸlenceli, ÅŸen ÅŸakrak, ÅŸaşırtıcı, bugüne kadar da yapılmamış büyüklükte bir gösteri. Güldürmeyi, eÄŸlendirmeyi hedefliyor. Ama mesajı var. Güncel çeliÅŸkilere, insan iliÅŸkilerine, medyaya belli simgelerle deÄŸiniliyor.’OYUNUN Ä°KÄ° SÃœTÄ°YESÄ°Meltem CumbulBenim için doÄŸru seçimÇok deÄŸerli insanlar bir araya geldi, bu iÅŸi yaratmak üzere. Severek, çok dirayetli çalışıyoruz. Daha önce Smoky Joe’s Cafe müzikalinde Ä°ngilizlerle birlikte çalışmış ve keyif almıştım. Bu ise yeni bir proje. Bence insan kariyerinde doÄŸru adımları, yeteneÄŸinden önce seçimleriyle atar.Özlem TekinÄ°lk büyük oyunculuk denememBir yıldır bu projenin hayaliyle yaşıyorum, ilk büyük oyunculuk denemem. Benim için bir okul gibi. Çok heyecanlı, çok mutluyum; iyi ki teklif etmiÅŸler. Sütiye’nin o saflığı beni cezbediyor. Ele avuca sığmaz, neÅŸeli bir kız. Yüksek performans istediÄŸi için dönüşümlü oynamak iyi olacak. Åževket Çoruh (Åžeytan Topaç)Hem kötü hem de komikBüyük bir ÅŸov bu. Ä°lginç olan, tüm oyuncularının dans ve ÅŸarkılarda profesyonel standardı tutturmaya çalışması. Åžeytan Topaç ve yeryüzündeki temsilcisi Topaç Tarcan’ı oynuyorum. Ä°kisi de kötü, hem de eÄŸlenceli... Güven Kıraç (Alican Kemal)Muradıma erdimKörün istediÄŸi bir göz, Allah vermiÅŸ iki göz... Yıllardır Åžener Åžen’le çalışmak isterdim. TV sunucusu ve magazin müdürünü canlandırıyorum. Muradımız, TV mekanizmasındaki çarpıklığı kendi meÅŸrebimizden eleÅŸtirmek. BEYAZ GÄ°TTÄ°, MÄ°RKELAM GELDÄ°Kurtcebe Turgul’un yazdığı Mucizeler Komedisi, bir yıllık gecikme nedeniyle farklı kadroyla izleyici karşısına çıkıyor. Cem Davran’ın oynayacağı Åžeytan rolünü Åževket Çoruh, Beyaz’ın oynayacağı melek rolünü ise Mirkelam aldı.Oyun sırasında, yayın sahnelerinde kullanılmak üzere hem sokak röportajları hem de ünlülerle röportajlar yapılıyor. Bunlardan biri yazarımız AyÅŸe Arman’la yapıldı bile.MELEKLER POP DÃœNYASINDAN MirkelamBiraz geç kaldım galibaBenim melekliÄŸim biraz geçti ama neyse. Åžaka bir yana, ifade, duruÅŸ, ÅŸarkı söyleyiÅŸ açısından yumuÅŸak huylu biriyim. Aktör deÄŸilim, ancak benim ruhuma, hareketlerime uyacak rolü oynayabilirim. Müzikal olması iÅŸimi kolaylaÅŸtırıyor. Bu kadar müthiÅŸ ekibin oluÅŸturduÄŸu projede yer almak kariyerim açısından önemli adım. Öykü, halkın anlayabileceÄŸi ÅŸekilde yazılmış ama altı çok derin.Pamela SpenceBen meleklere inanırımBen zaten meleklere çok inanırım, herkesin hayatında beklemediÄŸi anlarda küçük mucizeler olabiliyor. Rolümü çok seviyorum, iki melek de çok sempatik ve eÄŸlenmeyi seviyorlar, yeryüzündeki insanlara da küçük ÅŸakalar yapıyorlar. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!