Marks & Spencer’da moda devrimi

Güncelleme Tarihi:

Marks & Spencer’da moda devrimi
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 25, 2004 00:00

Bütün dünyaya yayılmış Ä°ngiliz perakende giyim zinciri Marks & Spencer, en çok iç çamaşırı koleksiyonuyla ve giysilerinde sunduÄŸu beden ve boy seçeneklerinin çokluÄŸuyla tanınıyor. Ä°ngiltere’de orta düzey gelir grubuna seslenen marka, bu sezon önemli bir deÄŸiÅŸiklik yaptı. İç çamaşırı koleksiyonundaki sofistike ürünlere ilgi gösteren müşterilerini dış giyim açısından da tatmin etmeye, daha tarz sahibi kadınlara seslenmeyi amaçladı.Bir Limited Collection (sınırlı koleksiyon) çıkardı. Bununla da kalmadı, bu yeni koleksiyonu tanıtmak için ilk kez ünlü bir yüzle, Helena Christensen’le anlaÅŸtı. Az sayıda üründen oluÅŸan koleksiyon Türkiye’deki 21 Marks & Spencer maÄŸazasından sadece 7’sinde dörder haftalık kısa sürelerle satışa çıkarıldı.Marks & Spencer 33 ülkeye yayılmış durumda. Kadın erkek çocuk giyiminden ev tekstiline kadar geniÅŸ bir yelpazeye yayılan bu Ä°ngiliz zincirinde sadece kendi ürünleri satılıyor. Ä°ngiltere’de ortalama gelir seviyesine hitap eden Marks & Spencer’ın Türkiye’deki kitlesi daha yüksek gelire sahip. Åžirketin Türkiye Genel Müdürü Oya Sener bunun kiÅŸi başına düşen gelirde ülkeler arasındaki farktan kaynaklandığını söylüyor. ‘İngiltere’de kiÅŸi başı gelir Türkiye’den 6-7 kat yüksek, bu nedenle Marks & Spencer’ın Ä°ngiltere’deki fiyatları çok daha geniÅŸ kitlelere hitap edebiliyor. Marks & Spencer’ın, Türkiye’de biraz daha üst bir konumlamaya sahip. Ä°ngiltere’de 333 maÄŸaza varken biz 21’inci maÄŸazamızı bir kaç gün önce Konya’da açtık. Ama Türkiye’de de ciddi bir biçimde büyüyoruz ve gittikçe daha geniÅŸ kitlelere hitap ediyoruz.’Sener, Marks & Spencer’ın amacının farklı profildeki müşterilerine artık yaÅŸla deÄŸil, yaÅŸam tarzı ve stillere göre hitap edebilmek olduÄŸunu söylüyor: ‘İngiltere’de bir çalışma yapıldı. Marks & Spencer özellikle kadın iç giyiminde kalitesiyle, çok iyi bilinen ve tercih edilen bir marka. Ama günlük kullanıma yönelik ürünlerin dışında, farklı tarzlarda ürünleri tercih eden bir müşteri profilinin Marks & Spencer’ın dış giyim tarzıyla çok örtüşmediÄŸi, o kesimin dış giyimi çok da fazla tercih etmediÄŸi, alışveriÅŸini iç giyim departmanında yoÄŸunlaÅŸtırıldığı analiz edilmiÅŸ. Bu incelemelerin sonunda Limited Collection ile bu tarz kiÅŸilere yönelik bir koleksiyon yaratıldı. Yani amaç iç giyimden dış giyime biraz daha uzanmak.’HER ÃœRÃœNDEN SADECE 8-10 TANE VARMarkanın klasik ve sade ürünlerden oluÅŸan çizgisini biraz hareketlendiren Limited Collection, sadece kadınlar için hazırlandı. ‘Özellikle çalışan kadının deÄŸiÅŸen giyim tarzını iyi analiz etmiÅŸ bir koleksiyon’ diye anlatıyor Oya Sener. ‘Modayı seven, modanın kurbanı olmadan modayı kendi stiliyle birleÅŸtirebilen kadınlar için. Spor giyimle formel giyim arasında bir köprü oluÅŸturuyor. Günün her saatinde, sabah iÅŸe giderken, çalışmıyorsanız arkadaÅŸlarınızla dışarı çıktığınızda, aynı günü devam ettirip gece de kullanabileceÄŸiniz ‘akıllı’ bir giyim tarzını yansıtıyor.’Limited Collection, sadece kadınlara yönelik 279 üründen oluÅŸuyor. Marks & Spencer’ın kadın giyim koleksiyonunun tasarımcısı Yasmin Yusuf tarafından hazırlanan koleksiyonda, jean, tişört, gece elbisesi, takım elbise, kumaÅŸ pantolon, bluz gibi çeÅŸitli giysiler var. Aksesuvar olarak ise sadece ayakkabı, çanta ve atkı bulunuyor. Her üründen bir maÄŸazada 8-10 adet bulunacak. 15 Eylül’den itibaren satılmaya baÅŸlanan koleksiyon 4-5 hafta raflarda kalacak. Daha sonra koleksiyonun kahve, mavi, krem temalarından oluÅŸan yeni grubu maÄŸazalara gelecek ve yine dört hafta boyunca satılacak. Bir de yılbaşı için aralık ayında yeni ürünler satışa sunulacak.Åžu anda satılan koleksiyon, Black and White, Orchid, Damask, Lingerie Pinks isimli dört alt temadan oluÅŸuyor. Koleksiyonda ÅŸifon ve ipek karışımı kumaÅŸ kullanılıyor. Lüks görünüm yaratmak için yüzde yüz ipek kullanımı arttırılmış. Black and White grubunda takım elbiseler ağırlıkta. Sezonun trendi olan tüvit kumaÅŸ paltolar da bulunuyor. Orchid grubunda çiçek desenli ipek bluzlar öne çıkıyor. Damask, en sportif grup. Denim kumaÅŸ ve trikolar, gri eÅŸofman altları, parlak atkı ve hırkalar bu grupta yer alıyor. Lingerie Pinks grubunda da kadınsı çizgiler denim kumaÅŸla birleÅŸiyor.AMAÇ MÜŞTERÄ°YÄ° MAÄžAZAYA ÇEKMEKÃœrünlerin dört haftada bir deÄŸiÅŸtirilmesinin bir baÅŸka nedeni daha var. Oya Sener ‘MaÄŸazaya her girdiÄŸinizde o koleksiyon karşınıza farklı parçalarla çıkıyor’ diye anlatıyor. ‘Bu biraz da müşterilerimize sezon boyunca farklı alternatifler sunarak onları maÄŸazalarımıza daha çok çekmenin yolu. EÄŸer bu limited olmasa maÄŸazayı bir kere ziyaret edersiniz koleksiyona bakarsınız, bir daha gelmeye ihtiyaç duymazsınız. Limited olmasında amaç, ürünler rafa gelsin, beÄŸenilsin satılsın, bittiÄŸi zaman bambaÅŸka bir koleksiyonla müşterinin karşısına çıkalım. Böylece her zaman müşterinin görmediÄŸi yeni bir parça olsun.’YENÄ° KOLEKSÄ°YON NERELERDE SATILIYORBu koleksiyon Marks & Spencer’ın her maÄŸazasında satılmıyor. Ä°ngiltere’de sadece 68 maÄŸazada, Türkiye’deki 21 Marks & Spencer’dan sadece 7’sinde satışa sunuldu. Ä°stanbul’da Akmerkez, BaÄŸdat Caddesi, NiÅŸantaşı ve Metro City maÄŸazalarında, Ankara’da Tunalı Hilmi Caddesi ve Bilkent maÄŸazalarında, Ä°zmir’de ise Agora AlışveriÅŸ Merkezi maÄŸazasında bulunabiliyor. HELENA CHRISTENSEN NÄ°YE SEÇİLDÄ°Marks & Spencer koleksiyon tanıtımında ilk defa ünlü bir yüzü, Helena Christensen’i kullandı. Marka, onun tarzı ile yaÅŸamını birleÅŸtirdiÄŸini ve hitap ettiÄŸi müşteri kitlesini tanımladığını düşünüyor: ‘Otuzlu yaÅŸlarda, kariyeri olan, çocuk sahibi, kendine has stili olan bir kadın. Ä°ÅŸte koleksiyon da bu profile hitap ediyor.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!