Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2006 23:29
Nukha yeni bir marka. Medeniyetleri, kültürleri ve dinleri birleştirmeyi amaçlıyor. Fikir Sosyolog Nükhet Aksu Sebükcebe’ye ait. Tasarımları Merve Özbudun Canlı yapıyor. Yani bir sosyolog ve bir tasarımcı kafa kafaya verip mesaj kaygılı tişörtler yaratıyor. Azerbaycan’da bir şehir adı olan NuKha’nın Türkçe’de hiçbir anlamı yok. Nükhet Aksu Sebükcebe İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Fakültesi mezunu. Bir süre finans sektöründe çalıştı ama medeniyetlere, tarihe olan ilgisini hiç kaybetmedi. Merve Özbudun Canlı, Yeditepe Üniversitesi Grafik Tasarım mezunu. Budun Design için de tasarımlar yapan Merve Hanım çanta ve mouse pad de tasarlıyor. NuKha tişörtlerinin ana fikri yaşadığımız dünyadaki farklı medeniyetlere ve dinlere rağmen uyumun güzelliğini gösterebilmek. Bunun için Anadolu’dan Afrika’ya; Mısır’dan Çin’e kadar uzanan birçok medeniyetin ve dinin sembollerini kullanıyorlar. "Mesaj veren tişörtler tasarlıyoruz. Çünkü dünya barışına ufak da olsa katkı da bulunmak istiyoruz. Savaşların ve gereksiz üstünlükler taslamanın ne kadar fani şeyler olduğunu anlatıyoruz. Üç beş kişi bile anlasa, kendimizi çok iyi hissediyoruz." Kaliteyi ve estetiği ön planda tutan bir kitleye seslenen tişörtler yüzde yüz koton. Yaz için kollu, kolsuz ve atlet olmak üzere 3 farklı modelde üretiliyor. Farklı medeniyetlere ait motiflerle süslenmiş tasarımlar, değişik baskı teknikleri ile birleştiriliyor. Fiyatları 39 milyon ile 53 milyon arasında değişiyor.